Miért gyártottak még 2008-ban is 1.9 PDTDI motort 105 lóerővel, amikor már 2000-ben is tudták a 130-at?
Nagyjából ugyanazért, amiért a számítástechnikában is évekig (szó szerint kell érteni) a már réges rég kifutott technológiákat gyártják: a kutatásnak, fejlesztésnek, gyártósor összeszerelésének, marketingnek mindnek van költsége, méghozzá nem is kevés. 1000db autóért nem fognak gyártósort készíteni, mert többe kerül a gyártósor, mint az 1000db autó. Tehát gyártósorral csak nagy tömegben éri meg gyártani. Ha idő közben esetleg kiderül hogy az adott technológia mégsem az igazi, már nincsen visszaút. Menet közben már beindult a marketing gépezet, csilliárdokat öltek már bele. Ha most az egészet visszacsinálják, hatalmasat buknak. Eladják a régit amíg tudják. Ha már nagyon nem megy el, akkor már csak az újat fogják gyártani. Mellesleg a VW tipikusan az a gyártó, aki pl. a 70-es, 80as években kb. 30 évig csont ugyanazt a motort (legalábbis konstrukcióban) rakta szinte az összes autóba.
Még a főiskolán (kb. 7 éve) mesélte egy tanárunk, hogy akkortájt járt az egyik nagy vinyó gyártónál látogatáson. Az igazgató bevezette az irodájába, levette a polcról, és mutatta neki az 1 terrás vinyót: "látod, ezt akár holnap gyárthatnánk, minden megvan hozzá". Amíg viszont a népek megveszik a 250G-s vinyókat, hülyék lennénk ilyet gyártani. Majd ha kifutott a 250G, és már nem lehet eladni, akkor állnak át az 1T-re. Ma már 1 terra nem nagy szó, de akkoriban ezt jóformán el sem lehetett képzelni. Akinek 250gigása volt, az már nagy király volt.
És egy motor fejlesztése nagyon nagyon sok idő, mérnök óra és pénz. Ezt szerinted ki fogja kifizetni? Eltaláltad: Te, amikor megveszed a 105 LE-set, mert az mondjuk 100e-el óccsóbb, mint a 130 lovas, holott vélhetően pont ugyanazon a szalagon készült mint a 130 lovas, sőt talán még pont ugyanazokból az alkatrészekből is.
"Egyébként pedig: miért gyártanak még ma is 60-70 lóerős, kis szívó benzinmotoros autókat, mikor a Bugatti Veyron már 2003-ban tudta az 1001 lóerőt? Ugyanaz a logika..."
Ez tetszett:DDDD
Nem mindenkinek kell az a 130Le. A gyengébb motor gondolom kevesebbet is eszek, van akinek ez fontosabb.
Hi!
Ugyan azon a soron készültek a Pd-k.Győrben,Lengyel o.,Német o.A technika ua.csak a kisebb teljesítményhez olcsóbb anyagok is jók.Puhább csapágyak,kisebb turbó,kisebb turbónyomás,kisebb visszahűtő stb.Ott voltam.Bent van a kezem pár mociban:).
Nekem 1.9 PD 130le 310Nm-es gépem van 280ekm-el.1600kg kasznit 6liter átlaggal viszi.Tudná a 165le-t400Nm-t(vagy többet is)chippel,de nekem ez is elég.Kíváncsi leszek a kihegyezett 1.6Cr-ek meddig bírják.Pd-k ből a 2.0 16v a problémásabb.Simens pd elemek halnak be.Az 1.9-be nem ez van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!