Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kezdő motoros kérdéseim lennének?

Kezdő motoros kérdéseim lennének?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Szóval több kérdésem is lenne, először is, régóta tetszenek a motorok, szívesen kiprobálnék egyet, de környezetemben csak robogósok vannak, én egy kicsit komolyabbra gondoltam. Természetesen jogosítványt is szeretnék szerezni, ehhez kérnék tanácsokat. Van valami kötelezettség, hogy milyen sorrendben kell megcsinálni az A1 Akorl. A jogsikat? Mivel nincs semmi tapasztalatom mindenképp A1 kategóriával kezdeném, csupán azért kérdezem mert A1 illetve Akorl. jogsi ára nagyjából megegyezik és gondoltam akkor miért fizetném ki kétszer ha egyből a nagyobbat is megcsinálhatom, persze A kategóriával nem mernék próbálkozni. Ezenkívül, hogy csinálhatnám a saját motorommal a jogsit (ha lenne)? Mivel ugye akkor kezdeném a jogsit így nemtudnám odavinni a rutinpályára stb.

Illetve milyen kezdő motorokat ajánlotok?

Én egy Honda cbr 125-öt nézem, olyan 2004 körülit, bár nemsokat értek hozzájuk sajnos.

Egy ilyen motornak kb mennyi az utazósebessége? Hosszabb távokra el lehet vele indulni, vagy inkább csak városban?


Olyan kérdésem lenne még, hogy hogylehet az, hogy valaki 125-ös motrot árul rendszám nélkül azzal a szöveggel, hogy 50esként használta? Illetve ilyen motort érdemes e megvenni vagy sem, tehát van e kockázata?


Továbbá B kat. jogsim van lassan 4.éve ez előnyt jelent-e az A1 kat. megszerzésében? (Gondolok itt olyanra, hogy ugye nemcsak vezetni kell megtanulni, hanem közlekedni is.)


Kicsit hosszú lett, de köszönöm ha végigolvasod és segítesz.


2011. jún. 3. 10:20
 1/9 anonim ***** válasza:

Ha betöltötted a 21et, akkor inkább az "A korlátlant" csináld szerintem, fölösleges pénz kidobás lenne korlátozottat vagy A1-et csinálni, ha életkorod alapján lerakhatod a korlátlant. És attól, ha megvan a korlátlan jogsi miért ne lehetne kisebb motorral kezdeni.

Az autóvezetés által forgalomban szerzett tapasztalat sajnos semmit vagy legalábbis egészen minimálisan számít majd. Motoron ülve, nem csak, hogy 1000x több mindenre, és 1000x jobbak kell figyelni, de 200% más elvek szerint közlekedsz.


Rá vannak állva a 125/50 motorokra a rendőrök, de elég ritkán hallani olyat, hogy valakit tényleg feljelentenek...mégis azt mondom nem érdemes a rizikót vállalni, mert komoly pénz büntetéssel jár, valamint 2 évre eltiltanak minden kategóriától.


A CBR 125 tökéletes kezdő motor, 140ig van órázva, ebből 120-125öt meg is fut. 110-120 utazót tudja tartani. Nyugodtan elindulhatsz vele hosszabb, akár több 100km túrákra is.

2011. jún. 3. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
A 125/50 motort ésszel kell használni.Nekem is van,eddig még nem volt semmi problémám a hatósággal.
2011. jún. 3. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

szerintem fölösleges megvenni az ilyen motorokat, inkább valami olcsó 250-es rendszerváltás előttit vennél, amin megtanulhatsz motorozni rendesen, nem kell félteni és alkatrész is van olcsón, és megy is ugyanúgy mint az új 250-esek, persze erre A kategória kell, én erre tenném le a jogsit a helyedben

aztán ha megtanultál motorozni, akkor utána valami normálisat is tudsz venni abból a pénzből, amit az ilyen 125-ös cbr-re költenél

egyébként a cbr nem a 120-as utazótempóra van kitalálva, inkább 80-at mondanék, és túlzás az a több 100 km-es túra, nem hiszem, hogy szívesen vállalná akárki azon a kis ülésen, a lassú utazótempóról nem is beszélve

ha arra gondolsz, hogy hadd zabálja a benzint, te pörgeted mint az állat, és mész 110-el több száz km-en át, az a motor elég hamar felújításra fog szorulni

2011. jún. 3. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm válaszokat!


Azért félek kicsit, mert ha A korlátlanra szeretnék jogsit csinálni, a motoros suliban egy elég nagy motoron kell majd megtanulnom, és nemtudom, ez nem jelent e hátrányt, úgy, hogy még sosem vezettem hasonló motrot sem, tehát egy olyat sem amelyen váltani kellett volna vagy hasonlók.

2011. jún. 3. 17:03
 5/9 anonim ***** válasza:
előző vagyok: nem nem, 250es MZ-n, Honda Hornet 250 meg hasonló motorokon oktatják a korlátlant. Nem raknak rá egy 3 millás 130LE GSXR-re nyugi :)
2011. jún. 3. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Nem előző, hanem előző előtti na :)
2011. jún. 3. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

akkor vedd meg most a rendszerváltás előttit, hozd el utánfutón, vagy hozasd el, aztán gyakorolj az udvarba, vagy vidd ki valami forgalommentes helyre

egyébként úgy tudom, hogy vihetsz saját motort, ami műszakilag rendben van, de ebben nem vagyok biztos

és ha adnak ott motort, akkor ott tanpályán megtanítanak vele menni, és biztos, hogy nem 1000-est fognak adni, legalábbis kéne, hogy legyen választási lehetőség is

és a motorokon még kéne lennie bukócsőnek is, ha eldobnád véletlen a motort, ne keletkezzen kár

üdv

2011. jún. 3. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
na jó annál sokkal előbbi OFFOFF sorry
2011. jún. 3. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Ne félj a korlátlant megcsinálni, a rutinpályán csak annyival több, hogy kell egy 8-as formát tolnod a motorral, a többi ugyanaz.

Én pl. ER5-ön vizsgáztam, egyáltalán nem éreztem nagynak, pedig előtte csak Simsonnal, aztán Pannóniával motoroztam.

2011. jún. 3. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!