Ki venne meg egy 380E km-t futott autót?
Az egy dolog hogy mennyi km van benne.
Más az, hogy hogyan került bele.
Van olyan 150e km-t futott autó, amibe tiltásnál váltottak, satufékeztek, ápolva sose volt, de még csak olajat se cseréltek benne. Na, ezek a hülyegyerek autók.
Meg van olyan autó, amibe lehet hogy van 700e km, de az mindig olyan ápolást kapott, amit bármelyik autó megirigyelne.
Aki sokat megy, az költ az autójára. Költ mert nem szeretné ha otthagyná az út szélén. Aki meg csak a városba pörgeti azok nem költenek rá, mert valószínűleg nem ők fizették, és ha kiesik alóluk nincs baj, mert haza sétál és kap egy másikat.
Ha az akkori mercinkböl indulok ki ami egy 124-es volt és elment majd 1,5 milliót 24 év alatt, akkor azt mondanám, hogy semmi gond ezzel az óraállással.
De ez is relativ sok, mert 50ezer alatt is le lehet kukázni egy autót, ha valaki nem tudja használni és gondozni.
Még a 90-es évek végén tesztelte a BMW az egyik motorját (persze biztos más gyártók is tesztelték). Beindították az autót, és hagyták járni a padon. Minden szervízt ott helyben megcsináltak a meleg motoron, és járatták tovább. 1,5 millió km után szedték szét, és mindenhol határon belül volt a kopás. Ezzel nem azt akarták bebizonyítani, hogy hú de jó motort gyártottak, hanem hogy minden a használattól függ.
Persze az se mindegy, hogy milyen motor, hány hengerre oszlik szét a terhelés. Ismerősömnek van 4hengerese 560ezer km-el, persze már hallatszik rajta, hogy sokat futott. Az enyémbe pont 380ezer van, 6 hengeres dízel ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!