Hova tart az autóipar?
Urban legend... [link]
374 ezer van a 159-es Alfámban (2.4 Mjet) úgy, hogy csak kötelező szervizekre hordtam. Pár hónapja lett felrakva dynora, a gyári 200 Ló helyett 187,7-et tud most, ennyi km után. Egy 20 éves autónak már a felét kicserélted volna + motorgenerál.
Szóval le kéne már állni ezzel a szöveggel, hogy direkt szart gyártanak.
Figy ez egy példa!
Nemrégiben cseréltem olajat anyám Toyota yarisában mi 2005 ös évjáratú mondanom sem kell, hogy az olajleeresztő csavarról eltűnt a mágnes !
Régen azért volt rajta mágnes mert az olajban úszó fémszemcséket összeszedte és így nem károsította az alaktrészeket! DE ez manapság már nems zámít mert használod 6-7 évig kidobod és veszel újat!
A Yarissal szemben apám 1997-es Mercedes vitojában több mint 400 000 ezer KM van és a motorjához a kötelezőkön kívül nem kellett hozzányúlni!
De a szomszéd bácsi Trabantja sem állt meg olyan sokszor pedig abban is benne van több mint 12 ezer!
Szóval én úgy látom , hogy a régi autókkal kevesebb gond volt mint a maiakkal van!
(Autószerelő vagyok!)
120 ezret akartam írni!
Utcsó vagyok!
Kedves Utolsó!
Az összehasonlításoddal több baj is van:
Egy kiskategóriás autót hasonlítasz egy kisbuszhoz.
Egy olcsóbb márkát hasonlítasz egy közel prémium márkához.
A 30 éves trabantba bele lett tekerve 120e, vagyis évente kb. 4000 km, azaz annyi, amennyit ma egy kicsit jobban hajtott kocsi 2-3 hónap alatt megtesz. Innen kezdve az összehasonlítás nem mérvadó.
Továbbá jó hogy egy kb 2000 ft-os apróságon lovagolsz. A kérdés nem ilyen apróságra vonatkozott, hanem hogy pl. melyik autóval tudsz akár egyhuzamban, akár időtartamra több ideig elmenni úgy, hogy a (kötelezőkön kívül) hozzá kelljen nyúlni.
Ráadásul a papír jaguárt megint csak ne akarjuk már akár egy yarishoz is hasonlítani, amiben a klímától kezdve ABS-en át, mittumén még milyen extrák vannak.... A trabant meg összesen áll 600 alkatrészből.
Igaza van '19:39'-esnek (1. oldal):
a régebbi autókat otthon is tudtad szervizelni, most meg el kell vinned őket a szervizbe, ezért is másabb.
Arról sem kell elfeledkezni, hogy régebben több volt a sufnitunning, nézd meg miket hoztak ki egy Trabantból, most meg esélyed sincsen rá, kivéve, ha nem értesz annyira a számítástechnikához, mert lehet, hogy csak egy új programot kell rá írnod.
Azért látható a fejlődés és igen, az újabb Euro szabványú motoroknak hála, ugyanazt az utat, kevesebb benzinnel is megteheted. Ha már hibrided van, akkor még kevesebb a fogyasztása. Azért tudnak az autógyártók alkotni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!