Van egy 3 sebességes simsonom . Hogy lehetnek minnél kevesebb pénzből megcsinálni hogy gyorsabb legyen? Milyen lehetőségek vannak árral párositva leirva azt megköszönném
Először is fel kell újítanod a blokkot. Szimeringek, csapágyak. De nem ám bemész a helyi motorosboltba, és megveszel 4 ezerből mindent...nem. Csapágybolt. Legalább SKF csapágyak, SOG Vitonos szimeringek. Kb 12 ezerből meg lesznek (kis túlzással), utána ha már szét van szedve a blokk, szerzel egy komplett 4 sebességes váltót, vagy:
4-es váltódob, 4 sebességes csőtengely, egy 19/36-os fogaskerék pár.
De egyszerűbb komplettet venni, 7-8 ezerért már árulnak gyárit, ami jó állapotú.
...
Blokk felújítva
(A fenébe, véletlen megnyomtam a küldés gombot :@ :D)
Folyt.:
Blokk felújítva, 4sebis váltó bent.
Jöhet a henger, gyújtás, karbi, kipu.
Henger: Ha kicsi az anyagi keret, akkor lehet rá csinálni ún. minituningot, ami a meglévő felömlők, a szívó és a kipufogó nyílás bővítését jelenti.
Ezt célszerű szakemberrel elkészíttetni, ha tapasztalatlanul nekiáll valaki, abból ritkán lesz jó henger.
Henger ok.
Gyújtás:
Ha nem fogod annyira forgatni (max 8, 8,5 ezer), akkor maradhat a gyári megszakítós, ha nem bízol benne, 10-en pár ezerért lehet venni tirisztorosat, ami ugyan kicsit jobb, de a fordulatot a lendkerék szegecsei itt sem bírják.
Ha forgatni szeretnéd, lehet rá faragni szintén tizen ezerből egy robogó gyújtást. Ha ez drága lenne, akkor egy kicsit alacsonyabb árfekvésű gyújtás még az átalakított Babetta gyújtás.
Ha gyári, ne rakd rá! Nem fog jól működni, ha mégis, akkor se sokáig és bármikor otthagyhat.
A Babetta gyújtás felrakásához szükséged lesz egy közdarabra az alaplap és a blokk közé, ezt max 2 ezer magyar forintért be lehet szerezni.
A lendkereket is át kell alakítani, vagyis csak részben.
Ezt is lehet venni 2500 forintért max átalakítottat, ékpályával. (Ha te csinálod: gyári Babetta lendkerék, az anya helyét esztergányossal kiszedetni, a középen lévő furatot (amin a főtengely majd kibújik) 10-es fúróval kifúrni. Az ékpályát (nem feltétlenül szükséges, csak a könnyebb beállítás miatt) szintén esztergályossal lehet megcsináltatni.)
Ha idáig egyik gyújtás se nyerte el a tetszésedet, akkor jönnek a direkt Simsonra gyártott drága, bolti gyújtások:
Vape, Selettra stb.
Ezek ára igen borsos, viszont semmi macera nincs velük, felrakod és müxenek.
A gyári karbi ehhez a hengerhez elég lesz, max kér pár számmal nagyobb főfuvit.
Kipu: Maradhat a gyári,d e ha mégsem: vagy ún. belsőrezós kipu, vagy Vrezo. Gagyirezót felejtsd el (bolti "rezó").
Nem írtam le mindent, ha kérdésed van, írj és segítek. :)
köszönöm
és egyébként
egy 70 es henger nem eélg attól nem lesz gyorsabb??
70-es hengerhez fel kell marni a blokkot, mert szélesebb a persely.
Jobban igénybe veszi a csapágyakat, tűgörgőket.
70-es hengerhez felújított hajtókaros gyári főtengely elég szvsz. (Rocket, Ckr hajtókarral)
A 70-es henger nagyon tág fogalom.
A henger, dugesszel, mindennel kb. 15-20 ezer, a kipu 17, gyújtás 10, karbi 10, főtengely 15. Számold össze :) Néhol kicsit túloztam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!