Melyik a helyes pedálkezelés benzinesnél? Sajnos bizonytalan vagyok.
Diesel-el tanultam, ami ugye alapjáraton is szépen eldöcög. benzinesnél viszont már más a helyzet. Ha álló helyből kell indulnom pl. lámpák alól gyakran lefulladok, bár ebben a stressz is szerepet játszik, mivel tudom hogy nem helyes a pedálkezelésem.
próbálgattam magam a kocsival (1.4 benzines) és a következőre jutottam:
- Kuplung és Gáz egyszerre: vagyis ahogy engedem fel a kuplungot vele egyidőben adom neki a gázt. Faterommal beszélgettem erről, azt mondta így kell
- Kuplungot kicsit előbb majd aztán gázt: A kuplungpedált egy pillanattal előbb kezdem felengedni, és csak aztán adom neki a gázt...ennél azt tapasztaltam, hogy nagyobb a lefulladás esélye, mivel ha túlcsúszol a kuplung forgáspontján vagy hírtelen lépsz le róla, fulladsz..
Ki melyiekt alkalmazza benzinesnél? Mindkét láb egyszerre, vagy elsőbb a kuplungot és csak aztán a gázt?
Nos. Annyit tudok mondani, hogy érezni kell az autót. Először engeded a kuplungot, majd amikor érzed hogy kezd indulni a kocsi, akkor finoman a gázt is. Próbáld meg úgy felengedni a kuplungot, hogy amikor érzed hogy indul a kocsi, akkor ne engedd fel hirtelen, mert tuti hogy lefulladsz! Akkor is csak szépen lassan egyenletesen!
Remélem tudtam segíteni
A kuplungot a fogáspontig engedem és közben egy kis gázt adok, innentől kezdve ha gyorsan akarok elindulni akkor gyorsabban engedem a kuplungot és nagy gázt adok, ha lassan akarok elindulni akkor kissebb gáz és lassabban engedem fel a kuplungot.
Ha rendesen pörgetem a motort és hirtelen lelépek a kuplungról akkor kipörög a kerék:D Ilyet ritkán csinálok de kavicsos úton van hogy akaratlanul is előfordul az ilyen.
na igen de az hogy most felengedem a fogáspontig, majd onna engedem tovább ésa gázt is ez másodpercek alatt történik annyi időd meg nincs a lámpák alatt.
mindegy, majd kitapasztalaom:9 Köszi az eddigieket:)
Azt tudom neked ajánlani, hogy bemész egy üres parkolóba tele tankkal. Megállsz, egyesbe teszed, elindulsz megállsz, egyesbe teszed, elindulsz... És így tovább. Nem agysebészet az elindulás, de diezel után benzinesbe átülni baromi nehéz (ugyanez volt velem, szóval tudom miről van szó).
Apuval gyakrolltam ezt jó pár alkalommal. És ne várd azt sem, hogy majd úgy puff egyesbe rakod és mész is, ahhoz gyakorlat és rutin kell, ami neked még nincs. Én is lassabban indulok még, de biztosan és inkább vájanak kemény 10 másodpercet még mögöttem, mire kettesbe rakom, minthogy fél percet ott szenvedjek az újraindítással meg az amiatti stresszel.
Nos:
Elvileg: gáz, kuplung súrlódási pontig gyorsan, majd tovább lassan felenged, és kész.
Szerintem kétféleképpen is lehet:
1, adsz egy kis gázt, majd a kuplungot szépen lassan elkezded felengedni, addig amíg el nem indul az autó. Ha már indul, akkor nyomhatsz neki több gázt, kuplung szépen felenged, és ennyi.
vagy
2, kuplung lassan felenged, amíg el nem kezd "csordogálni", majd gáz, kuplung tovább enged, még több gáz.
Amelyik neked szimpatikusabb. Remélem tudtam segíteni.
Sok sikert!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!