Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Meddig erősödhetnek még az autók?

Meddig erősödhetnek még az autók?

Figyelt kérdés

A minap a régi, 15 éves autósmagazinjaimat lapozgattam. Az autók tesztelői el voltak ragadtatva a tesztelt kocsik erejétől. Pl.: Toyota Supra, Porsche Turbo, stb..

Ezek az autók nagyon brutálisnak számítottak a maguk idejében az 5-sec/100 gyorsulásukkal, a 250-290-es végsebességükkel és a 330-400 le-s teljesítményükkel.

Ma ezekkel az adatokkal a komolyabb autók között csak szabványkocsinak számítanának. A mostaniak közül jópár felülmúlja őket. A Bugatti Veyron pedig egyenesen állva hagyja az ilyeneket.

Azonban: meddig lehetséges még akár műszakilag, akár emberi szempontból a további fejlődés? a magam részéről már azon is csodálkozom, hogy van ember, aki a Bugatti-t el tudja vezetni.

Hol van a határ?


2010. dec. 17. 15:53
 1/5 anonim ***** válasza:

Gyakorlatilag csak az áruk a határ.Forma 1-es teljesítményt is ki lehetne vinni az utcára,de olyan drága lenne,hogy a legmenőbb milliárdosok sem fizetnék ki.Vagy talán annyira kevés,hogy az nem érné meg a gyárnak a több éves fejlesztést és a vele járó komoly költségeket.


Amúgy a 300-400LE és a 290-es végsebesség még ma is brutálisnak számít.A Bugatti Veyron tulajdonosok pedig "kiképzést" kapnak mielőtt átvehetnék az autót.A kocsi árába beletartozik egy komoly vezetéstechnikai tréning,hasonló mint az autóversenyzői vizsga.

Az autók teljesítménye az egekig növelhető,de amíg nincsenek erre alkalmas úthálózatok,addig nem is lesznek ilyenek forgalomban.

2010. dec. 17. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Mondjuk a Veyron attól még hogy 1000 lóerős, nem az az igazi nyers sportkocsi.

Egyébként a határ valahol a drag gyorsulási versenyes gépeknél van, több ezer lóerő, igaz hogy csak másodpercekig tart a verseny.

Mondjuk ami most folyik az inkább már számháború, az igazi versenyautókat meg sem tudják közelíteni az utcai sportkocsik.


Az élvezetes vezetéshez meg 200 lóerő is bőven elég, mert nem azon múlik.

2010. dec. 17. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Emberi szempontból a reakcióidő egy adott érték alá nem nagyon csökkenthető. Ezt a határt már most is feszegetik, így nem nagyon hiszem, hogy ebben az irányban lehetne komoly fejlődés. Sokkal inkább el tudnám képzelni az automatizált közlekedést, ahol automatika irányít. Pl. GPS és útvonaltervező rendszerek segítségével. A forgalomirányítás meg mehetne rádiójelekkel (mint ahogy a TMC is), vagy más vezetéknélküli technológiával.
2010. dec. 17. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Egyébként már most is jóval nagyobb teljesítményhez megvan a technika, csak nincs olyan anyagminőség, ami azt kibírná. Vagy drágább lenne mint egy naprendszer...
2010. dec. 17. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Amúgy a Bugatti az félig autó.(Aki nem ismerné a storyt: Egy repülőgép motort raktak egy kocsiba, és az volt "A Bugatti".)
2010. dec. 17. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!