Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha vezetés közben (leginkább...

Ha vezetés közben (leginkább lejtőn lefele) üresbe dobom a sebességváltót, akkor a fogyasztás visszaáll olyan mértékűre mintha csak egy helyben állna az autó és alapjáraton menne a motor?

Figyelt kérdés
Logikusan igen, de az egyik barátom megmutatta az autója pillanatnyi fogyasztás kijelzőjén, hogy olyankor még többet eszik. vagy van különbség benzines és dízel autó között?
2011. jan. 10. 14:44
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
33%
2 millió km után még mindig nincs tisztában azzal hogy működiik egy autó. Asszem erre mondják azt, hogy tragédia...
2011. jan. 10. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:

:)


Motorfék - túlpöröghet a motor 2 esetben

1. túl kis sebességben van, és nagy a lejtő, azaz gyorsul az autó, így elvileg felmehet a fordulat ameddig szét nem pereg, mert a leszabályzás sem megy (ugye nincs befecskendezés)

2. az üresben gurulás túlpörgés nem lehetséges. Szerintem az oktató arra gondolt, hogy esetleg 2-esben mész fel egy emelkedőre, és lefelé csak a kuplungot nyomod ki - begyorsul az autó, felengeded a kuplungot, és hopsz, nem kettesben kellene lenned.


Üresben akkor pöröghet túl, ha taposod padlógázig, és kivetted a revlimitert.


Lássuk be, egyik eset sem túl valószínű, ha tud gondolkodni az ember, bár amilyen marhák közlekednek az utakon (2M km után ilyet még elhisz, etc), nem csodálkozok semmin.

2011. jan. 10. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

nekünk meg azt tanították, sőt a kresz könyvben is benne van, hogy lejtön lefele mindig ugyanabban a seb. fokozatban kell menni, mint amelyikkel felfele is mennél.


Ha üresben hagyod és fékezgetsz, akkor csak a fék fogja meg az autót a túlgyorsulástól, viszont egyfolytában nem jó fékezni, mert a fék túlmelegedhet (ez szintén benne van a kresz könyvben).


A másik hogy több másodperces motorfék hatása sokkal erősebb mint a sima lábféké (persze nem a blokkoló fékre gondolok), nem véletlen hogy a nagy rally versenyzők is úgy lassítanak (lassítottak) kanyar előtt, hogy vissza egy seb.-et, motorfék, még egy seb. vissza és közben persze sima fék is, de lényeg hogy bőven kihasználták a motorfék erejét... (aki nem hiszi, van róla videó)


Szóval a lényeg hogy üresben sosem gurulunk, pláne lejtőn nem, minden szempontból a motorfékkel fékezés a legjobb (kontrolllálhatóság, fogyasztás, autó kímélése, megcsúszás esélyének csökkentése).

2011. jan. 10. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
De sok itt a sufni tuning. Motor fékkel nulla a fogyasztás. És még a féket is kiméled.
2013. dec. 8. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!