Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan működik az otto-motorok...

Hogyan működik az otto-motorok gázszabályozása?

Figyelt kérdés

Addig értem hogy elzáródik a szelep. De mi történik ekkor a motorban?

Egyszerűen kevesebb levegő jut a hengerbe szívóütemenként? Ha ez így van, nem csökken a sűrítés végén a nyomás, rontva ezzel az égést? Vagy valami más történik?


2011. márc. 6. 22:00
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
benzinmotorban mennyiségi keverés van nem minőségi
2011. márc. 6. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Valamit félre kombinálsz...

Az ottó motor már az előre bekevert benzinpárát szívja be.

Becsukódik a szelep utána a dugattyú meg indul felfelé és besűríti. A levegő az sűríthető a benzin cseppfolyós az már tovább nemigazán. És mikor átért a holtponton na akkor gyújt rá a gyertya. Ekkor zárva van minden szelep. Addig zárva is marad míg teljesen le nem és a dugattyú. mikor kezd felfele jönni újra akkor nyit ki a kipu szelep.

2011. márc. 6. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Amúgy meg van egy szerkezet a motor tetején a légszűrő alatt. általában karburátornak hívják/ vagy injektornak.

azt kérdezd hogy tudja ugyanolyanra keverni a párlatot :D Amúgy meg az üzemanyag minősége adott ugyanaz mindenhol. Ha meg rosszabb minőségű az üzemanyag ,mert megesik az ilyen! akkor érezhetően lomhább lesz az autó. -Remélem segítettem.

2011. márc. 6. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszaitokat!

Egy kicsit félreérthetően fogalmaztam, de én a szelep alatt nem a szívószelepet hanem a karburátor elzárószelepét értettem. Tehát arra vagyok igazából kíváncsi, hogy hogyan befolyásolja a motor működését az, ha nem teljes gázzal üzemel, hanem a porlasztó szelepe el van záródva valamennyire.

2011. márc. 7. 14:46
 5/5 anonim ***** válasza:

Ha az a szelep - ami nem csak a karbis járgányoknál van, hanem a befecskendezősöknél is - zár, akkor kevesebb levegő jut el mellette. A karburátor és a befecskendező rendszer pedig ugyanazt csinálja tulajdonképpen: a bejutó mennyiségű levegőhöz arányosan keveri hozzá az üzemanyagot. A karbinál az átáramló levegő sebessége szabályozza a fúvókákból kijutó benzin mennyiségét, a modern rendszereknél pedig a légtömegmérő (ami a bejutó levegőmennyiséget adja meg mérés alapján) jele alapján tudja a vezérlőegység hogy mennyi benzint kell bejuttatnia.

Az első válaszadó helyesen írta: a keverék minősége jó közelítéssel állandó, a mennyisége változik.

2011. márc. 7. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!