Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha a Simsonomra veszek egy...

Ha a Simsonomra veszek egy 60/4-es hengert akkor tényleg a hengerfejet is cserélni, illetve esztergálni kell, mert a gyárival detonálás veszély áll fenn?

Figyelt kérdés
És ezt a hengert még kibirnák a gyári csapágyak,főtengely stb..nem?
2011. febr. 13. 20:44
 1/5 anonim ***** válasza:

Bizony, kell dolgozni a hengerfejen is. A hengerűrtartalom nagyobb lesz (20%-kal nő), azt a több benzin-levegő keveréket ugyanakkora helyre próbálja bepréselni a dugattyú. Aztán vagy sikerül neki, vagy nem. Ez utóbbi roppant kínos és elég sűrűn előfordul, ezért bizony a hengerfejet is át kell dolgozni, hogy ne legyen olyan eszetlenül nagy a sűrítés.

Egyébként pedig alaptétel mindennemű tuningnál, hogy a létező legjobb gyári állapotból indulunk ki és soha nem lesz akkora az élettartam, mint a gyári megoldásnál. Vagyis ha valóban eredeti főtengelyed (nem kétes anyagminőségű lengyel) van, akkor jó esélyed van rá, hogy épkézláb élettartamú legyen a motor. Viszont akkor is azzal kell kezdeni, hogy szétborítod a motort és a főtengelycsapágyakat, illetve a szimmerringeket újakra cseréled, lehetőség szerint nem a legolcsóbb fajtából. Az erősebb motor miatt nagyobb terhelésnek lesznek kitéve, tehát jó minőségűeknek kell lenniük, hogy bírják. Azt viszont ne várd el a motortól, hogy ugyanannyit elmenjen hiba nélkül, mint egy gyári állapotú, 50 köbcentis testvére. Kicsit hamarabb ki fognak készülni a csapágyak, lógóssá válik a főtengely, de ha jó darabokból indultál el, akkor nem kell már másnap az árokba borítani a motort.

2011. febr. 13. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim válasza:
És ilyenkor az 50-es henger fejen mit? szoktak esztergálni, vagy mit?lehet vele csinálni hogy jó legyen.
2011. febr. 15. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Ilyenkor bővíteni kell a sűrítőteret. Ezt meg lehet tenni maróval is, de ha jól tudom, inkább esztergálni szokták, mert kétütemű, középgyertyás, tehát a sűrítőtér forgásszimmetrikus és egyszerűbb esztergán drehálni, mint maróval körbesimogatni. Csak arra kell vigyázni, hogy ne legyen benne éles sarok, mert ott szeret öngyulladni a keverék.
2011. febr. 15. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim válasza:
köszönöm a segítséget,számomra nagyon hasznos mert,nekem is 60-as ra van felfúrva a henger de nem tudtam hogy a henger fejet is utána kel munkálni.Egy utolsó kérdésem lenne még,ha elmegyek az esztergájoshoz mit?mondjak neki az az menyit? kell neki kiesztergálnia hogy jó legyen.Választ előre is köszönöm.
2011. febr. 16. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Nyugodtan használhatod az 50 hengerfejet.Ezek a motorok még anno a keleti régióban alap 86-os benzinhez készültek,ma pedig már a 95 az alap,sőt 99-100 oktánszámú prémiumot is kapsz szinte bárhol.Az 50 alaptuningja a hengerfej 1-1,5mm visszamarása,így a kompresszióviszony növelése.
2017. márc. 22. 05:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!