Csumi ha a kocsimba más motort veszek és a motorszámot is átiratom, akkor kb mennyibe kerül az átíratás, netán köbcenti függő? Csak olyan válaszoljon aki ért a témához,
magyarországon nagyonsokbakerül az engedélyezés,tervezés..
1-2év és ugyanolyan fődarabnak számít majd a motor is mint pl az ajtó.
A hivatalos oldal...
...az elkeserítõ. Míg Angliában például a mûszaki vizsga az autó próbapadi megfelelésének tesztjébõl áll: fékhatás, futómûgeometria, rugóstagok épsége, vagy míg Németországban bármi beépíthetõ, ami TüV pecséttel rendelkezik (és garmadával kapni ilyen tuningfelszereléseket!) - nos addig Magyarországon a helyzetünk kritikán aluli, mondhatni "elnyomott". Már a nem típusazonos felni vagy gumiméret használata is a futómû engedély nélküli módosításának minõsül, a sportkormány pedig a kormányszerkezet engedély nélküli módosításának minõsül.
Sokan várják (várták) az EU-csatlakozást, amirõl köztudott autós berkekben, hogy a motorszám, mint egyedi azonosító használatának megszûnését fogja hozni. Azonban ez csak és kizárólag típusazonos motorra vonatkozik. Tehát a motor típusa nem változhat meg! Márkán belül sem, ami azt jelenti, hogy a motor típuskódja azonos kell, hogy legyen, ezt pedig a motorszámból meg tudják állapítani. Persze "közel azonos" motoroknál nem biztos, hogy észreveszik, például egy kisebb hathengeres soros motort egy nagyobbra cserélve, típuson belül, nem biztos, hogy megbukunk - az elsõ eredetvizsgáig.
Nagymértékben eltérõ motorokat (OHV helyett DOHC, soros hathengeres helyett V8-as, stb.) mûszakin ki fogják szúrni. Még él a "barátságos vizsgáztatás" legendája, de tudni kell, hogy a KF (Közlekedési Fõfelügyelet) vizsgabiztosai minden vizsgáztatásnál jelen vannak, tehát semmi sem biztos.
Ha sunnyogunk a motorral, a zöldkártyásnak is ismerõsnek kell lennie. A nagy motor persze, hogy más gázösszetételt bocsát ki, mint a kisebb (netán rosszabbat?) - az 1100ccm-es zöldkártya adatain nem fog átcsúszni a V6-os 2000-es motor...
A legális út az EU-csatlakozást követõen (mely közben már megtörtént...) ki tudja, milyen lesz. Jelenleg a motorcsere (típusidegen motorra) sajnos típusmódosítást jelent, melyet mérnöki tervezõmunka dokumentációjával alátámasztva, indoklással, stb. kell engedélyeztetni. Nemcsak az jelent típusmódosítást, ha egy Suzukiba Ferrari- vagy Viper-motort akarunk rakni, de az is, ha a fent említett Suzuki háromhengeres motorját 1,3-asra cserélnénk. Az nem érdekli a hivatalt, hogy az adott kasztnit (féket, stb.) gyárilag is szerelték mindkét fajta motorral. Akkor is engedélyeztetni kell. A költségek mellett ez hivatalos küzdést jelent, amelynek a vége elutasítás is lehet!
Erősebb motorhoz másik váltó,hajtás,differenciálmű,fékek is kellenek ami horrorisztikus költség még bontott motyóval operálva is.
Annyira drága,hogy soha nem éri meg.
Ja és sohasem lesz olyan mint a gyári.
Egyszerűbb komolyabb kocsira cseréld a meglévőt némi ráfizetéssel-és a papírozása is kézenfekvőbb.
ha nem akarod 2 évente ki majd be rakosgatni a motorod, barátkozz össze egy műszakiztató emberrel :D
egyébként nem para ha nem használod "feltűnően" a cserélt motorú verdát, a rendőr úgysem tudja hol vannak beütve a kódok és nem látja mekkora a hengerűrtartalma... persze ha nem 2x akkora a motor mint az original
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!