Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet a motorommal? Szerelő...

Mi lehet a motorommal? Szerelő se jött rá a gondjára.

Figyelt kérdés

Azt vettem észre hogy egy finom fémes hang csörög, de csak ha kátyúba megyek vele, vagy gödrös úton. Nem tudom menet közbe eldönteni hogy pontosan honnan jön de vagy hátulról vagy a motortérből. Először a hátsókerékcsapágyra gyanakodtam, megnéztem, lötyögött is, kicseréltem, fasza lett minden, nem lötyög meg semmi, de a fémes csörgés még mindig hallatszik. Második lehetőségként a gyűrű törésére gyanakodtam, de nincs menetteljesítménybeli változás, ugyanolyan jól megy mint eddig, érehetően több olajfogyasztás nem tűnt fel, de néha ha odahúzom neki a gázt akkor melegen is füstöl egy kicsit.


A motorom: Aprilia rx 50, 2 ütem, külön olajzás, vízhűtés.


Még annyi, hogy néha kicsit mintha megtorpanna a motor olyan 4000-4500-as fordulat között, főleg ilyenkor szokott melegen is füstölni. Ez olyan 2-3 másodperces szünet, mintha visszafulladna a motor. Gyertya új benne, karburátor kivan tisztítva, légszűrő kicserélve, de ígyis csinálja.


Mik lehetnek a hibalehetőségek? A válaszokat előre is köszönöm.


2011. ápr. 14. 18:27
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Tűgörgők?
2011. ápr. 14. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Nemtudom, lehet hogy az, mindenféleképpen megnézetem. Esetleg valami más ötlete lenne valakinek? Nagyon köszönöm az eddigi segítséget is!
2011. ápr. 14. 21:23
 3/11 anonim ***** válasza:
Nézz meg minden elemet a motoron, kipufogó tartó csavar meg van-e húzva, műszerfal nem rezonál-e.
2011. ápr. 14. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Esetleg elkopott síber tű? Az szokott fémesen csilingelni. Bár nem tudom, hogy az RX-ben milyen van... Síktolattyúsnak nem szokása ez. (Nekem 125-ös DT-ben az van. )
2011. ápr. 14. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 D.O.81 ***** válasza:
100%

Üdv!


Azt írtad, hogy akkor hallasz fémes zajt, amikor kányúba mész a cangával. Ergó a hiba főleg a futőműben (lengéscsillapító, rugó) és az erőátviteli (megajtás, szíj, lánc, feszítők) rendszerben keresendő és nem több egy lelazult csavarnál, mely egy alátétet is tarthat. Mivel nem hallotam a zajt, amit említesz, így ez csak feltételezés marad.


Üdv!

2011. ápr. 18. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim válasza:

Csatlakoznék az előttem szólóhoz, szét ne szedd a blokkot b@zdmeg :D

Ha csak kátyús sz@r úton produkálja, akkor egész biztos, hogy nem blokk probléma. Ha onnan jönne a gond, az régen rossz lenne.. Ugye a blokkban százados tűrésekről beszélünk, ami rázásra neked nem fog hangot adni.


Én így csinálnám:

Elhívod a legkövérebb, és a legerősebb haverodat. Kövér gyerek ráül, erős gyerek nyomkodja a motor hátulját, te pedig guggolva fülelsz. Szerintem a központi rugónál lesz a gond, ha fémes hangot hallasz. Ha nincs eredmény, akkor u.e. csak elöl. Amúgy meg tudja viccelni az embert nagyon a műanyag idomzat is. Az is kitud adni olyan hangot, hogy az embernek ökölbe szorul a segge ijedtében.


Sok sikert!

2011. ápr. 19. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim válasza:
Ja, és a torpanásos lemaradt. Nekem egy 900as kawám van, nekem 6500 körül van egy hasonló torpanásom (én azt a 2-3 másodpercet sokallom), csak egy pillanat az egész. Ez annyi, hogy ott van egy kis teljesítmény esés. A motor a teljesítményt nem egyenes arányban adja le a fordulat növekedésével, még a verseny autóknál/motoroknál sem tökéletes, bár azok azért jóval közelebb vannak hozzá, mint az utcai gépek. Meg nem ismerem a motorodat, de ezekben szokott lenni power szelep, ha a nyitás előtt lép fel ez a torpanás, akkor semmi gond szerintem. Amilyen power szelepes motoron ültem, mind ezt csinálta.
2011. ápr. 19. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
A központi rugó az jó ötlet, majd ma megis nézem, a motorom nem poweres, és nem normális dolog, hisz 4 éve van nálam a motor és csak 2-3 hete csinálja. Köszönöm a választ!
2011. ápr. 19. 15:23
 9/11 anonim válasza:
08:54+09:05 vagyok, ha csak nemrég kezdte ezt, és tényleg olyan sokáig tart(2-3 sec), akkor én a gyújtással kezdenék a helyedben. Mert ha csak egy bizonyos fordulat-tartományban produkálja ezeket a tüneteket, akkor szerintem tuti az lesz a hibás. Írtad, hogy új a gyertya. Ugyanolyat vettél mint amilyen előtte volt benne? Mert ha nem megfelelőt vettél hozzá, akkor az simán okozhat ilyet.
2011. ápr. 20. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
ugyanolyan gyári gyertya van benne, meg a gyújtás kábelén sem látható külsérelmi nyom. de ma viszem egy másik szerelőhöz, hátha..
2011. ápr. 21. 13:00
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!