Hogyan lehetne egy 4 ütemű benzinmotort gőz meghhajtásúvá átalakítani?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Nem túl egyszerűen. Kell egy kazán, ami megfelelő mennyiségű és nyomású gőzt állít elő, ezt fel kell fűteni valamivel, a gőzt pedig a szívócsonkba kell vezetni. Onnantól kezdve le kell kötni a befecskendezést és a gyújtást, a motor pedig nagyjából ugyanúgy működik, mint előtte. A szelepek nyitása mondjuk lehet, hogy nem a legjobb időpontban történik, mert a benzinüzemre optimalizált, összenyitásos időzítés lehet, hogy gőzüzemben nem annyira jó dolog. Illetve a sűrítési ütemre sincs semmi szükség: legjobb lenne, ha a szelepek főtengelyfordulatonként egyszer nyitnának. A gőznek ugyanis csak annyit kell tennie, hogy beáramlik, lökdösi lefelé a dugattyút, majd a dugattyú kinyomja az égéstérből. Igaz, még ez sem a legjobb megoldás, a dugattyús gőzgépeknél is másképp helyezkedtek el a szelepek.
A végeredmény: rengeteget kell rákölteni, a kazán és a víztartály sok helyet foglal és kellően tűzveszélyessé teszi az autót, ha zárt rendszerben gondolkozol és hűtőt is építesz a gőznek, akkor jóformán egy kisebb teherautó kell ahhoz, hogy ne csak egyedül tudj utazni vele. Ráadásul az átszámított benzinfogyasztása is nő, hiszen kisebb hatásfokú, külső égésű hőerőgépet kell kialakítanod. Nem mellékesen indulás előtt melegítheted fél órán keresztül, bonyolultabb a teljesítmény szabályzása és a hatásfok sem lesz soha olyan jó, mint egy direkt erre tervezett gőzgép esetén. De mondjuk meg tudod vele mászni a Grossglocknert, mert nem függ a motorteljesítmény a külső légnyomástól. Illetve nem csak benzinnel, hanem szinte bármivel tudsz fűteni. A baj csak annyi, hogy az így átalakított autó csak mókának jó, használni nem lehet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Sokkal rosszabb a hatásfoka, ezen tovább ront a szükséges víz tömegének cipeléséhez elpocsékolt energia.
Tehát nem lenne gazdaságosabb, 30 km/h fölött pláne nem.
(Mozdony, hajó más téma ott újra létjogosultságot kaphat.)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!