A keret nélküli ajtóüveg miért csak a coupe és kabrió autók kiváltsága?
Nincs akadálya, lehetne a többi autón is ilyen. Viszont több vele a gond: nehezebb úgy legyártani, hogy ne ázzon be és ne legyen huzatos, illetve rövidebb is az élettartama, mert a tulajdonosok 90%-a az üvegnél fogva csukja be az ajtót, nincs kedve lehajolni a kilincsig.
A keretes oldalablakok egyszerűbbek, olcsóbbak, ezért sok helyen azok a célszerűbbek. Az olcsó népautók esetén oly' mindegy, hogy néz ki az oldalablak, csak egyszerűen lehessen gyártani. Ott az a pár tízezer forint, amit ezzel lehet spórolni az áron, jól jön. A luxusautók esetén pedig kulcsfontosságú a jó zaj- és hőszigetelés, ebben azért jobbak a keretes oldalablakok. A terepjáróknál is sokat segít a keret: az ablaknak kisebb erőket kell felvennie, mikor bakháton csavarodik a karosszéria, illetve a jobb vízszigetelés miatt zuhogó esőben sem ázik be.
A kabriókon ugye muszáj ilyen ablakot használni, ronda is lenne, ha lenyitott tetővel, leengedett ablakokkal ott maradnának a keretek. Igaz, a Baur-féle kabriók közt volt ilyen is, illetve a Citroen 2 CV és a FIAT 500 vászonteteje is hasonló volt, de azért jobb, ha nincs ezzel gond. A kupéknál pedig az autó fontos eleme a szépség: egy kupé soha nincs olyan praktikus, mint egy ugyanolyan tengelytávú négyajtós autó, a fő előnye az, hogy jobban néz ki (illetve merevebb lehet a karosszéria, de manapság a túrakupék jöttek divatba, ott ez nem lényeges, mert senki nem hajkurássza őket pályán). Ezért aztán kellenek az ilyen szép, látványos elemek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!