Milyen gyakran kell egy autóban fékolajat, hűtővizet és kormányszervó olajat cserélni?
Van egy 2003-as Suzuki Swift Sedan 16v autóm. Használtan (banki lefoglaltként) vettem 25000Km-el. Nagyon vigyázok rá és nagyon jó (szinte új) állapotú még mindig. :)
Most 92000Km van benne.
Amióta megvan, már cseréltem rajta gumikat, benzinszűrőt, egy alkalommal féktárcsát, két alkalommal fékbetéteket, és szintén egy alkalommal vezérműszíjat. 10W40-es szintetikus olajat használok amit 12000-14000Km megtétele után cserélek.
Eddig csak fékolajat, szervóolajat, és a vízrendszert nem cseréltem le. Az első tulaj által megtett 25000Km alatt biztos hogy ezek nem voltak cserélve.
Tehát a kérdésem az hogy: most 92000Km-el már mindezek cseréjének ideje lenne?
Szervó olajat nem feltétlenül szükséges de a többit már cserélheted.
Nekem megakadt a szemem a 10w-40 es szintetikus olajon mégis milyen fajta ez az olaj? Mert kocsiba nincs 10w-40 es szintetikus olaj csak motorokba a részszintetikus elnevezés meg csak átverés mert ásványolajbólkészítik ezeket is.
Az olajat normál esetben (szűrővel együtt!) 10-15 ezrenként kell cserélni,minőségi (rész szintetikus) olajoknál ez ennek duplája,szintetikusnál akár a háromszorosa is lehet.Szintetikust pazarlás 12-14 ezrenként ellocsolni.
A fékolajat kilométertől függetlenül két évente javasolt lecserélni hacsak nem akarsz úgy járni,hogy egyszer csak beesik a fékpedál illetve rálépsz a pedálra és semmit nem fog a fék ... A fékolaj ELVESZÍTHETI viszkozitását különösen levegővel érintkezve.
Szervóolajat nem kell cserélni csak utántölteni hogy a nívók közt tartsd.
Sokan a télire betöltött fagyállós hűtőfolyadékot nyaranta sima ioncserélt (desztillált) vízre cserélik - ez szabadon választott.
A vezérműszíjat is elkapkodtad 150 alatt nemigen mehet tönkre,nincs mitől. A szerelőd nem mond ilyeneket? Persze bolond lenne...
Ha ilyen pedáns vagy akkor akár a váltóban és bolygóműben lévő olajat is lecserélheted ez sem kötelező de ha jobban érzed tőle magad ... Kellemest!
Köszi az eddigi válaszokat!
Kedves Előttem szóló! :)
A vezérműszíjat azért cseréltem kb. 85E Km-nél mert ha később cserélem akkor nem csak a szíjat kell megvennem, hanem a feszítőgörgőket is. Így nem kellett szettet vennem, hanem csak egy szíjat!
A váltóműolaj is cserélve lett már kb. 80E Km -nél, csak ezt kihagytam a felsorolásból. :D
Egyébként nem viszem szerelőhöz az autót. Apám csinál rajta mindent. (Mestervizsgás autószerelő) :)
Csak jelenleg külföldön dolgozik és nekem pedig eszembe most jutottak ezek a dolgok. Hát gondoltam megkérdezem itt. :P
Nem esküszöm meg rá.. de asszem ilyen olaj van most benne.:
"A vezérműszíjat is elkapkodtad 150 alatt nemigen mehet tönkre,nincs mitől. A szerelőd nem mond ilyeneket? Persze bolond lenne..."
Azért azt ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy a gyári szíj jelenleg 8 éves lenne, ha nem cserélték volna korábban. Márpedig ennyi idő alatt a legjobb minőségű gumialkatrész is öregszik, éppen ezért legfeljebb ennyi időt szoktak megengedni a vezérműszíjnak a kilométer-korlátozás mellett.
Azt a Castrol Magnetic-et sürgősen cseréld le !! 1 kilométert se menj vele .. Nekem is most csinálják az autómat mert az előző tulajnak sikerült ilyen szutykot beletenni és mikor leengedte a szerelő az olajat tele volt fémreszelékkel az egész. Ennyit a mágnesességről meg a Magnetic-ről. Ha olajat teszel bele akkor ne sajnáld rá a pénzt, de ennyit nem ér az egész. Nekem is tönkre vágta a kocsit. Persze nem azt mondom hogy a legdrágábbat vedd, de nézz körül előtte alaposan hogy mit veszel és inkább tegyél fel itt kérdéseket hogy kinek mi a tapasztalata a kiválasztott olajjal kapcsolatban, mert bármelyik olaj honlapjára felmész mindenhol elmondanak róla minden szépet és jót .. persze .. marketing. Meg valahogy el kell adni nyilván nem fogják azt odaírni hogy "szar az egész, ne vedd meg".
Persze ettől még másnak még lehet jó véleménye a Magnetic-ről, de remélem legalább neki nem kerül annyiba mint nekem. (olaj+javítás)
Ízlések és pofonok ...
Szóval a Castrol nagyon jó olaj,ha legjobbak egyike.
Aki fémreszeléket talál benne az a "mágneses dumáért" a volt fizikatanárát rúgja tökön a dezinformációért,a "Magnetic" a neve és nem a tulajdonsága (a párizsi sem francia!) meg a szerelőjét aki olajcserénél nem mondta,hogy a srapnel kezdődő csapágy bajság inkább amit a gyengülő olajnyomás is jelez (az sem az olaj hibája).
Kellemest!
Ekkora parasztvakítást.. xD
Milyen "Magnetic"-ről, megmágnesességről beszéltek?!
Az én monitorom "Magnatec"-et mutat, de lehet hogy elromlott... Mellesleg ha valóban mágnesesség lenne a jellemzője, akkor örülni kéne hogy tele van fémreszelékkel, ami azt jelenti hogy teszi a dolgát, és kipucolja a motort.. De az isten szerelmére... Melyik bolygóról jöttetek?!
Továbbá... az egyik legelterjedtebb motorolajról van szó, ami kategóriájának legjobb képviselője. A minőség alatti kategóriának. Szóval én is azt mondom cseréld azt az olajat. Melyikre. megmondom neked.
LiquiMoly-ra. Hamarosan újra esedékes lesz, amilyen régi már a kérdés...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!