Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan lehetne egy 4 ütemű...

Hogyan lehetne egy 4 ütemű benzinmotort gőz meghhajtásúvá átalakítani?

Figyelt kérdés
Valaki gondolkodott már ezen, esetleg kivitelezte, a magas benzinárak miatt...
2011. febr. 27. 10:33
 1/8 anonim ***** válasza:
Tisztában vagy te azzal, hogy mit kérdezel?
2011. febr. 27. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
84%

Nem túl egyszerűen. Kell egy kazán, ami megfelelő mennyiségű és nyomású gőzt állít elő, ezt fel kell fűteni valamivel, a gőzt pedig a szívócsonkba kell vezetni. Onnantól kezdve le kell kötni a befecskendezést és a gyújtást, a motor pedig nagyjából ugyanúgy működik, mint előtte. A szelepek nyitása mondjuk lehet, hogy nem a legjobb időpontban történik, mert a benzinüzemre optimalizált, összenyitásos időzítés lehet, hogy gőzüzemben nem annyira jó dolog. Illetve a sűrítési ütemre sincs semmi szükség: legjobb lenne, ha a szelepek főtengelyfordulatonként egyszer nyitnának. A gőznek ugyanis csak annyit kell tennie, hogy beáramlik, lökdösi lefelé a dugattyút, majd a dugattyú kinyomja az égéstérből. Igaz, még ez sem a legjobb megoldás, a dugattyús gőzgépeknél is másképp helyezkedtek el a szelepek.

A végeredmény: rengeteget kell rákölteni, a kazán és a víztartály sok helyet foglal és kellően tűzveszélyessé teszi az autót, ha zárt rendszerben gondolkozol és hűtőt is építesz a gőznek, akkor jóformán egy kisebb teherautó kell ahhoz, hogy ne csak egyedül tudj utazni vele. Ráadásul az átszámított benzinfogyasztása is nő, hiszen kisebb hatásfokú, külső égésű hőerőgépet kell kialakítanod. Nem mellékesen indulás előtt melegítheted fél órán keresztül, bonyolultabb a teljesítmény szabályzása és a hatásfok sem lesz soha olyan jó, mint egy direkt erre tervezett gőzgép esetén. De mondjuk meg tudod vele mászni a Grossglocknert, mert nem függ a motorteljesítmény a külső légnyomástól. Illetve nem csak benzinnel, hanem szinte bármivel tudsz fűteni. A baj csak annyi, hogy az így átalakított autó csak mókának jó, használni nem lehet.

2011. febr. 27. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
27%
A gőzgépek már egy ideje kimentek a divatból. Te melyik világban élsz?
2011. febr. 27. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
gőzmeghajtású autó a 7esen :D:D
2011. febr. 27. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Szerintem gázt akart írni a kérdező, nah mindegy.
2011. febr. 27. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
A szén is drága....sőt szerintem drágábban jönnél ki meg szerinted nem lenne cink ha beinditanád az utcában végigmennél vele és hatalmas gőzfelhőt hagy magad után?:D
2011. febr. 27. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Sokkal rosszabb a hatásfoka, ezen tovább ront a szükséges víz tömegének cipeléséhez elpocsékolt energia.


Tehát nem lenne gazdaságosabb, 30 km/h fölött pláne nem.


(Mozdony, hajó más téma ott újra létjogosultságot kaphat.)

2011. febr. 28. 06:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Érdemes volna megcsinálni, már csak a kíváncsiság kedvéért is. Szerintem a 2-3, 1-4 szívócsonkjának elekrtonikus gőzbeáramlásnyitó-szelep vezérlésével nagyobb hatásfok is elérhető lenne, és nem kell olyan nagy kazán, mint Visontán. Valakinek volna kedve segíteni? És megcsináljuk! Mint Stephenson, csak 21. századi kivitelben...
2011. febr. 28. 14:02

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!