Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kell egy öreg dízelautót...

Miért kell egy öreg dízelautót 15-20 percig járatni, mielőtt elindul vele a gazdája?

Figyelt kérdés

Szembeszomszédunk idegesítő szokása. Reggel a legidegesítőbb, mikor még aludnánk, de remegnek tőle az ablakaink. Kb. negyed óra, 20 percig járatja a motort, addig újságot olvas benne, és csak utána indul el.


Szerintem fogok a szélvédőjére tenni egy papírt, hogy hagyja abba (főleg reggel 6-kor). Vagy ez normális, és ne szóljak egy szót sem?


2011. ápr. 8. 13:09
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

Az öreg dízelek hidegen elég egyenletlenül járnak, ha rossz a dúsító akkor gázt kell neki tartani míg nem melegszik be egy kicsit, nekem is volt ilyen be kellett állítattni az adagolót!

Egyébként meg elég erőtlen hidegen a dízel uh érdemes vele kicsit várni!

2011. ápr. 8. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
A 15-20 perces járatás egyetlen oka a tulajdonos hiányos műszaki tudása. Valóban, a dízelautót melegíteni kell, hidegen problémásabb, mint a benzines, de ilyen hosszú ideig alapjáraton, terhelés nélkül ketyegtetni teljesen értelmetlen. Mikor már képes stabilan járni (ez mondjuk egy alaposan lestrapált előkamrás szívódízel esetén lehet 3-4 perc is), akkor óvatosan terhelve hamar eléri az üzemi hőfokot. Így meg fogy a gázolaj, örülnek a szomszédok, keveredik az üzemanyag a benzinnel, de nem melegszik a motor.
2011. ápr. 8. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
Üzemanyag a benzinnel... Már megint okos vagyok. Szóval a motorolajjal. Dízelautóban a benzinnek nem sok keresnivalója van (kivéve a téli keveréket nem árusító benzinkutak környékén).
2011. ápr. 8. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
Lehet,hogy a levegőt termeléssel kevered ? Régebben volt ilyen ,hogy beindítás után, a kompresszorral föl kellet nyomatni kb 5 atmoszférára ,hogy a westing kioldjon,mert addig nem lehetett elindulni.
2011. ápr. 8. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Hát akkor nem direkt engem akar bosszantani ez a szegény! :)) Csak nekem olyan fura. Nekem fiatal benzines autóm van, és nem is vagyok jártas az autó műszaki dolgokban (nő vagyok). Köszi még egyszer.
2011. ápr. 8. 13:27
 6/14 A kérdező kommentje:
Nemcsak alapjáraton járatja, hanem időnként rálép a gázra, és akkor bőg az autó mint az őrült... Alapjáraton is remeg tőle az ablakom, de ha a gázra lép... na mindegy. Majdcsak lecseréli egyszer.
2011. ápr. 8. 13:29
 7/14 anonim ***** válasza:
Valóban, a RET (rugóerő-tárolós) kézifék esetén el kell érni a megfelelő légnyomást a fékrendszerben, hogy kioldjon. De ha személyautóról van szó, akkor valószínűleg sem RET, sem légfék nincs benne.
2011. ápr. 8. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
0%
Ha remeg az ablakod akkor cseréldd ki a nyílászárókat. Reggel 6 meg nincs olyan rettenetesen későn, legalább nem kell vekkert venned. Egyébként igen, normális hogy járatni kell kicsit.
2011. ápr. 8. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:
Személyautó igen. Reggel 9-re járok dolgozni, 20 perc a munkahelyem, engedtessék már meg, hogy 6-kor még aludjak, ok? Értelmeseknek köszönöm!
2011. ápr. 8. 14:00
 10/14 anonim ***** válasza:

Azt azért gondolhatod, hogy nem azért csinálja, hogy téged szívasson ilyen üzemanyag árak mellett... :)

Ez a 15-20 perc járatás rengeteg...Járassa 5 percig, és induljon el lassan, hamar felfelé váltogatva...

2011. ápr. 8. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!