Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Csumi ha a kocsimba más...

Csumi ha a kocsimba más motort veszek és a motorszámot is átiratom, akkor kb mennyibe kerül az átíratás, netán köbcenti függő? Csak olyan válaszoljon aki ért a témához,

Figyelt kérdés
köszi
2011. ápr. 28. 18:35
 1/8 anonim ***** válasza:
35%
Miért kell oda a "csumi"?
2011. ápr. 28. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Ha nem tipus azonos motort akarsz beletenni, /ezalatt a hengerűrtartalmat meg a teljesítményt kell érteni, amire a motorkód utal/ akkor terveztetni kell az egész autót mint pl a fékek stb. Főleg ha erősebb motort teszel bele, és a környezetvédelmi besorolása sem lehet kedvezőtlenebb. Én is akartam ilyet de magyarországon egy vagyon és szinte lehetetlen legalizálni ezt a műveletet úgyhogy nála mmarad az illegális motorcsere. Típusazonos motornál nem tom a pontos összegeket de úgy tudom az nem vészes de annak meg mi értelme...
2011. ápr. 28. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

magyarországon nagyonsokbakerül az engedélyezés,tervezés..

1-2év és ugyanolyan fődarabnak számít majd a motor is mint pl az ajtó.

2011. ápr. 28. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
84%

A hivatalos oldal...


...az elkeserítõ. Míg Angliában például a mûszaki vizsga az autó próbapadi megfelelésének tesztjébõl áll: fékhatás, futómûgeometria, rugóstagok épsége, vagy míg Németországban bármi beépíthetõ, ami TüV pecséttel rendelkezik (és garmadával kapni ilyen tuningfelszereléseket!) - nos addig Magyarországon a helyzetünk kritikán aluli, mondhatni "elnyomott". Már a nem típusazonos felni vagy gumiméret használata is a futómû engedély nélküli módosításának minõsül, a sportkormány pedig a kormányszerkezet engedély nélküli módosításának minõsül.


Sokan várják (várták) az EU-csatlakozást, amirõl köztudott autós berkekben, hogy a motorszám, mint egyedi azonosító használatának megszûnését fogja hozni. Azonban ez csak és kizárólag típusazonos motorra vonatkozik. Tehát a motor típusa nem változhat meg! Márkán belül sem, ami azt jelenti, hogy a motor típuskódja azonos kell, hogy legyen, ezt pedig a motorszámból meg tudják állapítani. Persze "közel azonos" motoroknál nem biztos, hogy észreveszik, például egy kisebb hathengeres soros motort egy nagyobbra cserélve, típuson belül, nem biztos, hogy megbukunk - az elsõ eredetvizsgáig.


Nagymértékben eltérõ motorokat (OHV helyett DOHC, soros hathengeres helyett V8-as, stb.) mûszakin ki fogják szúrni. Még él a "barátságos vizsgáztatás" legendája, de tudni kell, hogy a KF (Közlekedési Fõfelügyelet) vizsgabiztosai minden vizsgáztatásnál jelen vannak, tehát semmi sem biztos.


Ha sunnyogunk a motorral, a zöldkártyásnak is ismerõsnek kell lennie. A nagy motor persze, hogy más gázösszetételt bocsát ki, mint a kisebb (netán rosszabbat?) - az 1100ccm-es zöldkártya adatain nem fog átcsúszni a V6-os 2000-es motor...


A legális út az EU-csatlakozást követõen (mely közben már megtörtént...) ki tudja, milyen lesz. Jelenleg a motorcsere (típusidegen motorra) sajnos típusmódosítást jelent, melyet mérnöki tervezõmunka dokumentációjával alátámasztva, indoklással, stb. kell engedélyeztetni. Nemcsak az jelent típusmódosítást, ha egy Suzukiba Ferrari- vagy Viper-motort akarunk rakni, de az is, ha a fent említett Suzuki háromhengeres motorját 1,3-asra cserélnénk. Az nem érdekli a hivatalt, hogy az adott kasztnit (féket, stb.) gyárilag is szerelték mindkét fajta motorral. Akkor is engedélyeztetni kell. A költségek mellett ez hivatalos küzdést jelent, amelynek a vége elutasítás is lehet!

2011. ápr. 28. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Nekem egy ismerősöm cserélte az autójában a motrot 1.8-ról 2.8-ra.Nem tudom,legálisan-e,de valami 6-700000-et mondott az átírásra.Meg rendkívül macerás.
2011. ápr. 28. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Erősebb motorhoz másik váltó,hajtás,differenciálmű,fékek is kellenek ami horrorisztikus költség még bontott motyóval operálva is.

Annyira drága,hogy soha nem éri meg.

Ja és sohasem lesz olyan mint a gyári.

Egyszerűbb komolyabb kocsira cseréld a meglévőt némi ráfizetéssel-és a papírozása is kézenfekvőbb.

2011. ápr. 29. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Én már nem 1, hivatalos engedéllyel forgalomba helyezett VWgolf2dízel 1.5D motoros LADA-t láttam már életemben.(simán átmentek az engedélyeztetéseken még csak nem is került sokba max pár tízezer forint. Igy legalább lett belőlük egy k.rv.jó megbízható LADA.(amúgy is a legjobb autó a világon)És még váltót se kellet cserélni benne csak egy közbetét kellet bele oszt kész,mehet.)Na ehhez mit szólsz csumi..!?Erre varrjál gombot.
2016. febr. 10. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:

ha nem akarod 2 évente ki majd be rakosgatni a motorod, barátkozz össze egy műszakiztató emberrel :D

egyébként nem para ha nem használod "feltűnően" a cserélt motorú verdát, a rendőr úgysem tudja hol vannak beütve a kódok és nem látja mekkora a hengerűrtartalma... persze ha nem 2x akkora a motor mint az original

2016. szept. 24. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!