Tényleg erre sem érdemes Trabantot venni?
Nincs még jogsim, de ha lesz, szeretnék egy Trabantot venni (a közeljövőben). Másra nem lenne pénzem, elég kevés a jövedelmem. De a szüleim állandóan azt mondogatják, hogy ne vegyek ilyen vacak autót. Persze ha megkérdezem, hogy miből vegyek jobbat, akkor azt mondják, hogy akkor ne vegyek semmilyent. Pedig igazából csak arra kéne, hogy tudjak vele bevásárolni járni, mert a nagyobb áruházak eléggé messze vannak innen busszal, és vagy az van, hogy annyit vásárolok, amennyit kézben elbírok, de akkor 2-3 naponta kell mennem, vagy bevásárolok két hétre, de akkor kell hozzá anyukám vagy apukám, aki hazahoz kocsival, annak meg nem szoktak örülni. Ezért lenne jó, ha lenne egy Trabantom legalább, amivel haza tudom hozni 1-2 hetente amit vásároltam. Csak a szüleim mindig azzal akarnak lebeszélni, hogy a Trabant az már régi, mindig elromlik, én meg lány vagyok, nem értek a szereléséhez, ezért állandóan szerelőhöz kéne vinnem. Ez tényleg ennyire így van?
Esetleg olyan is írhatna erről, akinek van vagy volt Trabantja, hogy mi a tapasztalata.
Havi szinten nehéz megmondani a költségeket,ugyanis a számlák negyed évente érkeznek.
A biztosítás nagyon sok mindentől függ.Nemtől,kortól,lakhelytől,autótól,autó korától,futott kilómétertől,az autó értékétől,mennyi ideje van jogsid,biztosító társaságtól, stb.
Nehéz megmondani,hogy mennyiben lenne,de fiatalon,kezdőként biztos drága.
A teljesítmény adó az nem lesz drága egy öreg "bevásárlókocsi" esetében.30-40Kw és 20 évnél idősebb autó.Ez néhány ezer Ft éves szinten is.
Mivel egy öreg,alacsony hengerűrtartalmú autót szeretnél,ezért szerintem a biztosítás sem lesz kifizethetetlen.
Az igazán komoly költség átíratásnál van.Hiába rendelkezik az autó törzskönyvel,eredetiségvizsgálatra kell vinni átírás előtt.Ez 1400 köbcenti alatt 17ezer Ft.
Az átírás ha jól tudom,akkor köbcentinként van.Ezer párszáz(talán 1500) köbcenti alatt ez 20Ft körül van.Szóval Kispolka vagy Trabi esetében 13-18 ezer Ft.
Kell egy új forgalmi,ami 4ezer környékén van.
Saccperkábé egy ilyen autó átírása 40ezer + a biztosítás,aminek az első negyed éves díját be kell fizetned a szerződés megkötésekor.
Ezen kívül 2 évente kell vinned műszaki vizsgára,ezzel együtt kapod meg a zöldkártyát is.Nem tudom,hogy az új fajta integrált vizsga mennyibe kerül.Persze ez is függ attól,hogy hol csináltatod.A közlekedési hatóságnál nyilván drágább,mint egy magán cégnél.Szerintem 25-30 ezerbe fáj egy vizsgáztatás.
Ezen kívül számolnod kell még az alkatrészekkel is,amik az időszakos szervízelésekhez kellenek.Jó állapotú autó esetében nem túl gyakori.Erősen használat függő,előfordul,hogy évekig nem kell hozzányúlni.
Értelem szerűen mindig legyen egy kis tartalékod váratlan meghibásodás esetére,mert ez akár milyen jó állapotú autónál előfordulhat.Még egy 2 éves Mercinél is.
Szerintem, ha Trabant, akkor csakis 601-es jöhet szóba(a kétütemű). Az 1.1-es Trabanttal ( a négyütemű) az a probléma, hogy mindössze 1 évig gyártották. Így sajnos ehhez a típushoz alkatrészeket, sehogy, vagy csak igen borsos áron kaphatunk. A 601-esnél érdemes 1985. utánit venni, ezeknek már gondozásmentes, elektronikus gyújtásuk van. Igaz, hogy a duroplaszt karosszéria nem rohad, viszont alatta a fémváz szinte mindenhol, erre érdemes odafigyelni. A Trabantot akkor ajánlom, ha nem tűnik elégségesnek a Kispolszki csomagtere és a hátsó ülései a bevásárlásokhoz. Hátránya még a kétüteműnek a tankolás macerássága (a keverék elkészítése, ugyebár).
a Kispolszkinak is nagy ellensége a korrózió, bár a négyütemű motorja elég üzembiztos. Gondok lehetnek még a váltójával, de egyébként hálás kis jószág.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!