Az első ködlámpának milyen funkciója van azon kívül, hogy rontja a látást ködben? Pozitív tapasztalatok?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
A ködlámpának elméletileg a legalsó, talajtól néhány 10 cm-re terjedő sávban kellene világítania, függőlegesen keskeny sávban, vízszintesen szélesen terítve. Ekkor a köd alá tudna bevilágítani és az aszfaltról visszaverődő fény segítségével homályosan ugyan, de látnád, mi van előtted.
Csak itt van egy nagy technológiai probléma. Ahhoz, hogy a ködlámpa ezt tudja, alacsonyra kell beépíteni. Ha alacsonyra építed be, akkor a felverődő kavicsok és a járdaszegélyek hamar összetörik, úgy meg nem sokat ér. Ha magasabbra építed, nem árt neki annyi minden, csak akkor meg belevilágít a ködbe és nem látsz semmit. Az autógyártók inkább az utóbbi megoldást választják, ráadásul így a lámpatesteket jobban tudják integrálni, ami nekik olcsóbb is, ezért nem érnek semmit a gyári ködlámpák. A mai, integrált lökhárítók esetén pedig elég nehéz a lökhárító alsó peremére utólagos ködfényszórót barkácsolni. Így marad az erőlködés...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Van gyári ködlámpám, én érzek különbséget, ha tényleg köd van, egy-egy ködös időben való közlekedéskor nem érzékeltem hogy a szembejövő ködlámpája zavarna viszont a tompított lámpák között rengeteg zavaró van, de ahhoz köd sem kell az mindíg úgy van. Igazából nem emlékszem olyanra hogy ködlámpa elvakított volna. Ködben meg ha 3m helyett 5-öt látok akkor is jobb.
El tudom képzelni hogy esetleg nem gyárilag felszerelt ködlámpák zavarhatnak másokat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Hát, ha te egy ködlámpapár fejlesztési, felszerszámozási és gyártási költségéből kihozol egy éjjellátó berendezést, akkor alighanem villamosmérnökök százai fognak félistenként tisztelni... :-)
(aztán majd megkeresnek a fekete öltönyös, napszemüveges, furcsa akcentussal beszélő urak, hogy lenne pár kérdésük a találmányoddal kapcsolatban...)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Fényérzékelős fényállítós lenne ám :D
Meglehetne úgy is oldani a dolgot, hogy emberi szemmel nem látható fényt nagy teljesítményű fényforrásból széjjelkürtölné az autó, aztán már csak egy olyan szemüveg kéne amivel látható az.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!