Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen alkatrészeket cseréltes...

Milyen alkatrészeket cseréltessek a váltóban?

Figyelt kérdés
Sziasztok! A segítségeteket kérném. Kezdő vagyok, friss jogsival, légyszíves ne kövezzetek meg, laikus vagyok hozzá. Szeretném a 2005-ös, 1.3-as, benzines Suzuki Ignisemet rendbe tenni. Holnap megy az autó szervizbe. A kuplung és a váltó foglalkozós, mivel 240 ezer km van az autóban. A kuplungról annyit, hogy nagyon durván fent fog, szinte már teljesen fel kell engedni a pedált, hogy az autó elinduljon. Kompletten cserélik a kuplungszerkezetet gyári Exedyre. A váltóban az Ignisek típusbetegsége, a nyelesgengely csapágy adta meg magát. Cserélik erősített Koyo csapágyakra ezt is. A további gondom még az, hogy sokszor kétszer kell kuplungolnom, hogy az egyest az autó bevegye. Állítólag nem emel már ki a kuplung rendesen, gondolom ezt a kuplung szerkezet cseréje megfogja oldani? Továbbá sajnos akad is a váltóm sokszor, illetve a kettes fokozat recseg. Aki kicsit jártasabb a témában, leírná pontosan, hogy mit ajánlott ilyenkor cseréltetni? Kuplung csere, nyelestengely csapágy csere és mi az még ami megoldaná a fent említett dolgokat? Természetesen olajcsere is lesz, direkt minőségi váltóolajat vettem.
márc. 24. 18:55
 1/10 anonim ***** válasza:
66%

Az említett dolgok mindegyikét okozhatja a szar kuplung, egyik sem feltétlenül utal váltó problémára.


Hogy mit kell cserélni még pluszba? Semmit, vagy mindent. Ez a két opció van. Nem nagyon létezik olyan, hogy ezt meg ezt cserélem, de azt és azt már nem. Ha feleslegesen nem akarsz pénzt szórni olyan dolgok cseréjére, aminek semmi baja, akkor dobják ki belőle a csapágyat és kész, mehet össze. Ha meg a pénz nem számít, akkor cseréljenek benne mindent elejétől a végéig és kész egy koppra felújított váltód, ami biztosan nem fog tönkremenni a közeljövőben (feltéve, hogy aki csinálja, az tudja mit csinál és jó munkát végez).

márc. 24. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Ha már lent a váltó akkor annak a szimmeringjét illetve a főtengely szimmeringjét a motoron.
márc. 24. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
36%
A 2db kuplung munkahengert is felújíttatnám, vagy cserélném 20 év után. Fékfolyadékkel működik, szintén cserés.
márc. 24. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 Mad Max2 ***** válasza:

^ az ignis kuplunga bowdenes

Nagyon értesz hozzá látom



Amugy lehet semmi baja a kuplungnak lehet csak be kéne állítani


Szerintem téged most jól lehúza szerelő:)

márc. 24. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm az aggodalmad, nem fog lehúzni efelől biztosíthatlak.

Pont hogy a szerelő volt az, aki húzta a kuplungcserét, nem egyből neki esett a kuplung cserének. Már tavaly elvittem hozzá, elmondta hogy ő még nem nyúlna hozzá, még ez elmegy valameddig. Pedig mondhatta volna, hogy egyből kuplungcsere. :)

Többször volt a bowdenen állítva, semmi változás nem történt. Remélem nem kell magyaráznom, hogy hiába állítgatunk a bowdenen, hogyha el van kopva a kuplungtárcsa. :)

márc. 24. 20:25
 6/10 Mad Max2 ***** válasza:

Ha el van kopva a kuplugtárcsa, akkor terhelésnél csúszik, ha ezt nem tapasztalod akkor még azért az még sincs annyira elkopva:)



Nekem is ignis em van 250 ezer km, gyári kuplung van benne


A bowdent szoktam cserélgetni mert elkezd akadni egy idő után.

márc. 24. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
Igaza van, ha fent fog a kuplung, de nem csúszik, akkor simán lehet hogy csak a bowdenen kell állítani és megint jó lesz egy darabig. Persze ha már szét van szedve a váltófelújítás miatt, akkor legyen lecserélve a kuplung is. Ezeknek a cseréje elég. Talán még vízpumpát is cserélnék, ha még soha nem volt, mert mivel láncos, ezen sosem szoktak és ha tönkremegy akkor motor káput.
márc. 24. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Most szedtem szét egy hulladék peugeot váltót, fogaskerekek voltak ledarálódva benne.

De a csapágyaiknak semmi bajuk.

El nem tudom képzelni, az ignisbe milyen csapágyat tettek.

márc. 25. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
#8 A garancia lejártáig vannak tervezve, mint a mai autókban szinte minden. Ahhoz képest 20 évet kibír, szerintem nem is rossz. ABS kockát is lehet gyengének mondani, de ha 2 évente cserélve van a fékfolyadék, ahogy elő van írva, nem megy tönkre soha, csak nem bírja az elhanyagolást. Egyre jobban afelé haladunk az avultatással, hogyha betartják a gyári előírást, az már késő, gondolok itt az olajcsere intervallumra. Pl. ha egy modern dízelautónál betartják a 30 ezer kmt, akkor nem csak a motor megy tönkre hamar, mint egy szívóbenzinesnél, hanem turbó és minden a motorban. Több milliós kár, mert valaki spórol a pár tízezres olajcserével. Ha valaki nem tudja megcsinálni otthon az alap dolgokat mint olajcsere, akkor magyar fizetésekkel nem csodálom, ha kényszeresen inkább eszik, mint rendesen karbantartja az autót. Persze, ne legyen autója akinek nincs rá pénze, de azért nem ilyen egyszerű, van ahol muszáj az autó és nem fizetnek normálisan. Kicsit eltértem a témától, ezért bocsi.
márc. 25. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Nagyon gyenge minőségű csapágyakat tettek bele anno a gyárba. Mindegyikben megadja magát a nyelestengely csapágy előbb, vagy utóbb, csak idő kérdése. A gyakoribb váltóolaj csere állítólag valamennyit segít a helyzeten, de maximum csak kitolni lehet a csapágy tönkremenetelét. A szomszéd ugyanígy járt az Ignissel, mint én, neki is búgott a váltó. Felújítatta, 50 ezer km múlva megint búgott, inkább eladta.
márc. 25. 10:05

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!

Adataid védelme fontos számunkra!

Mint a weboldalak többsége az interneten, honlapunk működéséhez és célzott hirdetések megjelenítéséhez mi és hirdetési partnereink is cookie-kat tárolunk az általad használt eszközön. Ahhoz, hogy ezt megtehessük, a hozzájárulásod szükséges. Erről az adatvédelmi tájékoztatónkban részletes információkhoz juthatsz, illetve bizonyos cookie-k használatával kapcsolatban további lehetőségeid vannak.