Kartonpapír a hűtő elé, nem tűzveszélyes?
Sziasztok!Rövid útra(fél óra)használom az autót nagy hidegben és a motor nem éri el az üzemi hőmérsékletet.
Neki rossz mert jobban kopik,nekem rossz mert fázom.
Régen másik kocsimnál raktam ilyenkor egy kartonlapot(amikből a csomagolódobozok készülnek)a hűtő elé és teljesen használható volt.
De a mostani kocsinál csak úgy tudom odatenni hogy hozzáér a hűtőhöz..és kicsit elbizonytalanodtam hogy nem fog-e menetközben mondjuk kigyulladni?
Lehet hogy ostoba kérdés de nem tudom biztosra....
Kigyulladhat a kartonlap a forró hűtőtől?
gondolom eléri csak mire bemelegedik 5-10 perc onnantól mire rendesen meleg lesz az utastérben megint 5-10 perc és 5-10 percet tudsz melegben ülni.
Kérdésre válaszolva: nem gyullad ki
Erre én is gondoltam,de most per pill nem tudom megnézetni,ezért kell a kartonlap sufnituning.
TUTI HOGY NEM GYULLAD KI A FORRÓ HŰTŐTŐL?
nem feltétlenül.
Rövid városi araszolgatás alatt télen az 1.3as multijetek egyszerűen képtelenek felmelegedni.
A régebbi 1.9es dízelek is csak 2000fordulattól képesek üzemi hőmérsékletet elérni.
Biztosan nem gyullad ki. Volt annak idején egy híres-neves könyv 451 Fahrenheit címmel, amely a papír égési hőmérsékletére utalt (ez 223 Celsius-fok). Bár függ a papírfajtától, de a gyulladási hőmérséklet valahol 150 Celsius-fok fölött van, amit a hűtő nem nagyon szokott elérni. Ha eléri, akkor már baj van, mert igencsak megrottyant a hűtővíz. Egyébként pedig a gyulladást nehezíti az, hogy a papírdarab szép nagy, körülötte párás a levegő, illetve a másik oldalról a külső, alacsony hőmérséklet hűti.
(nekem annak idején a Zsigulin is hozzáért a kartonlap, mégsem gyulladt ki, a motorok üzemi hőfoka pedig az óta nem lett lényegesen magasabb)
Az pedig nem biztos, hogy rendellenes, ha fél óra alatt nem éri el a motor az üzemi hőfokot. A mai, modern motorok hulladékhője igen alacsony. Alapjáraton meg főleg. Vagyis ha városban vánszorogsz, sokára melegszik fel. Ha mellé még folyamatosan fel is tekered a fűtést, akkor ez még tovább tart, mert a vízkörbe bekapcsolsz egy újabb hőleadó egységet. Ekkor melegedne szegény motor, de még a fűtőradiátor is hűti. Ha még a terhelés is alacsony, mert egyedül jársz vele és nem mászol meredek utcákat, akkor pedig végtelenül elnyúlik a bemelegedés ideje...
(de a termosztát ellenőrzése így is javasolt)
javaslom drága kérdező figyelmébe!
Érdemes kókányolni, és esetlegesen még tönkre is tenni az autódat?
75% olvastál valamit, ugye?
Elolvastad a hozzászólásokat is?
Gúnyos megjegyzést tenni, úgy, hogy nem is értesz az autó működéséhez?! Nem illik. Kérdésre válaszoltál? Nem. Az ilyen olvasd el a totalcar rovatokkal tele van a padlás.
a. ha az autó motorja elérte az üzemi hőmérsékletet 85-95 fok és ennek ellenére nincs értékelhető fűtés a kocsiban,akkor valszeg le van vízkövesedve a fűtőradiátorod és nem tud kellő mennyiségű víz átáramolni rajta.
b. vagy ha nem éri el az autó az üzemi hőmérsékletet 90-fokot bizonyos időn belül,akko termostát hibára utal a jelenség. Ezt úgy lehet megnézni,hogy egy helyben járó motornál figyelni kell a "nagy" hűtőbe felülről becsatlakozó vastag gumicsövet. Ha a motor folyamatos melegedését már kis hőmérsékleten lehet érezni a nagy hűtőn úgy,hogy még nem érte el a 90 fokot,garantáltan termostát hibára utal a jelenség.Ócska utángyártott noname termostatot nem ajánlok senkinek.
Uraim nagyon köszönöm a válaszokat!
A kartonpapírt holnap beteszem hajnalban és kipróbálom,hátha segít,a termosztátot meg valahol megnézetem ha találok egy szerelőt.
Holnap este írok hogy mi volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!