Miért alakult ki az emberekbe hogy a kisfogyasztású autó a jó? Jó persze de milyen áron?
néztem használtautó.hu oldalt és egy kisfogyasztású ujabb autó akár 2-3 millio forintba is belekerül, mig a régebbi nagyobb fogyasztású 500-1mft körül is lehet kapni. és jobb felszereltséggel mint a kicsiket.
persze jó ha keveset fogyaszt de abból a különbözetből 15-20 évig tankolom azt az autót és van egy normális megbízható autó alattam...és még az adó is lehet hogy kevesebb mert régebbiek általában. de még mindig megbízhatóbbak
A 18:45-ös vagyok.
Ez sehogy nem fog jól kijönni, ugyanis ha 3 éven belül adod el és a mercit választod, akkor az átíratási költségek is rosszul oszlanak el, ami ekkora köbcentinél megint nem kevés.
Számításaim szerint amúgy a pénzügyileg 2 év alatt kiegyenlítődne a dolog (benzin, szerviz).
A bontott alkatrészből pedig ha mozgó alkatrész arra nagyon rá lehet faragni. Azért merci ide vagy oda egy 17 éves kocsinál én nem mernék esküdni rá hogy ebben a kategóriában megállnék évi félmillóban.
Ismétlem mondom ezt úgy, hogy az alapteóriával egyetértek.
Persze rögtön tudom, hogy most nem hiszem nekem, de majd egyszer belefutsz egy ilyenbe akkor majd saját károdon megtanulod, de nem mond azt hogy senki se figyelmeztetett. :)
már bocs, de 1-2 millió különbözetből mikor tankolod te a kocsit 15-20 évig? Számoljunk már egy kicsit!
Legyen mondjuk 10e km/év (100 tankolás), és 5l-es fogyi különbség a kicsi és a nagy között (mondjuk 7l és 12 között):
100 * 5*400 = 200.000 ft/év.
Na most akkor a 2 millát leosztjuk: 10, azaz 10 évről van szó. A régebbi autót valszeg sűrűbben kell szervízelni, ráadásul maguk az alkatrészek is drágábbak, valamint minden (bizt., súlyadó, átírás).
Ez az autó egyszerű mint a faék.
https://www.youtube.com/watch?v=LveBUfTjgic
1,Házilag lett építve.(kis barkácskedv és kézügyesség. marás fúrás esztergálás hegesztés )
2,Hivatalosan forgalomba lett helyezve átment a műszakin megfelelt az EU környezetvédelmi normáknak.(EPA TIER4/EU-Stage3b)
3,Mivel a motorja egyhengeres léghűtéses a fogyasztás kb 2L/100km.
4,A sebességváltó áttételezése nem lett módosítva.Ugyanaz a kispolszki váltó ami gyárilag benne volt.
5,Egyszerű erős nyomatékos dízelmotor alkalmas nagy távolságok megtételére akár napi használatban is.
6,A forgalmat nem akadályozza mivel stabilan tartani lehet vele akár a 80km/h-s tempót is.
7,Mivel egyhengeres léghűtéses dízel autórol van szó aminek a hengerűrtartalma nem haladja meg 500köbcentit(500cc/8kw/10LE) illetve a sajátömege 450kg alatt van,ezért átminősithető mopedautónak is "L6e" kategóriába.
8,Mindenki számára elérhető,nagyon olcsó fenntartású gazdaságosan üzemeltethető szervízbarát házilag is könnyen javítható kisautó.
8,nem kell ékszijat cserélni,
""Miért alakult ki az emberekbe hogy a kisfogyasztású autó a jó? Jó persze de milyen áron?""
Erre az egyszerű kérdésre megpróbálok kissé összetetten válaszolni.
Gépjárműről lévén szó hamar szögezzünk le a tényeket.
Egy autó kivülről lehet bármilyen csodaszép csillogó- villogó csoda, belülről nem más mint egy pénznyelő alkatrésztemető ami hála a bonyolult (szervízbarátnak jóindulattal sem nevezhető technológiai újitásoknak kismillió hibalehetőség forrása mind mechanikailag mind elektronikailag pedig méginkább.Jó?Azért ez nem ártana ha mindenkibe tudatosulna .(mielőtt beleúgrik a nagy hiperszuper ultramodern ismeretlenbe)Főleg az olyan emberekbe akik úgy vesznek autót hogy se kézügyességük se műszaki affinitásuk nincs még egy csavaranya meghúzásához sem.Oké!?
Na most. Egyrészt egy autónál takarékoskodni spórolni kizárólag az üzemenyagfogyasztásonlehet.Világos?Érthető amit mondok?(ami ezen felül van arra amúgy is garantáltan a gatyadát fogod rákölteni) ahhoz viszont egyszerű kisfogyasztású kizárólag dízel autó kell mivel szem előtt tartjuk azt a fontos szempontot is hogy hosszútávon közlekedni kívánunk a járművel nem pedig állatkodni vele.Másrészt pedig sajnos hazánkban(de egyébként sajnos a világon mindenhol így van) még mindig ugyanott tartunk hogy az autó kiváltságnak számit mivel több a szegény mint a gazdag és hát mivel ugye a fő cél nem az hogy a gazdagok rohangálhassanak a drága autóikkal(nyilván arra van a legkevésbé szükség )
hanem van ennél egy még fontosabb szempont mégpedig az hogy a melós is el tudjon jutni a munkahelyére A-ból B-be vidékről-városba stb, mivel máskülönben nem tud dolgozni járni.Vagyis, a fő cél nem az hogy csak ez emberek egy részének legyen autója hanem az hogy ! !MINDENKINEK ! !
Ezért is fontosak az ún. "népautók" de már van egy új divatos kifejezés is (ami sajnos aktuális elnézve mostmár a fejlett(nem fejlödő)országok egyre lassuló majd hanyatló gaZzdaságát is) a "válságautó" ez a kedvencem ;-) És milyen igaz ez kérem Visszajött a válság autós korszak.Komollyá váltak dolgok.Amikor mindenki keresné a pofonegyszerő masszív tartós megbízható autókat. Akinek pedig van esze és ért hozzá az meg is fogja találni őket ;-)
#5/16
"Kis autóra minden olcsóbb,(biztosítás,adó,alacsonyabb fogyasztás)és csóróság van.Nem tudom Te hol élsz???"
Teljes mértékben egyetértek veled.
Én nem tudom ezek a magyar gyereke valahol a fellegekben járnak.
Én 500 köbcentisnél nagyobb autót nem is vennék.
(Tudom nem nagyon van ilyen.Ezért kell építeni ;-) )
(szegény ember vízzel főz)
nem vagy én millomos b.zmeg csal dogozni járni kell
legyen üzembiztos ne fogyaszon sokat ne legyel benne komjuter meg elektronika meg ne kelljen a gatyámat rákölteni.
Ráadásul majd csak ezután jönnek még az igazán inséges évtizedek erre világra.Ez sem árt szem előtt tartani.
Ilyen egyszerű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!