Mi a tapasztalat etanol használatáról? .
Az átalakító csak vakítás és lehúzás, talán a befecskendezésbe beleszól, több anyagot juttat a levegőhöz, más haszna aligha van.
Azért dadog, mert az etanol nem olyan illékony mint a benzin, így nehezebben ég, főleg hidegben, télen tankolj mellé benzint felesbe és könnyebben fog indulni.
Az etanol-átalakítás tulajdonképp azt jelenti, hogy a motornak "megtanítják", hogy hogyan viselkedjen, amikor a benzintől némileg eltérő viselkedésű etanolt tankolnak bele. Ez abból áll, hogy megváltoztatja a befecskendezési időt, valamint a gyújtás jellegmezőjét.
A téli indítással azonban gondok lesznek, hiszen az etanol a hidegindításban elmarad a benzin mögött, tehát a javaslatom a leghidegebb téli hónapokra (fagypont körüli indítás) vagy egy kis plusz benzin, esetleg hidegindító spray használata, vagy pedig a benzines üzemmódra átváltás a biztosabb indulás érdekében. A gazdaságosságot természetesen a hidegen/melegen megtett útvonal aránya határozza meg. :-)
Kérdező: Írnak itt hideget meleget, de csak az egyik válasz volt értelmes...
Kérdés: milyen elektronika van az autódban? (megnézheted, ha keresel a motortérben egy kis dobozt, ami a központi injektorra megy rá egy négy vezetékes csatlakozóra, a motortérrel szembeállva, rád merőlegesen néz, kicsit jobb oldalra néz.
Ez azért fontos, mert tudni kellene, hogy startprogramos-e az átalakító, vagy potméterrel lehet állítani a hidegindítást.
Ha flexfuel nevezetű átalakító van benne, akkor annak is van egy potija, amit a műszerfalra szoktak beépíteni, a potmétert teljesen feltekerve érdemes indítani, de írd meg milyen, és elmondom hogyan könnyítheted meg az életed etanollal járva. A sok hülyeségre meg ne hallgass, hogy tönkreteszi a motort. Várom a válaszod.
Tehát kedves utolsó szerinted semmilyen káros hatása nincs a motorra? Én mondok párat:
- bizonyos gumi és műanyag alkatrészek oldása (pl.:tömítések)
-könnyen köt vizet magához akar levegőből is
-mivel alkohol ezért mindig tartalmaz valamennyi vizet ami korróziót okoz.
-remekül oldja a szennyeződéseket, éppen ezért kb 3x cserélhetsz is üzemanyagszűrőt
-1kg benzinhez 14,7 kg levegő szükséges, 1 kg etannolhoz ha jó emlékszek 9,4 kg levegő, tehát etanolból többet eszik
-nem rendelkezik annyi kenéssel sem, mint a benzin
stb
Én csak egy pár indokot mondtam, hogy miért ne használjon az ember etanolt, nem véletlenül ugrik a gyári garancia E85 tankolásakor.
Majd ha a motorokat etanolhoz tervezik akkor etanolt tankolok bele.
1.4 12 szelep 96-os Fiat Braváról beszélünk. Garancia hol van egy 14 éves autón?
oldószer: Nem metilalkoholról beszélünk
benzinnek milyen kenése van szerinted? Maximum ólomhelyettesítővel lenne valamilyen kenése, vagy olajjal keverve.
vizet igazad van, megköthet. csak a benzinkutakon is tankolhatsz vizes benzint, az se teszi tönkre a motort, maximum többet eszik belőle.
Etanolból többet eszik, ez igaz, százon átlag egy literrel többet, mint benzinből.
További ellenérvek?!
Elnézést, hogy nem mindenki osztja a te véleményedet.
Igaz, hogy csak 3 éve szerelem be ezeket az átalakítókat... szinte semmi tapasztalatom nincs velük... te jobban tudod.
Ja igen, üzemanyagszűrő kimaradt. Lecseréljük a szűrőket átlag ezer km után, a legtöbb esetben értelmetlenül, csak a biztonság kedvéért. Mivel ELTÖMŐDHET a szűrő, ha az autót rendkívül koszos benzinnel járatták etanol használat előtt.
A legtöbb esetben majdnem teljesen tiszta szűrőket cseréltem le. Egy-két autót hoztak eddig vissza, de azt is csak beállítási hiba miatt, általában hidegindítási gondokkal, amihez meg kellett növelni a hidegindítási dúsítást.
Ha fele-fele üzemanyaggal jársz, nem szükséges bekapcsolni az átalakítót. Ez nem egy nagyon bonyolult átalakító, ha leveszed a hátulját, van benne 2 potméter. Az egyik általában piros festékkel van szinezve, azt nem kell bántani. A fehér potméter a hidegindítója, ha azt koppra tekered, nem lesz bajod a hidegindítással sem. (4db csavar tartja a hátlapját, amit egy késsel kipattintva tudsz leszerelni. Nm kell tőle félni, az egész elektronika bele van öntve a műanyag házba. Télen, ha 100% etanolt használsz, a hidegindító poti legyen teljesen feltekerve, és beindulás után, kb 10-15 másodpercig hagyd alapjáraton (az a 2000-2500-as fordulat a központi injektor miatt van) pöfögni. A másik megoldás, hogy kb 10% benzint is tankolsz az etanolhoz, amivel kiküszöbölheted a dadogását a motornak. Persze több mint 60% etanolhoz be kell kapcsolva lennie az elektronikának. Ha 50% etanollal jársz, és nehézkes a hidegindítás, érdemes bekapcsolni az elektronikát indítás előtt, és kikapcsolni, kb 10-15 másodperccel a hidegindítás után.
Egyébként elméletileg a lambda elszegényíti a keveréket, ha benzinnel jársz, és be van kapcsolva az elektronika, csak sokan ezt nem tudják, és plusz takarékosságból tesznek kapcsolót az elektronikára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!