Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem gyártják le az...

Miért nem gyártják le az autógyárak legendás 20-30 éves típusaikat újra?

Figyelt kérdés
Képzeljétek el, ha újonnan lehetne kapni újra egy e30-as BMW-t, egy 1-es vagy 2-es Golfot, ne mondjátok, hogy nem lenne vevő ezekre a kultuszautókra! Miért nem élnek a gyártók ezzel az ütős lehetőséggel, ha az autók teljes tervei és gyártósorai még fellelhetők? Természetesen a beépítésre kerülő motorok megfelelnének a 2010-es évek követelményeinek.
2010. nov. 18. 14:28
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Azért, mert ahhoz, hogy egy autó gyártása nyereséges legyen, több százezres, esetleg milliós nagyságrendben kell eladni. Az ugyanis, hogy megvannak a tervek és a gyártósorok, nem sokat jelent. Azokon a gyártósorokon most már más jármű készül, vagyis új gyártósorokat kell üzembe állítani vagy az "új" modellek gyártási kapacitását kell csökkenteni. Ezen kívül a beszállítóktól újra meg kell rendelni az alkatrészeket, raktározni kell őket, be kell tanítani a munkásokat az újragyártáshoz... Rengeteg költség van rá. És hiába váltasz ki minél több alkatrészt maival, akkor is nagy hányaduk régi lesz.

Márpedig hiába van ezeknek az autóknak kultuszuk, egyszerűen nem lehet belőlük ennyit eladni. Vagy ha lehet, akkor méregdrágán, aminek nincs sok értelme, mert úgy meg senki sem fogja megvenni. Egy új M3-as BMW-ért el lehet kérni huszonsokmillió forintot, mert lesz, aki megveszi, hiszen tele van mindenféle csúcstechnikával és kényelmi berendezéssel. Egy E30 replikáért nem kérhetsz ennyit, mert a rajongókon kívül senkinek sem kell majd. Hiszen aki csak fel akar vágni vele, az nem fogja érteni, hogy mire adott ki ennyi pénzt, mikor még rendes, tizensok hangszórós hifi és négyzónás automata klíma sincs benne. Ráadásul ráz, hangos és nehéz vezetni, mert nem segít az ESP. Márpedig a rajongók nem fognak több százezer E30-ast megvenni, ahhoz kellenek azok is, akiknek az autó csak státuszszimbólum. Nem mellékesen ha piacra is dobnák az E30-ast a mai szabványoknak megfelelő kivitelben (Euro 5-ös motor, rengeteg zajszigetelés), akkor az még a rajongóknak sem kellene, mert elveszne az autó hangulata.

Egyébként pedig borzasztó nehéz egy 20-30 éves típust a mai követelményekhez alakítani. A károsanyag-kibocsátási normát teljesíti, de például az oly' fontossá vált EuroNCAP-törésteszten bizony elbukik. Persze ez önmagában nem jelenti azt, hogy ne lehetne forgalomba hozni, de egy 1-2 csillagos minősítés sokakat eltántorít - és ismét nem a rajongók közül. A legnehezebb azonban a megváltozott vásárlói szokásokhoz igazítani őket. Ma már minden autónak csendben kell futnia, alig hallható motorhanggal, az ablakokat elektromosan kell mozgatni, benn szólnia kell valami jókra hifinek, kell mindenhová légzsák, a kormányt agyon kell szervózni, ABS és ESP nélkül mindenki fél, hogy fejreáll (volt róla szó, hogy az új autókban kötelezővé is teszik)... Egyszerűen képtelenség egy autó eredeti karakterét megtartva felszerelni minden olyan kényelmi és biztonsági extrát, ami ahhoz kell, hogy a piacon sikeres legyen.

2010. nov. 18. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Nem lenne gazdaságos gyártani őket,újra kellene telepíteni az akkori gyártósorokat,és a régi elavult alkatrészeket újra gyártatni a beszállítókkal,és az se valószínű hogy túl sokan kapkodnának a legendás autómodellekért.
2010. nov. 18. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
75%

Olyan sokba kerülne egy-egy példány, hogy még a legfanatikusabb rajongókat is elrettentené.

