Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a weber karbi tulajdonságai...

Mi a weber karbi tulajdonságai? És a dupla weber? Alfa 33-ban milyen lehet? : o

Figyelt kérdés
2011. márc. 6. 19:28
 1/6 anonim ***** válasza:

A Weber egy olasz autóipari cég, amely karburátorokat gyártott. Sokféle típusuk volt, az egyszerű, fogyasztásra optimalizált utcai karburátoroktól a versenyre kihegyezettekig. Például a Ladák karburátora is egy 32-es álló Weber licence alapján készült. A leghíresebb Weber-karburátor azonban a Weber DCOE névre hallgató versenykarburátor, amely a "dupla Weber" nevet is viseli. Az olasz gyártók előszeretettel alkalmazták, mert nagyon jól illeszkedett a nagy teljesítményű szívómotorokhoz. Jellemzője, hogy vízszintes elrendezésű, vagyis a motorok karburátorához hasonlóan áll a szívótorok, mégpedig rögtön kettő is egymás mellett, párhuzamosan. Ehhez kapcsolódik középen az úszóház, amely mindkét torkot táplálja. A pillangószelepek vízszintes tengelyűek és a Lada DAAZ-karbijához hasonlóan előttük "lóg be" a venturi-cső. De ha rákeresel kapsz róla részletes robbantott ábrát is, egyszerűbb úgy elmagyarázni. A lényege az, hogy magas fordulatra, nagy teljesítményre lehet kihegyezni, bár utcai használatra nem a legjobb, mert részterhelésen elégé magas fogyasztást produkál. Mivel két szívótorka van, ezért megoldható, hogy a motoroknak hengerenként legyen egy fojtószelepe, mert a két torok közé épített úszóház jóvoltából nem túl nagy, így egymás mellé is elfér 2-3 darab egy normális méretű gépjárműmotoron.

Az Alfa 33-on is lehet Weber-karburátor, a nagy teljesítményű változatokon használtak két iker-Webert. Viszont szerelték őket többek között Dell' Orto DRLA-val is, így ennyiből lehetetlen megmondani, milyen karburátor van rajta.

2011. márc. 9. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Nekem Solex van az is duplatorku de nem valami,mert nekem a fogyasztás 8-11 körül van .
2011. márc. 10. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Attól, hogy egy karburátor kéttorkú, nem lesz azonnal versenykarburátor. A soros működtetésű karbik például nem is arra készültek. Ezek úgy működnek, hogy kis gázadásra csak az egyik torok nyílik, majd nagy gázra nyitja a másodikat is. Ennek oka, hogy a teljes fordulatszám-tartományban nagy sebességű légáramot lehessen előidézni, jobb legyen a porlasztás. Az ilyen karbik tehát kéttorkúak, de egyáltalán nem versenycélra készültek. De mondjuk egy Solex ADDHE karbi egészen más kategória, hiába "csak" kéttorkú az is...
2011. márc. 10. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Dupa torkú Weber karbi van rajta, szétkaptam.
2011. márc. 26. 15:28
 5/6 anonim válasza:
Egy kicsit későn írok de hátha még valaki olvassa. Sok Weber karburátor kéttorkú. Az egyik torok kisebb mint a másik. A kisebbik csak kis gázadásnál nyílik míg a másik nagyobb gázadásnál. Így ha ésszel használjuk kevesebbet fogyaszt de ha oda akarunk lépni akkor fürgébben kezd mozogni és többet fogyasztani. Olcsóbb mint egy turbó vagy egy változó szelepvezérlés de kevésbé hatékony. Kisebb autóknál jól működik.
2017. nov. 6. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Igen, átérzem ,amit írsz, mikor odaléptem, akkor nagyon érezhető volt a húzása, ne mmint a turbonál, hogy egy bizonyos rpm felett. Az autón minden fel lett újítva, karosszéria, motor, vezetékelések, stb. Sajnos azóta már ellopták a kocsit a cigányok még 2012-ben, sok tárgyalás után is tárgyi bizonyíték híján felmentették őket. Így repült ki az ablakon 1 millió forint egy 33-as Alfaval :(
2017. nov. 23. 09:40

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!