Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem bánjátok, hogy az új...

Nem bánjátok, hogy az új autóitokon évek múlva milliókat buktok?

Figyelt kérdés
pl:egy új autó:4mft amire teljesen kivan fizetve:6mft.De amire teljesen kivan fizetve kb:10év és addigra ér az egész kocsi kb:5-600eft-ot.
2010. nov. 23. 16:17
 1/9 anonim ***** válasza:

Te a hitelre vásárolt kocsiról beszélsz.

Kp-ba kell fizetni. Igaz hogy úgy nehéz venni új autót de legalább annyit fizetsz ki mint amennyi a vételára.

Én biztos nem fogok hitelre venni autót esetleg tgk-t ha egyszer vállalkozó leszek de az még odébb lesz:).

Sztem az aki hitelre vesz autót az úgy van vele hogy legalább lesz új kocsija és csak később jön rá hogy az a 10 év sok és egy 10 éves kocsi 700-800ezernél nem ér többet hacsak nem prémium márkás autó.

2010. nov. 23. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
De igen, én nagyon bánnám. 4-5 vagy még több milliós autót én akkor vennék, ha hitel nélkül megtehetném. Használnám egy évet aztán szevasz. De mivel nem így van, egy kicsi vw polom van. Ezt hitel nélkül is meg tudtam venni.
2010. nov. 23. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

ez azért elég kisarkított példa

1. 7 év a maximális futamidő, és ezt is csak 5 millió feletti autóknál adhatják a szalonok.

2. egy 4-5 milliós autó 10 évesen 1-2 millió forintot ér típustól és "értéktartástól" függően.


Amúgy pedig.

Az autó, legyen az használt vagy új mindig is luxus marad. A luxusért pedig fizetni kell. Aki ezt nem képes elfogadni, az járjon busszal, vonattal, taxival.


A helyzet pedig amit felvázoltál, a hitelre vett használt autóknál is fennáll, csak oda bejön az a faktor, hogy "vajon mennyit kell még ráköltenem".


Én, a kettő közötti kompromisszumos utat szoktak javasolni. Azaz 1-3000kmig futott fél éves szalonautók, vagy maximum 20.000kmet futott első gazdás "kipróbálom" autók.

2010. nov. 23. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

És ez különösen igaz a nagyértékű autókra. Igaz, hogy vannak viszonylag értékálló márkák is a különlegesebb autók között (pl: Porsche, Ferrari), de azért az valóban hatalmas érvágás, hogy veszel egy autót 20-25Millióért és "x" évesen eladod az ötödéért.

Persze aki ebben a kategóriában vesz autót, az vagy kp veszi és hosszú ideig megtartja és így kevésbé érdekes az értékvesztése, mert azt mondja, hogy elhasználta a kocsit, de kicsi még vissza is jön, ha eladja, vagy akik lízingelik, azok meg azt számolják, hogy "x" havi költség, ezért a sggem alatt van egy luxusgép. Ezek ki sem várják a futamidőt vagy max addig várnak és ülnek az újba. Ők gyakorlatilag folyamatosan "törlesztenek", tehát nekik olyan, mintha bérautóval járnának.

Én annak vagyok a híve, és magánemberként mindig is így tettem, hogy veszek egy újkorában hiperlatívusznak számító autót 7-8-10évesen, az új ár töredékéért, megközelítőleg olyan jó használati értékkel. Ezek már a nagy bukón túl vannak, tehát minimális vagy akár zéró értékvesztéssel továbbadhatók.

Pl: 1997-ben vettem egy Porsche 944-est, 1990-est kb 1,5M-ért. És eladtam 2003-ban, 6 év után ugyanannyiért. Persze az infláció miatt az a pénz nem annyi, mint amit 6 évvel azelőtt ért, és azért kellett rákölteni is, de pl azt az autót egyáltalán nem "bukással továbbadottnak" éltem meg.

Aztán utána volt egy 911-es. Mondjuk ott már azért észrevehetőbb értékvesztés volt, de ez részben a válságnak tudható be, megvétel: 5,8 (12 évesen); eladás, 7 évre rá: 4,6 ez még mindig nem annyi %, mint egy újautó esetében.

2010. nov. 23. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Ezeket az embereket én sem értem. Szerintem egyáltalán nem értenek a gazdasági és műszaki dolgokhoz. Rengeteg olyan embert látok, akik vesznek egy 2-3 éves kocsit 3-4 millióért, ráadásul olyan márkát ami alapból szar. Aztán nyögik a törlesztő évekig, a kocsi pedig elrohad alattuk. Ráadásul vannak ezeknél az autóknál valamiféle kötelező szervizek stb., meghatározott szervizben és ott a semmiért is több tízezer forintot lehúznak az emberről.

