Az autót nagyon nem egészséges "kerékcsere emelőn" szerelni. Erre találták ki a bakot. Az emelési ponton az emelő van. Hova teszem a bakot?
Figyelt kérdés
tegnap 14:22
1/12 anonim 



válasza:





Futóműbekötési pont, vagy a padló alatti bordák vastagabb lemezből préselt részeire.
2/12 anonim 



válasza:





Egy darab deszkával a tetején szinte bárhová.
3/12 krwkco 



válasza:





"Az emelési ponton az emelő van. Hova teszem a bakot?"
Ezen én is gondolkodtam már.
A szervizkönyv szerint az autómon nincs más engedélyezett emelési pont, csak a küszöbön kijelölt 4.
Hátul a hosszlengőkar egy vastag cső. Az alá oda merem tenni. Elől meg a keresztlengőkar külső végéhez. Ezek ugyan berugóznak, de nem roppannak meg és az autó sem eshet le teljesen.
4/12 anonim 



válasza:





Küszöbnél. Nem értem a kérdést. Az emelési pont majdnem mindegyik autónál csak egy pont a küszöbön. Hogy hol van az a pont, azt a súlyelosztásból állapították meg annak idején tervezéskor, illetve ott talán meg is van erősítve, de már ez sem biztos. Még ha netán nem is a küszöb az emelési pont (pl. BMW, Mercedes), akkor is nyugodtan megemelhető a küszöbnél bárhol. Mivel egyszerre csak egy oldalt emelsz, ezért igazából a súlyelosztással nem is kell foglalkozni. Az emelési pont mellett 5 centivel megemeled, az emelési ponthoz pedig odarakod a bakot, kész. Nem kell túlizgulni, nem fog összeszakadni. A küszöb az autó utascellájának a része, azaz az a legerősebb pontja. Úgy van kialakítva, hogy baleset esetén ez roncsolódjon a legkevésbé. Szóval hidd el, ki fogja bírni. Kivéve persze, ha szét van rohadva, de az már egy másik téma.
5/12 krwkco 



válasza:





"talán meg is van erősítve, de már ez sem biztos."
Láthatóan meg van erősítve.
7/12 anonim 



válasza:





#4 az ilyenek után lehet visszaegyengetni a küszöbfalcot, ha épp nem maga a küszöb nyomódik be általuk.. :D :D
8/12 anonim 



válasza:





#7 Na ilyet sem mond olyan, aki egy kicsit is ért hozzá. Persze megtörténhet, ha szét van rohadva, de erre külön kitértem a válaszban. Az egy másik kérdés. Egészséges küszöb esetén a küszöb bármely pontja ugyanolyan könnyen elbírja az autó súlyát. Mint mondtam, a küszöb része az utascellának. Az utascella az autó legerősebb pontja, mivel az utas védelme a feladata. Nincs ilyen, hogy csak az emelési pont erős, a küszöb többi része meg gyenge. Az egész küszöb elejétől a végéig része az utascellának.
9/12 anonim 



válasza:





#8 valószínűleg több autóban építettem vissza a merevítési és emelési pontokat a küszöbben, mint te... :)
Én mondjuk krokodillal emelek általában, és nem a küszöb emelési pontjain ha nem muszáj, inkább megemelem elöl vagy hátul középen.
Küszöbre csak a csáposemelő tappancsait szoktam tenni.
10/12 anonim 



válasza:





#9 Ezt erőteljesen kétlem, hogy te bármit is csináltál valaha, ha ennyire nem vagy képben egy autó strukturális felépítésével. [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!