Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jó ez a kuplungkezelés hogy...

Jó ez a kuplungkezelés hogy ne fulladjak le mindig? Mi a titka? Megy csúsztatás nélkül is?

Figyelt kérdés

Üresből váltok 1-esbe, kuplungot engedem amíg érzem hogy nem kezd fogni, pillanatra megállok fele, majd a fogáspont után egyszerre adom neki a gázt és engedem tovább a kuplungot.


De van akik sokkal gyorsabban csúszópont nélkül is letud indulni, persze ők már gyakorlotabbak...


Így nekem lassabb, hiszen óvatosan kell felengednem csúszópontig, majd ott jön tovább és megy a gáz.


De hát ugye van aki már alapból egyszerre csinálja, és kihagyja a csúszópontot!


Mi atitka?


2011. febr. 27. 18:42
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
A gyakorlás. Nem telik el sok idő és azt fogod észrevenni, hogy te is úgy csinálod. Csak ne figyelj görcsösen arra ahogyan csinálod.
2011. febr. 27. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
A súrlódási pontot szerintem senki nem hagyja ki, amikor tanultam vezetni nekem is úgy ment, hogy megkerestem a súrlódási pontot. Most is ezt teszem, csak már nem keresem, hanem reflexből tudom hol van, hogy meddig lehet felengedni. Ha nem állnál meg kicsit a súrlódási ponton, akkor kevés gázzal elkezd rángatni a kocsi(vagy lefulladni), sok gáznál meg kipörög a kerék :)
2011. febr. 27. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

Tehát egyesbe beteszem mondjuk a lámpák alatt, felengedem csúszopontig, pillanatra megáll a bal láb, majd utána jöhet fel tovább a kuplung ezzel együtt pedig a jobb le?


Úgy is lehet, hogy felengedem csúszópontig, majd előbb kis gázd adok és csak utána engedem tovább a kuplungot?


Tehát a csúszópont után egyszerre kell a kettőt vagy lehet előbb egy kis gázt?

2011. febr. 27. 19:14
 4/11 anonim ***** válasza:
72%
Nő vagyok. Többször lefulladtam. Gyakorold, ne gondolkozz rajta, én is egyszer csak azt vettem észre már jó ideje nem fulladok le. Illetve ha nagyobb emelkedőn kell megállnom, ott még előfordul néha, főleg ha fáradtabb vagyok agyilag. :) ...meg már megszoktam az autómat (suzuki wagon R) de lehet másik autót megint szoknom kéne.
2011. febr. 27. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Szerintem erre csak ráérezni lehet.
2011. febr. 27. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Saját tapasztalat alapján:


Oktatóautó ('07 VW Polo 1.4 TDI - diesel):

Egyes.

Ha érzed hogy fog a kuplung, és mozdul a kocsi megtartod picit.

Miután elindultál 1-2 másodpercre rá gáz.

Innentől szokásos.


Család autója ('99 Skoda Felicia 1.3 LXi - benzin):

Egyes.

Ha érzed hogy fog a kuplung, és mozdul a kocsi rögtön gáz, különben lefullad.

Innentől szokásos.


Benzinesnél rögtön gázt kell adnod, ahol fog a kuplung, különben lefulladsz!

2011. febr. 27. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Tehát benzinesnél amikor érzem hogy fog a kuplung akkor mehet neki a gáz majd utána engedhetem fel a kuplungot? Nem egyszerre?
2011. febr. 27. 20:27
 8/11 anonim ***** válasza:

Ahol érzed hogy fog, ott toljad neki a gázt finoman, és közben engedd fel teljesen a kuplungot.

Amint fog és gázt adtál felengedheted.

Úgyis visszarakod nagyon hamar, mert 2 másodpercen belül elváltom én speciel az 1-est.

2011. febr. 27. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Tehát csak a csúszópont elérésekor adok gázt, nem pedig akkor, amikor a tövig benyomott kuplungot elkezdem felengedni, hanem csak a csúszópontnál valamiel később...??
2011. febr. 27. 20:37
 10/11 anonim ***** válasza:
Namost itt az a helyzet,hogy a kuplung pedál mozgatásákor két forgó tányért mozgatsz,amik,ha a pedál be van nyomva,akkor a két tányér nem ér össze.Ahogy engeded fel a pedált,úgy közelednek egymáshoz,majd teljesen felengedett állapotban egymásnak feszülnek és együttesen forognak.Az egyik tányér a motorhoz van kötve,a másik,pedig a kerekeket forgatja.A kuplung csúsztatásával valójában időt adsz a motornak,hogy meglódítsa az autót.Ez olyan,mintha tolni próbálnál valamit.Ha lassan nekifeszülve próbálod tolni,akkor szép lassan megmozdul és gurulni kezd.(Ez a csúsztatás)Ha nekifutásból próbálod eltolni,akkor nem csak a tárgy marad állva,de Te is megállsz.(Ez a lefulladás).Egyébként,ahogy az előttem szólók is mondták,nem sokára Te fogod megválaszolni ezt a kérdést.Ha rendszeresen vezetsz,akkor kb.egy hét múlva:)
2011. febr. 27. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!