Mit tudok csinálni babettával hogy gyorsabb legyen?
:DDDDDDDDDDDD
az egy babetta b+, örülj neki hogy gurul
:)
Könnyítés: lemosod,nem eszel motorozás előtt 2 napig, elmész sz@rni motorozás előtt
aerodinamika: feszülős ruhát húzol, bekened zsírral a motort, hogy jobban csússzon rajta a levegő
ezenkívül fujd fel 3barra a gumikat
Tekerd!
Minél erösebb a lábad, annál jobban birod és annál gyorsabban megy. Egészséges és költségtakarékos megoldás!
1.) Kipufogó tuning: ahol a henger a könyökcsőhöz csatlakozik, azt a részt is kiszélesítheted, de csak ésszel, illetve ahol kimegy a kipufogó gáz, oda is fúrhatsz jukat, mindenesetre érdemesebb előbb próbadarabokon tesztelni a dolgokat, mert a babetta hangja ezek után mélyebb és férfiasabb, más szóval szomszéd megutáltatóbb lesz:-)
2.) Lánckerék tuning: Ha kicseréled a lánckereket, nagyban változni fog a sebesség és a gyorsulás.. úgy mint a biciklin a váltó. Hátulra minél nagyobbat raksz annál jobb lesz a gyorsulás, de rosszabb a végsebesség. Ha kicsit teszel hátra akkor ugyan ez csak fordítva.
3.) Légszűrő tuning: Robogós boltba lehet erősebb légszűrőket venni robogóba, ami kicsit jobb hatásfokot és szebb desinget eredményez. De vigyázzatok nehogy karterszűrőt vegyetek, mert az olajat szűr és teljessen másra való, csak hasonlóan néz ki. (a tulaj szerint így a gép túl sok levegőt kap és nem lesz annyira jó, de van akinek épp a plusz levegő kell.) Természetessen, ha kicseréled, a karburátorban is utána kell állítani a dolgoknak. A gyári légszűrőt, ha lerövidíted, az is segít.
4.) Gumi tuning: A gyári gumi helyett manapság sokféle mintájú és fajtájú gumit lehet venni. Ezek közül is érdemes válogatni, nomeg ha keményre fújod az is sokat segít. Vigyázzatok, mert a gumiválasztást is el lehet rontani, ha te szántóföldön motorozol főleg, nem érdemes aszfalt gumit venned, mert bár jobb az oldaltartása, földön alig tapad! Aki csillagküllős felnit vesz, az is vigyázzon, mert fékdobot is, és lehet, hogy első villát is kell cserélnie!
5.) Felömlő tuning: A hengerben a felömlőket ( ez a 207-esik két felömlőt, 210-estől elkezdve 4 felömlőt jelent) lehet alakítani, de csak óvatossan. A társoldalak között, a retrotuning nevű honlapon írnak erről bővebben.
6.) Áramlástan: A karburátor és motor közötti összekötő csövet is lehet alakítani, és minden mást is le lehet törni, például a levegőszűrőnél a dolgokat, így áramlátanilag, kevesebb munkával juttatható a hengerbe a benzin levegő keverék.
7.) Üzemanyag: A benzinbe az alap keverék mellé lehet tenni kevés nitrohigítót vagy kevés ricinus olajat (ettől eléggé büdös lesz). Én egyiket sem ajánlom, van aki rendszeressen használja, én inkább nem mondok róla nagyon véleményt, de szerintem ha mindenáron gyorsaságot akartok a nitrohigító jobb megoldás. Az olajat semmiképpn ne spóróljátok el és ne szemre keverjétek, mert végzetes következményekkel járhat.
8.) Markolat: Motoros boltba lehet kapni különböző markolatokat, ezek bár elég furcsa, babettához is jók (az én motoromon is ilyen van). A teknikája az, hogy leszedésnél erős fogó, erős kéz és olaj kell. Ha nagynehezen sikerült leszedni, akkor töröljétek szárazra a fémet, majd petróleummal (semmiképpen nem olajjal) kenjétek be, és rögtön húzzátok is fel, mert a petróleum könnyedén párolog, éppen ezért ezt kell betenni, mivel ha kipárolgott, utána atomstabil lesz markolat. A gázkar kicsit nehezebb dió.. Én utólag tudok csak jó tanácssal szolgálni.. szétszeditek a gázmarkolatot, felhúzzátok és levágjátok a végét a markolat részének. Na aki idáig eljutott abba az akadályba ütközik, hogy a csavart be kell tenni a záró kupakhoz (ami nem engedi kicsúszni a gázkart). Itt jön a rafinéria.. alányúlsz és lényegében visszahajtod a gumírozott anyagot.. Úgy mint mikor a zoknit hajtogatod lefele a lábadon:_) Uátna becsavarod a csavart, és visszaengeded az egészet, így nem marad ott csúnya lyuk, és nem kell szétbarmolni a szép, új markolatot. Leszedésnél ajánlott egy kombinált fogó!!
9.) Nitró: És igen, eljutottunk az őrültségek őrültségéhez. A legegyszerűbb az, hogyha egy tejszínhabos vagy szódás szifonba beletekersz egy HAB patront, majd a szifon kimenő részéhez teszel egy csövet, amit belevezetsz a karburátorba a műanyag fedélen keresztül. Ezt a módosítást főleg azoknak ajánlom, akik roncstelepen szeretnék tudni a babettájukat. Elég veszélyes dolog, mert bár gyorsítja a babettát, de éppen ezért, az könnyen túlmelegedhet! A patron és a szifon is robbanásveszélyes, semmilyen felelősséget nem vállalok az itt leírtakért, aki érdeklődik, az Ricsi kollégát zargassa. (az elérhetőségek alatt megtaláljátok)
10.) Höhö: Egy kis vicces dolog ami nem is tuning, de hogyha a pedálokat vízszintbe állítod a lábadat összezárva a tank elé teszed te pedig teljessen rá "hasalsz" a motorra és nagyon összehúzod magad, szűk ruhában 2-3 km/h-val többet el lehet érni (sok km tapasztalatából mondom:-)
11.) Lámpa desing: 207-es szériáig könnyen, de 210-es szérián sem lehetetlen megoldás a lámpa tuning. Mivel a 207-es szériának elég gyenge az első fénye, ezt úgy erősíthetjük fel, hogy a nyitott lámpaburába alufóliát helyezünk, esetlegessen formára is vághatjuk. Vigyázzunk a megfelelő ragasztásra és visszahelyezésre, mert ha nem jól rögzítjük az alufóliát, rácsúszhat az izzóra,és akkor semmi fény nem lesz. Képekért kattints ide , egy másik képért pedig ide. Sok sikert! (köszönet érte rudzonak)
12.) Optikai tuning: Ma már nagyon egyszerűen beszerezhetőek a 12V-s ledek, és egy kevésbé használt 12V-s akkumulátor, akár autó akár motor, de a motor jobb. Innentől szerintem nem kell részletezni, egy egyszerű bekötéssel az aksihoz köthetünk ledet, vagy neon fényt (www.computermode.hu) mindkettő jól mutat babettán. Arra figyeljünk, hogy magyarországon az érvényben lévő szabályok melett ez szigorúan tilos! Mármint hogy égjen..ott lehet, csak ne égjen...:-) A másik, hogy az akkumulátort, otthon mindig töltsük fel, ne kerüljön mélykisütött állapotba, mert azzal károsítjuk az akkumulátort. A cellákat mindig desztillált vízzel kell utántölteni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!