Hibás sebváltó vagy amatőr sofőr?
Nemrég vettem egy 6 éves G Astrát. Alapból szokatlan, hogy a sebváltókar útja nagyon rövid, és néha még nehéz ránézésre megmondanom, melyik fokozatban van.
Két további gond: indulásnál, 1-esben annyira érzékenyek a pedálok, hogy vagy lefullad a motor, vagy kipörgő kerekekkel indulok. A másik probléma, hogy 2-esből néha nem találok 3-asba, ilyenkor a motor pörög egy nagyot, de nem gyorsulok.
Lehet baj a szerkezettel, vagy csak meg kell szoknom? Egy 800 köbcentis Sparkból ültem át az 1.6-os Astrába, szóval gyanús hogy az utóbbi...
megkel szoknod.
párhét és nemlesz gáz
Én ugyanígy voltam,nem tudtam,hogy velem van e a baj ,vagy az autóval.
Rászedtem 2 fiú ismerőst is ,hogy próbálják ki az új autómat,és amikor láttam ,hogy mind a ketten simán elindulnak ,és gond nélkül váltanak,akkor már sejtettem,hogy velem van a gond. A végén megkérdeztem,hogy szerintük milyen a váltó,kuplung ? Na amikor azt válaszolták,hogy jó,átlagos,olyan mint általában, akkor már tiszta volt a kép,hogy csak át kell szoknom.
Ugyan így voltam én is az első 1-2 hétben amíg nem szoktam meg az autót. Utána minden rendben lesz. Az autó legkisebb rezdüléseit is érezni fogod, ha van hozzá érzéked.
Ha nagyon idegesít a dolog keress egy nagy üres parkolót és ott nyugodtan próbálgathatod. Először csak egyesben gáz nélkül engedd fel a kuplungot párszor, hogy megérezd hol van az a pont ahol az autó elindul. Gondolom nem kell túlmagyaráznom hogy ilyenkor a lehető legóvatosabban kell felengedni mert azonnal lefulladsz. Utána már mehet gázzal is ha ráéreztél. Csak finoman. Nem kell túlpörgetni a motort. 1200-as fordulatnál már simán el lehet indulni. Szerintem 30-40 perc gyakorlás után már egész jól fog menni.
1-2 tipp
kettesből úgy váltsál hármasba hogy benyomod a kuplungot, és a váltókart csak feltolod, nyugi nem rakod vissza egyesbe, ha jó a váltó akkor át fog magától ugrani középre és egyből 3-ba fogod berakni
indulásnál ne adjál olyan nagy gázt, figyelj arra hogy egy 1500-as fordulat már elég szokott lenni az elinduláshoz. Menjél gyakorolni, nyomd a gáz kb 1500-1800as fordulatig és szépen lassan emeld fel a kuplungot, amikor megindul akkor tartsd meg és amikor már nem gyorsul tovább akkor szálljál le a kuplungról, ezzel ki tudod tapasztalni hogy hol fog pontosan a kuplung és ha eleget gyakorolsz akkor már nem is kell odafigyelni, reflexből csak annyira fogod a kuplungot engedni ameddig kell.
Nagyjából tudom hogy miről beszélsz, én egy 2008-as 2000ccm-es TDI Passaton tanultam vezetni, amint meglett a jogsim első autóm egy wartburg volt, szóval elég érdekes volt átszokni, a wartburg után pedig egy 1.9-es 140 lovas sportautó lett, hát ahhoz is érdekes volt hozzászokni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!