Miért gyártottak még 2008-ban is 1.9 PDTDI motort 105 lóerővel, amikor már 2000-ben is tudták a 130-at?
Azért, mert vannak olyan autósok, akiknek a 105 lóerő is elég. Ha ritkán jár autópályán, csak városban és országúton használja, akkor 105 lóerő is bőven elég.
Egyébként pedig: miért gyártanak még ma is 60-70 lóerős, kis szívó benzinmotoros autókat, mikor a Bugatti Veyron már 2003-ban tudta az 1001 lóerőt? Ugyanaz a logika...
Igen, ki tudták volna hozni azt a teljesítményt. Csak két baj lett volna.
Egyrészt egy 1.6 literes 105 lóerős motor drágább, mint egy 1.9 literes. Ahhoz, hogy kisebb lökettérfogatból ugyanakkora teljesítményt hozzanak ki, nagyobb turbónyomás, magasabb fordulatszám, jobb anyagok, magasabb befecskendezési nyomás és sok egyéb cifraság szükséges. Vagyis a 105 lóerős 1.6-os motor drágább, mint a 105 lóerős 1.9-es.
Illetve ha már korábban kifejlesztették ezt az 1.9-es motort, akkor minek találjanak fel gyorsan egy 1.6-ost? Ott volt az 1.9 PD TDI, a maga 105 lóerejével egykoron elegendő volt a teljesítménye, de elszállt fölötte az idő, ebben a méretosztályban már a 200 lóerő a divat. De ha egyszer működik, minek lecserélni egy 1.6-osra? Sok pénzbe kerül a fejlesztés és nem biztos, hogy visszajön.
Vagyis olcsóbb lehetett így az 1.9-es motor, mint egy új, 1.6-os dízel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!