Egy diesel kocsin hány lóerő pluszt jelent egy 2 baros turbó?
írj privátot lehetőleg az msn címeddel...
kiokosítalak, amennyire tudlak.
A turbó - sokadszorra mondom el - nem egy olyan egyszerű dolog, mint a chiptuning: beszerelem, oszt' kész, megy az autó, mint az állat. Na, jó, a chiptuningot nem beszerelik, hanem feltöltik, de ez most mindegy.
Az, hogy egy turbó 2 baros, nem sokat jelent. Nem mindegy, milyen turbinafordulat mellett éri el a 2 bart, mennyire fűti fel a levegőt, mennyire tudod visszahűteni és így tovább. Ennek függvényében lehet megmondani, mennyi lesz a teljesítménye. A nagyobb légszállítás (és az ehhez adott több gázolaj) ugyanis növeli a nyomatékot, de ugye a légszállítás is fordulatszámfüggő, a teljesítmény pedig a fordulatszám és a nyomaték szorzata. Ebből látszik, hogy egészen más a legnagyobb teljesítmény egy alacsony motorfordulaton működő turbónál, mint egy olyannál, amit csak nagy fordulaton tud kellően meghajtani az autó. Sőt, nem csak a teljesítmény, hanem a teljesítmény- és nyomatékgörbe is változik, ami a hétköznapokban sokkal fontosabb, mint a legnagyobb teljesítmény.
Ráadásul ezek csak elméleti számítások lesznek, az esetlegesen átolvadó dugattyút, elhajló hajtókart, szétégő hengerfejtömítést és megrottyanó hűtővizet mellőzve. Nem tudom ugyanis, mennyi a gyári töltőnyomás, de ha emeled (márpedig gyanús, hogy a 2 baros töltőnyomás nagyobb, mint a gyári), az nagyobb hő- és mechanikai terhelésnek teszi ki az alkatrészeket.
(a "hány lóerővel lesz gyorsabb" kérdésnek pedig fuss neki még egyszer, mert valami nagyon nem stimmel a megfogalmazásával)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!