A zsigulinak milyen a fogyasztása?
Amivel a cigók járnak... Ne sértegesd az ezerkettest, te! :P
Gyárilag folyamatos 90km/h-nál 7,2 liter/100km az adat, 120-nál 9,8 l/100 km, városban 10,8 liter.
Gyakorlatilag 7 és 10 között, bár padlózva vagy házilag rosszul beállított karbival jóval többet is meg lehet vele etetni.
Pedig bizony tud ő 8 litert is fogyasztani, felfelé pedig nincs határ. Ahhoz mondjuk kifogástalan állapotú motor kell, ami itthon kincset érő ritkaság. Ugyanis nem nagyon van olyan autószerelő, aki annak rendje és módja szerint kitanulta volna a Ladák javítását. Az elsők, akik még Moszkvicsokról szoktak át, csak vakarták a fejüket a bonyolult, kéttorkú karbin és tekergettek mindent mindenhová, ott állítottak alapjáratot, ahol sikerült és véletlenszerűen fúvókáztak. Akik már ezen tanulták a szakmát, elsajátíthatták volna, csak ott már ipari méretekben ment a javítás, a lényeg csak annyi volt, hogy guruljon. Van, aki több évtizede ezt vallja: neki csak felesleges nyűg a cifra kartergáz-visszavezetés, le is köti, mit érdekli őt, minek van ott. Aki meg a '90-es években tanult, az nem mélyedt nagyon bele a VAZ-ok lelkivilágába, mert a nyugati autók jobban jövedelmeztek és látszott, hogy az lesz a jövő.
Így aztán itthon nagyon ritka, hogy a Ladák egyébként egyszerű motorját képesek legyenek értelmesen belőni. A szelephézagot és a gyújtást fülre állítják, a főtengelyt mikor milyenre köszörülik, a négy dugattyú van, hogy nem is egyforma és ha a vezérműlánc feszítője már végállásban sem tud feszíteni, hát inkább felhegesztik, de nem cserélnek láncot. Márpedig nem csak a karburátor beállításán múlik a fogyasztás, hanem ilyen apróságokon is. Nem, messze nem annyitól függ ez, hogy "milyen fúvóka van benne". Hiába van benne gyári fúvókázás, ha össze-vissza gyújt, a keverék fele dolgavégezetlenül távozik a kipufogón. Ereje nincs, de a benzint akkor is elkéri...
Szóval nem kell bántani a Ladákat. Volt szerencsém sok szép állapotúhoz, érdekes módon egyik sem evett vészesen sokat. Hozzá kell szokni, hogy télen közelítik a 10 litert, nyáron pedig ritkán mennek 8 alá, de nem kell elhinni minden rémtörténetet róluk, mert nagy részükről nem ők, hanem a "hozzáértők" tehetnek.
15:48-as vagyok
szóval te azt mondod hogy a lada mérnökeit felül tudja mulni 1 jó autószerlő aki a lehetöségekhez képet jobban be tudja állítani a blokkot mint ahogy a gyárban megcsinálták? figyelj én elhiszem neked DE szoktam nézni a autómánia sorozatot mindig tesztelnek valamilyen autót és a tesztelés végén álltalában az hangzik el hogy bár ennek a kocsinak 5.4 a gyári elöírt fogyasztása de most 6.2öt fogysztott. Sose volt még oylan hogy a gyári fogysztás alá mentek volna pedig nem szoktak száguldozni.jah és nem 20-30 éves kocsikat tesztelenk. van egy pár ladás ismerösöm mindenkinek 10 vagy az felett fogyaszt a kocsija. és én most nem bántom a ladát söt nagyon is szeretem ugy volt hogy azt veszek de a fogysztása miatt végül nem az lett. persze azt én is tudom hogy különbözö tuningolásokkal alá lehet menni a gyári elöirt fogysztásnak de az a motor élettartamának a csökkentésével jár.
A Ladák gyári fogyasztása nem 10 liter volt. Pontos adatokat nem tudok mondani, de a 2101 KERMI-tesztjében '71 elején 80-as tempóra szolidabb érték jött ki. Igen, sikerült városban, rossz körülmények között, teljes terheléssel 13-15 litert kihozni belőle. Viszont igenis el tudtak érni a gyári állapotú, éppen csak bejáratott motorral, értelmes vezetési stílussal értékelhetően 10 liter alatti fogyasztást. Vagyis az itthoni szerelők nem tudnak többet, jobbat, mint a gyári mérnökök, csak ki tudják hozni belőle még egyszer ugyanazt.
Bár jó kérdés, hogy nem tudnak-e többet... A grammolt dugattyúk, hajtókarok, illesztett hengerfejcsatornák (nem nagycsatornás, nagyszelepes hengerfej) és a többi a gyártási pontatlanság kijavítása lehet, hogy még jobbá is teszi a motorokat, mint ahogy a szerelőszalagról lejöttek. Igaz, egészen más egy motoron 1-2 napot dolgozni a maróval, gázelemzőt nézegetve hangolni a karburátort, mint nagy szériában, napi több ezer darabot összerakni. Vagyis az, hogy jobb-e a motor, erős kérdés, hiszen szériagyártásban megeshet, hogy a gyári megoldás a lehető legjobb. De abból is ki lehet hozni többet úgy, hogy mondjuk az élettartama nem is csökken. Például ha megszüntetjük a forgó-mozgó alkatrészek kiegyensúlyozatlanságát, azzal akár növelni is lehet az élettartamot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!