Miért rossz a kuplungnak ha üresben gurulok az autóval?
Az egyik kérdésnél olvastam hogy rosszat tesz neki és elég sokat szoktam pl lámpa előtt csak üresben odagurulni, vagy lejtőnél szóval érdekelne a dolog.
Előre is köszi a válaszokat.





alapszabály szerint motorfék üzemben a modernebb autók fogyasztása teljesen nulla, régebbieknek pedig kevesebb az alapjáratinál.
Ha nem nyomod a kuplungot, akkor nem kopik. Ilyen egyszerű.
Én ha csak tehetem, akkor a piroshoz motorfékkel gurulok, mert:
- csökken a fogyasztás, spórolok :)
- ha bármi van, hirtelen gázadásra tud reagálni a kocsi, vészhelyzetben gyorsabban tudsz cselekedni (félreállni, gyorsítani, bármi...)
- motorfék közben a fékpedálon azért annyira rajta szoktam tartani a lábam, hogy égjen a féklámpám, így jelezzem a mögöttem levőnek a lassulást, de valójában a fékhatás nem érvényesül, tehát spórolok a fékkel is
- ha motorfékkel fékezel és jól trükközöl, lehet hogy mire odaérsz zöld lesz, és indulhatsz repülőrajtból
- elméletileg motorfékkel fékezve csúszós úton kisebb a megcsúszás veszélye, bár erről még test közeli tapasztalatom nincsen, így csak "hallomásból" tudok nyilatkozni
A motorféknek egyetlen hátránya van: erősebb az üresben gurulásnál, tehát jobban fékezi a kocsit. Ez van amikor jó, van amikor nem.
Az olajfogyasztásnak a motorfékhez semmi köze sincs, ez hülyeség.
A kérdésre válaszolva: az üresben gurulás nem tesz rosszat a kuplungnak, ez hülyeség.
Lejtőn viszont szabály szerint üresben SOSE gurulunk, "mindíg, minden körülmények között" motorfékkel lassítunk.





Lejtőn is lehet üresben gurulni, ha nem lassítani akarsz... Bármikor sebességbe rakhatod, ha mégis lassítani kell.
Az utolsó érvedet én alátámasztom, ha van nyomaték a keréken, stabilabb a kocsi. Elég, ha oldalszélben kipróbálod autópályán. Mész ötösben 130-al, kiveszed üresbe, és jobban rá kell tartani a kormányra, különben kúszik. Ha visszateszed sebességbe, újra jobb lesz az úttartás.










Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!