Opel Astra F-ből melyiket vegyem? Első autó lenne!
Azt olvastam, és ebben az autószerelő unokatesóm is megerősített, hogy csak 8 szelepest! Az apjának 16 szelepes van, és kész nyüg...
Valamint az SI motorosakat ajánlják nagyon sokan...
Nekem ami fontos lenne az a szervós kormány, ha jól tudom a kezdeti modellekben még nem volt.
Mikortól kezdte el beépíteni az Opel a szervókat, melyik évjárattól érdemes keresgetnem?
Hát szerintem nem. Elősször is az SI, az nem felszereltség, hanem az xxSE motorokra utal. Ezek hengerenkénti injektoros motorok, Onnan tudod, hogy a motorkódban az autolsó betű (vagy utolsó előtti, ahol utolsó pl.: T, H, Z) az E vagyis hengerenkénti injektor az Z pedig a központi injektorra utal.
Valóban érdemes 8 szelepeset venni, a 16 szelepesek azok mennek nagyon, viszont sokkal szervízigényesebbek, és sokkal kevésbé megbízható kiforrott konstrukciók. Akkoriban ez még gyerekcipőben járt náluk.
A GL a legalapabb felszerltség, ez abszolut fapad, ha számít az extra akkor kerülendő. Mondanám, hogy vegyél GSi-t csak akkor magamnak mondanék ellent abban amit leírtam az előbb, tehát Club vagy valami hasonló felszereltségűt vegyél.
A Classic Aszrák viszont szerintem nem a legjobb választások, én kerülném őket. Ugyanis 1998-ban átköltöztették a gyártást Lengyelországba, az összeszerelési minőség csökkent, ugyanúgy megmaradtak a betegségek, azok sem galván kasznisak és kevesebb lehetőség közül lehetett választani (motor, kárpit, szín stb.) szóval az már a végét járta.
Az tudod, hogy 1994-ben volt a ráncfelvarrás (hűtőmaszk, lámpák, tükör, belső (váltógombb, üléshuzat telibe szövet nem műbőrös, nem zárható kesztyűtartó, szinte csak fekete műszerfal, (előtte volt szürke és kék színben is) meg ilyen apróságok, keskenyebb díszlécek 3d-s logó, átlátszó index stb.) ez meg aztán abszolut ízlés kérdés, hogy kinek melyik tetszik. Ugyanúgy vannak jók '92-től '98-ig. A classicot onnan legegyszerűbb felismerni, hogy van az első sárvédőn index, meg a csomagtartó műanyagjai eltűntek. Ha veszel, akkor szerintem C16NZ vagy C18NZ motorral vegyél, (1,6-1,8 8v) vagy ha akarod akkor vedd a C16SE motorral.
Amire ügyelj, az a rohatás, F Astrák előszeretettel rügyeznek a hátsó íveknél, a tankbeöntőnél, meg a hátsó 5. ajtó ablakkereténél. Ezeket nézd meg. Műszerfal izzói szeretnek még kiégni (nem csak az óracsoport) elég gyakran (cserébe szabályozható a fényerejük), más kínjuk nem jellemző. Ha veszed, és úgy adódik, akkor ezekbe gyártottak sport Recaro üléseket is (GSI, Club nagyobb motorokkal), sokkal kényelmesebb és jobban tart mint a standard, bár azt is a Recaro gyártotta.
Egyébként szervó volt 1992-től már.
Futott km-t ne is nézd, nem kell elretteni a 200 ezer felettitől sem, nagyobb futásteljesítményre lettek tervezve. Aki kevesebbet mond, az tekert, vagy hazudik.
Köszönöm az eddigieket.
Azt mondjátok h a szervó volt kezdettől fogva. Nos unokatesóm családjában van 3 Astra is, és abból asszem csak 2 szervós, pedig nem egyidőben jöttek ki....
Gondolom megállítapani h melyikben van vagy nincs azt csak kipróbáláskor lehet...
Azt mondjátok h a szervó volt kezdettől fogva.
Haveromnak 1.6 16v van, és nincs benne szervó. Megbízható autó az is, nincs vele gond. Csak a kötelezőket költi rá. Benzin, olaj, stb. Napi szinten megy vele, 300.000 km felett van a kocsiba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!