Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akkor most jó ha bemelegítjük...

Akkor most jó ha bemelegítjük az autót vagy pont az hogy el kell indulni? Főleg a mostani idő mellet gondolom!

Figyelt kérdés
Arról halottam hogy el kell indulni vele hogy minnél hamarabb elérje az üzemi hőmérsékletet, persze a megfelelő terhelés mellet, és hogy kifejezetten káros a bemelegítés. Dehát nem ugyanaz hogy ha normális, viszonylag kissebb terhelés mellett érjük el az üzemi hőmérsékletet mondjuk 5 perc alatt vagy nagyon minimális, azaz alapjárati terhelés mellet 10 perc alatt? Sőt, igaz hogy hamarabb bemelegszik a motor, de akkor van annyival nagyobb a terhelés hogy több mint egy tonna vasat mozgat meg, ahelyett hogy csak úgy magában 750-es fordulaton "ébredezne"!
2009. jan. 11. 06:04
 1/7 anonim ***** válasza:
77%
Én úgy tudom, hogy a mostani autókat nem kell bemelegíteni mert nem igényli. Viszont ha jeges az ablak vagy havas míg azt letakarítod addig nyugodtan lehet járatni. Ha esetleg nem szeretsz hideg autóban utazni akkor meg járasd a motort igaz akkor egy csomó üzemanyagot "elpazarolsz" legalább is én így vélekedem róla.
2009. jan. 11. 07:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Az üzemanyag nem sok, még ha negyed órán keresztül is járatom, amit nem szoktam, max. 5-10 percig, akkor is csak negyed liter megy el, ami olyan 60 forint, szóval átlagosan olyan 40 ft.-ot pazarolok ha bemelegítek! Elméletileg...
2009. jan. 11. 07:39
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
A mostani motoroknak nem tesz jót ha hidegen terhelés nélkül jár. És hamarabb melegszik üzemi hőmérsékletre ha nem alapjáraton jár hanem meg van terhelve a motor.
2009. jan. 11. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Nem ugyanaz, ha elindulsz vele, mint ha emelt alapjáraton forgatod. Ha elindulsz, a motor terhelten forog, hamarabb melegszik. Álló helyzetben, emelt fordulattal bömböltetve sokkal lassabb a bemelegedés (több, mint kétszer annyi idő), közben pedig a motor hidegen magas fordulaton dolgozik, amit nem szeret. Terhelés alatt alacsonyabb fordulatot ér el (feltételezve, hogy a vezető ésszel nyomja a gázpedált), ellenben gyorsabban melegszik és még haszna is van annak a kevés elfüstölt benzinnek. Ki lehet próbálni: te is gyorsabban bemelegszel, ha van két gázpalack a bicikli hátulján, mint ha magadban tekered. Igen, ott van a terhelés, mozgatni kell a sok vasat, de akibe szorult egy csepp érzék az ilyenekhez, az tudja, mennyire lehet neki nyomni ilyenkor (vagy vesz egy BMW Z4-est, ott a leszabályzási fordulatot az olajhőmérséklet függvényében módosítja az ECU, csak kicsit drága és aki azt sem tudja, hogy hideg motornak nem nyomunk padlógázt, az nagy valószínűséggel az árokban köt ki vele).

Jogos lenne a felvetés: "de hát én néztem a vízhőmérőt és az ugyanannyi idő alatt érte el a ... tartományt" (általában fehér). Való igaz. De az olajhőmérőt - már ha van - nézted? Az nem ugyanannyi idő alatt éri el, márpedig az olajhőmérséklet legalább annyira fontos, mint a vízé, mert hideg olajjal nehezebb kenni a forgó alkatrészeket (a zsíroskenyérnél sem mindegy, hogy hűtőből kivett vagy frissen kisütött zsírt próbálsz-e rákenni). Ha pedig nincs megfelelő kenés, akkor a motor szeret igen gyorsan tönkremenni. Azon kívül az erőátvitelben a hajtóműolajnak is be kell melegednie, hogy kellően kenje a váltót és a differenciálművet és kisebb legyen a belső súrlódás. A váltóolaj még csak-csak melegedik, ha üresben jár a motor (bár nem az igazi), a differenciálmű olaja viszont nem.


Ha pedig nálad 750-es fordulaton ébredezik a hidegindítás után a motor, akkor vagy valami extrém alacsony fordulatszámú dízelről van szó (mondjuk busz vagy teherautó motorjáról), vagy nézesd meg valami hozzáértővel, mert az még a meleg motornak is kevés... (nem kötekedés, jótanács)

2009. jan. 11. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim válasza:
100%
Igazad van, mindkettő káros...alapjáratnál lasan melegszik be, hideg használatnál pedig nagyobb a terhelés..ezért ere azt mondják (nem a szomszéd bácsi, hanem a hozzáértők), hogy közepes, vagy 1/3 terheléssel/fordulatszámmal (2-3000/min) kell menni, mert így nincs agyonterhelve és relative hamar el is éri az üzemi hőmérsékletet...azért írtam, hogy terheléssel/fordulatszámmal, mert a fordulatszámnak és a gázpedálállásnál is egyaránt felénél legye...tehát a full gázadás is árt, még akkor is, ha nem pörgeted nagyon a motort.
2009. jan. 11. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
Ha nagyon hideg van,én alapjáraton járatom 1 percet,hogy a motor olaj legalább meglangyosodjon.Csont hideg olajjal,szerintem nem az igazi a kenés,és az olajnyomás sem.
2009. jan. 11. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen az eddigi válaszokat, de nyugodtan lehet válaszolni még! Egyébként a 750-es alapjárat az akkor van ha bemelegedett, olyan 2.000 felett megy de az első fel az első fél percig már olyan 1.800-1.500 között csökken, és egy olyan 10 perc elteltével megy le 750-re. Olajhőmérő sajnos nincs, pedig örülnék neki! Azzal mi a helyzet, akkor az mennyivel hamarabb melegszik fel mint a hűtővíz? Mikortól van hogy már nem kell figyelni anyira a terhelésre, hogy legalább jobban beindúljon a fűtés! Vagy ha esetleg sietek mikortól szabad már nyomni neki?
2009. jan. 11. 13:08

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!