Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy működik az összekrékhajtá...

Hogy működik az összekrékhajtás? (infó lent)

Figyelt kérdés
Tegyük fel, van egy Honda CR-V-m ami nem állandó összkerékhajtásos. Úgy tudom akkor kapcsol át első-hátsó (összkerékhajtásra) ha kipördül az első kerék. Mennyi ideig van első-hátsókerékhajtás, vagy ez hogy működik pl. télen, egy letaposott, de nem eltakarított úton?Vagy lehet manuálisan is állítani?
2010. nov. 28. 19:15
 1/3 anonim ***** válasza:

a khm "városi" terepjáróknál egy szenzor folyamatosan figyeli, a kerékkipördülést, hogy eldöntse ad-e nyomatékot a hátsókerekeknek. Amint úgy érzékeli, hogy ez felesleges azonnal elveszi onnan is visszaáll elsőkerék-hajtásra.

Tehát körülbelül elindulásnál, és hevesebb gyorsításnál van tényleges 4x4 azon kívül pedig végig FWD.

Kapcsolni akkor lehet, ha van erre megfelelő gomb az autóban. Lock, AWD vagy egyéb hasonló ötletes jelzéssel, ekkor jobb esetben a gomb újboli megnyomásáig, rosszabb esetben 15-35 km\h ig van 4X4 hajtásod.

2010. nov. 28. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

köszi :D

városi = SUV (hétvégi autó, fél terep/fél város)

milyen suv-nál lehet állítani hogy állandó, vagy fronthajtásos legyen? (nem lada niva-ra gondolok)

2010. nov. 28. 19:37
 3/3 anonim ***** válasza:

Az összkerékhajtásoknak alapvetően két változatuk van.

Az egyszerűbb a kapcsolható összkerékhajtás, itt valamelyik tengely (általában a hátsó) állandóan hajt és ehhez lehet kapcsolni az elsőt. Szigorúan csak terepen használható, mert a két tengely mereven össze van zárva, így kanyarban valamelyiknek el kell forognia.

Az állandó összkerékhajtásnál folyamatosan hajt mind a nég kerék és a két tengely közt egy differenciálmű található. Itt nem lehet kikapcsolni egyik tengely hajtását sem, nem engedi meg a felépítés.

Az automatikusan működő összkerékhajtás inkább az elsővel rokon. Folyamatosan hajt valamelyik tengely (mondjuk az első) és mikor kipörögnek a kerekek, bekapcsolja a másik tengely hajtását is. Ehhez egy többtárcsás tengelykapcsolót használ. Az, hogy ez hogyan kapcsolódik, változatos lehet. A viszkokuplungnál egy különleges folyadékkal van kitöltve az egész, ami a kerékpörgés hatására begyorsuló tárcsa mozgásától besűrűsödik és összekapcsolja a másikkal. A Haldex-kuplungnál a kerék fordulatszámát érzékeli a vezérlés és az alapján kapcsolja a hátsó hajtást.

Bármelyik rendszer is legyen alatta (mondjuk a Haldex a legvalószínűbb), nem lehet a tengelyek hajtását kikapcsolni. Csak olyan üzemmódot építenek be, amellyel a két tengelyt fixen összezárod, de ezek a megoldások nem engedik meg, hogy valamelyik tengely hajtását le tudd kapcsolni.

(ez egyébként a Nivákban sem lehetséges, mert három differenciálműves állandó összkerékhajtás van alattuk)

2010. nov. 28. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!