Hova tart az autóipar?
rosszul látod
a renault, a vw, a németek egyre rossazbbak
a japánok jók is voltak, jók is lesznek
korea jön föl
kína- álmodik a nyomor
olasz autók egyre jobbak :P
" Régebben egy autó 15-20 évig simán elment (pl 124-es Mercik, 100-as audik)"
Ja ha közben a fél autót kicserélted alatta. Most nem akarok nagyon belemenni, de apámnak mindig VW-je volt, mondván hogy mert az milyen megbízható. Hát kb többet szerelte a kocsit mint a renault-sok. Pedig nagyon vigyázott rá. Pont a múltkor beszélgettem egy renault megane tulajjal, 5 év és 150e km után úgy nézett ki a kocsija, mintha 2 éves lenne max. 30e km-el.
Nekem 20 éves golfom van (mondván milyen megbízható, meg a világból is kivisz) és kb havonta van rajta mit szerelni. MOndanom sem kell, hogy gyakorlatilag már semmi nem gyári rajta. Óra szerint 230e van benne, mondjuk ezt számoljuk 350e -nek. Egy mai autó azért elmegy 200e-t úgy, hogy ne kelljen komolyabban hozzányúlni, és elmegy 300e-t úgy, hogy csak kisebb dolgokat kell benne cserélni.
A mercit ne keverjük ide, mert az mindig is prémium márka volt.
Kedves "A válasz írója 85%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: tegnap 23:16"!
A repülésben a technológia amit használnak kiforrott, visszahívásokról pedig azért nem hallasz, mert másképpen működik. Ha kiderül, hogy a repcsi mondjuk függőleges vezérsíkját tartó csavarok nem bírják a terhelést hosszútávon, akkor kiad a gyár egy SB-t (service bulletin), kritikus esetekben valamelyik légügyi hatóság egy AD-t (airworthiness directive), utóbbit (szinte) kötelező végrehajtani az érintett típusokon, a költségeket pedig a tulajdonos viseli általában.
Hibásan gyártott alkatrészeknék fordul elő, hogy a gyár ad kedvezményt vagy cserealkatrészt.
Újabb adalék a kérdéshez:
Az van, hogy az autó mindenkiben érzéseket, érzelmeket kelt, mindenkinek a kocsijához sok élmény, emlék kapcsolódik, ami tulajdonképpen egy idő után egybeolvad a kocsival a tulaj gondolatában.
A régebbi autókat kalandosabb volt vezetni (többet kellett gépészkedni, közvetlenebb vezetési élmény, jó érzés amikor megszereled magadnak, "mert amikor a trabi tetején a hűtővel hazahozott németből, stb..." és ezért ezen autókhoz sok emlék kapcsolódik az emberekben. Az idő mindent megszépít. Ha annak idején lerobbantál valahol, akkor ott anyázás volt, de ma már ez csak a nosztalgikus "emléxel mekkora poén volt amikor lerohadtunk és úgy kellett elhúzatni XY-al..." érzésként van meg.
Az újabb autókkal pl. már absz. nem kalandos akár 150-el menni sem, mert bőven bírja, a hűtő a tetején is meg sem kottyan számára. Ezzel hogy ezek a dolgok "rutinná válnak", elvesztik az újabb autók azt a feelinget, amit a régebbiek adtak.
Ha kevés idő alatt sok élmény ér, akkor azt az időt tudalatt is sokkal hosszabbnak éled meg, míg akár 10 teljesen esménytelen évet, amit mondjuk csak 5nek érzel...
Szóval szerintem ezen tényezők is közrejátszanak, amikor arról beszélünk hogy melyik autó a megbízhatóbb a régebbiek, vagy a maiak.
Még egy: múlt hétvégén volt szerencsém vezetni egy bivaly erős terepjárót. Számomra kicsit illúzió romboló volt, mert elvette azt az érzést, ohgy én vezetem az autót és nem fordítva van. Az újabb autókat könnyebb vezetni, nem olyan élmény, letekersz velük 1000km-t és észre sem veszed, kb. olyan mintha a konyhába mennél ki kaját csinálni.
A lényeg tehát hogy amíg a puszta tények közé rengeteg érzelem és pszichológiai tényező vegyül, addíg ezt a kérdést így nem lehet egyértelműen eldönteni.
Aztán abba már bele sem megyek, hogy régen nagyon sok kocsit hoztak be kintről, és azokat mondjuk kint 200e km után lecserélték, de addig (pl a németek) azért egy magyarhoz képest sokkal több törődést kaptak. Ma sok új autót vesznek itthon az emberek, viszont ezek a törődést nem kapják meg. És ha azt mondod hogy 200e km után minden baja van, akkor az sokkolónak hat a régi mondjuk 400e km-hez képest. Azt már senki nem nézi, hogy a régi 400e km-e azonos egy most megvett 200e-el, mert mindkettőbe 200e lett beletekerve itthon, mostoha körülmények között.
Találtam egy cikket a kérdezőnek, mert a műszaki részt már kitárgyaltuk, viszont az árakról még nem esett szó.
ezek a volkswagenesek egy pofátlan pénzéhes majmok
nyílván ez az ár fölött már nem tudnák eladni a volkswagenjüket
ezek a volkswagenesek egy pofátlan pénzéhes majmok
nyílván ez az ár fölött már nem tudnák eladni a volkswagenjüket amerikában
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!