És ekkor jönnek az olyan kommentek, hogy azért jobb a BKV, mert a kocsi ára, fenntartása, szervízelése és biztosítása, CASCO stb. baromira drága. Hát nekik biztosan, de egy normális embernek viszont nem.


Az én első kocsim egy kb. 15 éves Opel Corsa (lépcsőshátú) volt, 300eFt volt akkor és 5 év után a válság közepén eladtuk 115eFt-ért, mert vettem egy 8 éves még japánban gyártott Mazda 323-ast 1.2M-ért, nem hitelre. 2 éve járok ezzel, most 10 éves és műszakilag és esztétikailag is kifogástalan.

A régi 20 éves kocsimat láttam a múltkor, szintén nagyon jól ment még! Pedig 20 éves!!! Közértbe és moziba járni kispénzű embernek tökéletes 115eFt-ért!


A lényeg, hogy lehet jó kocsit venni kispénzűeknek 115eFt-ért. És bőven elfurikázik vele az ember min 5 évet, szóval 115eFt 5 év kocsihasználatért nem olyan rossz! Ha vesz egy kocsit hitelre, többet bukik az értéke 5 év alatt.


Viszont unokatesóm vett egy kocsit 2 éve 300eFt-ért, és most a roncstelepre kéne kivinni. Nem ért a kocsikhoz..

Nagybátyám pedig évek óta fizet egy hitelre vett kocsit, és még mindig csak a kamatait törleszti, miközben a kocsi már elég trágya.


Mi mindig 7-10 év közötti kocsikat veszünk, olyanokat amik jók műszakilag, és ezek általában 1-1.5 Millióba kerülnek, amit még ki tudunk gazdálkodni és mivel normális márkát választunk általában nincs műszaki probléma velük.

2010. nov. 24. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Ebből a megfontolásból vegyél állampapírt. Azzal lehet nyerészkedni. A járművek nem arra valók
2010. nov. 24. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Szerintem aki csak hitelre tudna venni, az nem engedhet meg maganak uj autot. 5-600ezerert mar teljesen korrekt hasznaltautot lehet kapni. Aki meg annyit nem tud kigazdalkodni, az mibol akarja az autojat majd fenntartani (szerviz, benzinktg, biztositas, adok)?
2011. jan. 24. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 hunsabre válasza:
Ezért nem vásárolók új autót. Van KP-re egy 10 éves. DE a maradványértékes lizing lenne sok hitelre vett új autó tulaj megoldása, de magyar nem olyan aki ezt hajlandó elfogadni, ezért nincs is ilyen lizing magánszemélyek részére. Európa fejlettebb részén nem azt csinálják, hogy A verzió:25-30% önrésszel vesznek egy autót 4-6 évre és fullra kipengetik magas havitörlesztéssel és 5 év múlva ott állnak egy leharcolt járgánnyal tőke nélkül. Hanem, B verzió: 3-4 évre lizingelik 30-50%-ék maradványértékkel, 20% beugróval.4 évre 40-50%-át kell csak meghitelezni/törleszteni, kisebb a futamidő és a hitelösszeg, ergo kisebb a kamat is, alacsonyabb a törlesztő részlet. De, Ők emellett a kisebb törlesztő mellett félreteszik havonta azt az összeget, amely az autó teljes kifizetéséhez kellene ha nem maradványértékes lizing lenne (A verzió). Tehát ugyanannyiba kerül neki a kocsi havi kiadása, mintha az A verziót választaná, de havi törlesztéseinek a fele amortizálodik, a másik pedig kamatozottan megtakaritásként gyarapodik. 4 év múlva megvan az új 20% beugrója az új autóra megint, ellenben az a verziós magyarral akinek újabb megtakarításra nem futotta.
2011. febr. 25. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Szerintem az a legtisztább ha készpénzben veszünk autót. Ha nem telik újra akkor használtat.

Nem hiszem hogy egy új autó sokkal kényelmesebb, sokkal megbízhatóbb mint egy régebbi, mondjuk egy 8-10 éves.

Sokszor a régebbi autók még megbízhatóbbak mint az újak és egy 8-10 éves autóban is van már szervó, klíma, elektromos ablak, tehát az se kifogás hogy felszereltebb lenne az új.

A kor nem számít, hanem a márka és a futott km a lényeg, na meg hogy mennyire volt karban tartva.

2011. febr. 25. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!