Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 4t motorok miért esznek...

A 4t motorok miért esznek sokkal kevesebbet mint a 2t motorok?

Figyelt kérdés
2010. nov. 28. 11:31
 1/6 anonim ***** válasza:

Mert ott különválasztott a kipufogó (kimegy az égésgáz) és a szívóütem (jön be az elégetendő). Ez 2* fél fordulat.

2 üteműnél a fél fordulat alatt kell "kipufogni" és szívni (pontosabban a karterből felkerülni), óhatatlan, hogy a frissből ne kerüljön ki elégetlenül (hasznosítatlanul).

Ezt változó fordulatszámnál nem lehet megvalósítani, ezt javítandó pl. a Trabantnál vannak "szívószelepek", egy résvezérlő tárcsa formájában.

2010. nov. 28. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

:D magyarul:

a kétütemű motornál a dugattyú ahányszor a felső holtponthoz ér, annyiszor löki le fentről egy robbanás.

a négyütemű csak minden másik feléréskor kap robbanást. kevesebb tüzelőanyag/benzin veszik el.

2010. nov. 28. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Értem . És köszönöm szépen a válaszokat :)

És azt miért mondják , hogy a 4t megbízhatóbb mint a 2? :)

2010. nov. 28. 12:22
 4/6 anonim ***** válasza:

a 4t motoroknál a kopó alkatrészek körül "olajfilm", vékony olajréteg képződik, járás közben, és alatt. ilyenkor a motor kopása hanyagolható. csak indításkor, és leállításkor kopik csak igazán.

míg a 2t motorok esetében a dugattyú alatt, és felett egyaránt tüzelőanyag van. tehát nem képződhet olajfilm a kopó alkatrészeken. ezeket a motorokat is olaj sikosítja, de másképp. itt a benzinhez van keverve az olaj, de az nem annyira hatékony.

megijedni nem kell a 2t motoroktól, de nem ajánlott használtat venni. kicsit körülményesebb a 4t-nél, de a teljesítménynek ára van.

jó olajat kell rakni bele, és egy fajtából a legjobb. nem lehet hidegindítás után csőgázon húzni, rendesen be kell melegíteni őket. meg ajánlott 10-12 000 (de max 15 000) km után dugattyút, gyűrűt, esetleg hajtókart (azt elég később is, de hosszútávon megéri, ha cseréled) cserélni.

a 4t-vel ilyen gondok nincsenek. igaz, kicsit gyengébb, de cserébe megbízhatóságot kapsz. persze nem a Qlinktől, meg a Yukitól. bár szerintem motorilag nem rosszak a kínai motorok se, de azért egy Honda az Honda :) . csak ráülsz, teszel bele benzint, és kivisz a világból.

ha kis lökettérfogatú gépekben gondolkozol (50cc, 125cc), és van rá pénzed, akkor megéri 2t-t venni, de 125cc felett már nemnagyon. nem is találsz sok 250es 2t-t. /pill csak az Aprilia RS 250, és az NSR 250 jut eszembe.

és ha kettesben utazásra, meg túrákra szeretnéd használni, akkor még a 125cc-ből is jobb a 4t. azok nem ordítnak annyira, és nyugodtabbak a reakcióik. a 2t-nél ha kinyit a power szelep, akkor megy az rendesen :)

üdv!

2010. nov. 28. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
És bocs a helyesírásért!
2010. nov. 28. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat. Egyébként 125-ös 2t sportmotorom van. Csak ezekkel nem voltam tisztába teljesen. Most akarok 4-tre váltani.
2010. nov. 29. 18:09

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!