Dízel autónál mennyit kell csúsztatni a kuplungon elindiláskor illetve milyen gyorsan lehet felengedni, hogy szépen elinduljon és ne fulladjon le?
Nekem van egy jobb ötletem.Ahelyett,hogy neten kérdezősködsz,beülsz szépen a kocsiba és addig gyakorlod az elindulást,amíg rá nem érzel!
hát bakki xD
Le lehet pontozni,de az ilyen kérdéseken mindig röhögök.Már nem tanítják meg vezetni az embereket a ATI-nál?:D
Így van.Tök mindegy,hogy Diesel,benzines vagy etanolos.Nem az üzemanyagon van a hangsúly....A Diesel motorok alacsony fordulaton nyomatékolnak,a benzinest kicsit pörgetni kell.
DE!! a vezetést ez nem befolyásolja!Minden autónál úgy kell ahogy tanítják!
Fogáspontig gyorsan engeded,amikor elkezd fogni akkor lassan csúsztatod.Ha szükséges gázadással emeled a fordulatot.ENNYI!!Ez az autóvezetés alapja.
Ha kezdő vagy,netán szokatlan az autó.Akkor folyamatosan lassan csúsztasd a kuplungot.Majd ha ráéreztél,akkor menni fog az is,hogy fogáspontig gyorsan engeded.Meg kell szoknod a holtjátékát...
Utolsó, de befolyásolja a vezetést, ha vezettél már dízeles autót, akkor tudod miről beszélek. Ha nem tudod, akkor meg sosem vezettél, csak benzinest. És nem arról van szó, hogy az üzemanyag befolyásolja, már csak azért is mert a dízeles és a benzines működési elve elég sokban eltér egymástól.
Nekem az a tapasztalatom a dízelessel, hogy (a nagyobb nyomaték miatt) szinte lehetetlen lefulladni vele, sokkal jobban lehet játszani a kuplunggal, mint a benzinesben.
Kezdjük ott,hogy nem dízeles,hanem Diesel(Dízel) vagy gázolajos.A benzinesre se azt mondod,hogy ottós.Na mindegy.Ez más téma.
Diesel autón tanultam,benzinest hajtok.Tudom,hogy mi a különbség.Azt is írtam,hogy alulról nyomatékol nem?
1.1-es (benzines) Fiat Seicento-val is fel lehet menni egy emelkedőn gázadás nélkül,csúsztatott kuplungal.Van olyan Diesel amit pörgetni kell,hiába az alacsony fordulati nyomaték.Ez nem motor,hanem áttétel kérdése.
De áruld már el nekem,hogy kuplung kezelés szempontjából mit változtat a hajtóanyag fajtája? :D
Nem igaz,hogy egy jogosítvánnyal rendelkező ember ilyen kérdéseket tesz fel.KRESZ oktatáson a vezetés elmélet első leckéje az elindulás.
"A tengelykapcsoló pedált fogáspontig gyorsan,majd fogáspontól kezdve lassan,csúsztatva engedjük fel,amíg el nem indul az autó.Ha szükséges,akkor gázadással emeljük a motor fordulatszámát."
Amúgy a kérdésre válaszolva.Honnan a fenéből kéne nekem kiszopnom,hogy meddig illetve milyen gyorsan kell csúsztatni.Ez minden egyes autónál más.Ülj be oszt gyakorold!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!