Éppen ezért a régi legendákat új változatban szokás újreéleszteni. Pl: Mini, Fiat 500, Beetle stb.

Ezekre új vevőket is lehet találni és a régit kedvelő fanatikusak (mármint a nem túl kekecek) is szívesen vesznek belőlük.

2010. nov. 18. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

14:55 vagyok: szerintem nem lenne rá nagyszámú érdeklődő. Egy szűk, fanatikus réteg igen, de korántsincs akkora, hogy életszerű ötletnek tűnjön a dolog.

A VW Bogár nagyon hosszú életű volt, de a mai követelményeknek már nem tudna megfelelni.

2010. nov. 18. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
ELmaradottabb országokban gyártják még őket. Pl1es Golfot is Afrikában.
2010. nov. 18. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
igen, ha jó biznisz lenne, valószínűleg már megtették volna.
2010. nov. 18. 15:45
 7/13 A kérdező kommentje:
Viszont szerintem meg lehet úgy alkotni egy régi formatervű autót, hogy megfeleljen korunk biztonsági és kényelmi igényeinek. Az e30-ast gyártották klímával és komoly gyári hifi-vel.
2010. nov. 18. 15:47
 8/13 anonim ***** válasza:
100%
Attól még nem lesz modern autó.
2010. nov. 18. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%
vegyél használt e30-at, ha neked az kell, és újítsd fel.
2010. nov. 18. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
100%

Igen, tudom, gyártották klímával és gyári hifivel. De ma már ennyi nem elég. Kell bele klíma, hifi, elektromos ülésmozgatás, ülésfűtés, elektromosan behajló, indexes tükrök, iszonyat vastag hangszigetelés, motorburkolatok, kétrétegű üvegek, stb.

Mellette pedig a biztonsági arzenállal lennének gondok. Egy E30-hoz ABS-t és ESP-t fejleszteni eléggé drága dolog. Légzsákokat beleszerelni pedig - ha lehet - még drágább. De ma már ezen is túljutott a tecnhika: holttérfigyelő, sávtartó, automata parkolórendszer, start-stop automatika, hill holder-funkciós rögzítőfék, elektronikusan szabályozható keménységű lengéscsillapítás, változó szervorásegítésű kormány és egyéb szépségek kellenek egy autóba, hogy el lehessen adni. Ráadásul a karosszéria merevsége eredeti formájában nem kifejezetten nagy, ami azt eredményezi, hogy a töréstesztek eredményei gyengék lesznek. Márpedig a vásárlók most már ezt is figyelik, érdemes megnézni az autós fórumokon mindig előkerülő "szar papírkasznis Swift" témát. Benne van a köztudatban a biztonság is. Itt pedig jön egy bökkenő: vagy a maiakhoz képest 0 lesz a passzív biztonság és ezzel elszalasztanak néhány olyan vevőt, aki nem a legenda miatt venné az autót, vagy át kell alakítani. És könnyen meglehet, hogy ehhez fel kell áldozni az eredeti formatervet: vastagabb oszlopok, magasabb motorháztető, merevített, nehéz ajtók kellenek. Ha pedig előállt egy emelt motorháztetejű, vastag szélvédőoszlopokkal elrondított, belül légzsákos kormányt és műszerfalat, illetve a navigációs berendezés LCD-kijelzőjét hordozó, elektromosan állítható ülésekkel megspékelt, ABS-es, ESP-s, Euro 5-ös, elektronikus gázpedállal irányított, DCT-váltós E30-alapú borzalom, akkor jogosan merül fel a kérdés: ebben hol az eredeti E30 varázsa, ami miatt több lenne ez az autó, mint a jelenlegi E90 és megvennék a régi rajongók? Na, ez itt a probléma...

2010. nov. 18. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!