Ha a Simsonomra veszek egy 60/4-es hengert akkor tényleg a hengerfejet is cserélni, illetve esztergálni kell, mert a gyárival detonálás veszély áll fenn?
Bizony, kell dolgozni a hengerfejen is. A hengerűrtartalom nagyobb lesz (20%-kal nő), azt a több benzin-levegő keveréket ugyanakkora helyre próbálja bepréselni a dugattyú. Aztán vagy sikerül neki, vagy nem. Ez utóbbi roppant kínos és elég sűrűn előfordul, ezért bizony a hengerfejet is át kell dolgozni, hogy ne legyen olyan eszetlenül nagy a sűrítés.
Egyébként pedig alaptétel mindennemű tuningnál, hogy a létező legjobb gyári állapotból indulunk ki és soha nem lesz akkora az élettartam, mint a gyári megoldásnál. Vagyis ha valóban eredeti főtengelyed (nem kétes anyagminőségű lengyel) van, akkor jó esélyed van rá, hogy épkézláb élettartamú legyen a motor. Viszont akkor is azzal kell kezdeni, hogy szétborítod a motort és a főtengelycsapágyakat, illetve a szimmerringeket újakra cseréled, lehetőség szerint nem a legolcsóbb fajtából. Az erősebb motor miatt nagyobb terhelésnek lesznek kitéve, tehát jó minőségűeknek kell lenniük, hogy bírják. Azt viszont ne várd el a motortól, hogy ugyanannyit elmenjen hiba nélkül, mint egy gyári állapotú, 50 köbcentis testvére. Kicsit hamarabb ki fognak készülni a csapágyak, lógóssá válik a főtengely, de ha jó darabokból indultál el, akkor nem kell már másnap az árokba borítani a motort.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!