Ér valamit a légterelő szárny az ilyen Suzuki, Golf, lada meg ilyen autóknál?
Szóval az ilyen tuningolt autókra gondolok. Amikor nem versenyautókon van, hanem utcai Suzukira, Ladára felteszik a hátuljára, hogy jól nézzen ki.
Egyáltalán tud az olyan sebességgel menni, hogy felemelkedjen a talajról, vagy csak menőzésnek van?
"gyébként egyik autó se tud olyan gyorsan menni , hogy felemelkedjen a talajról nagymértékbe"
De, nem azért találták ki, hogy leszorítsa az autót az aszfaltra, nehogy felkapja a szél?
Nem arra találták ki.
Légterelő spoilerek nélkül sem szálnának fel az autók 300 felett sem, de anélkül nem tudnának olyan tempóval kanyarodni, esetleg nagyobb tempóról még a lassulást is segítí.
Az égvilágon semmit. Elvi szinten a spoilerek azt a célt szolgálják, hogy leszorító erőt termelve közömbösítsék azokat a felhajtóerőket, amik a karosszéria körüli turbulenciáktól keletkeznek. De ehhez nagy tempó és nagyméretű spoiler kell, ezek a ratyidizájntuningfosok csak a zseb megkönnyítésére valók.
Íme egy, már a funkcionalitást közelítő spoiler:
Íme egy funkcionális szempontból ratyi szar:
Több okból sem:
- jobb esetben közúton nem tudsz 130-nál gyorsabban menni sehol sem
- még ha tudnál is, ezek a motorok nem bírják a folyamatos nagy sebességen pörgést, a hirtelen nyomatékváltásokat meg pláne nem
Egy verseny autó attól verseny autó, hogy megy simán 200 felett, illetve bivaly nyomatékos motor van benne. A szárny nem csak a felemelkedést akadályozza meg, hanem a légáramlat segítségével jobban szorítja az aszfaltra az autót, így a nyomatékos motorral hajtott kerekek nem forognak meg, hanem minél több erőt át tudnak adni a kerekeken keresztül az aszfaltra.
Egy verseny pályán elég sok fékezés és kigyorsítás van, ilyet átlag utcai körülmények között nem lehet csinálni.
A forma 1-es autóknál és a nagyobb túra autóknál pl. pont ellentétesen kell fékezni mint egy sima kocsiban: először beletaposol tökig a fékbe, majd szépen lassan felengeded. Amikor még gyors a kocsi, van leszórítő erő, így lehet fékezni. Kis sebességnél nincs leszórítő erő, ha akkor nagyot fékeznél már vége is lenne a dalnak...
Szóval a szárnynak akkor lenne értelme ha lenne olyan nyomaték a motorban, amitől a kerék kipöröghetne, vagy a fékezés miatt. De könyörgöm mit akarunk max. 200 lóerővel és egy abszolút nem versenyzésre épített autótól?
Egyébként a mókás az, hogy ezek a szárnyak csak a fogyasztást növelik meg, ezért mindig szakadook amikor ilyet látok.
Persze,hogy ér.
Kapásból mínusz 30 000-et minden kötözködésre hajlamos rendőrnél (kb.90%) aki műbizonylatot kér a "nem gyári tartozék"-ról.
Meg jó nagyokat lehet röhögni az ilyen autós ficsúrokon...
Szakadt régi Swift, basszus "zene", üvöltő kipufogó, légterelő... hajajj...
Az igazi barmok! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!