Egy egészséges belsőégésű motornál elkopik valaha a hengerfal?
" több millió km illetve több évtized használat után "
Bár így volna, de gyakorlatban 1-200 ezer kilométer után is lehet észrevehető olajfogyasztás. Full állandó kenés sincsen, mert indítózáskor az első fordulatokat, csak annyi olaj keni ami nem folyt le a karterba, ráadásul optimális kenés is csak üzemmeleg motornál van, pont ezért nem is szabad üzemmeleg állapot eléréséig nagyon forgatni a motorokat.
Hát jópár kopottat láttam már, "vállas" a henger, gyakori kifejezés.
Először a gyűrűk adják meg magukat, aztán a dugattyúk kopognak a gyújtási üzemnél a hengerben, majd ha ezek megkoptak, kapja a olajzógyűrű is a szúrólángot, és rossz lesz a henger kenése.
Öreg dízel járgányom gyári max élettartamnak 350 ezer km ad a szívó dízel motornak.
Hát ennél már túl van, de nagyon megkotlott szegény motor, mert egy hülyegyerekhez került az autó, aki nem vett észre egy eldurrant vízcsövet.
#6.
Képzeld el, olyan autónál is lehet komoly olajfogyasztás, ahol semmi nincs sem eltörve, sem leragadva.
Egyszerűen öreg, kopott, elhasznált.
A BMW-nek konkrétan van olyan motorja, aminél alultervezési hiba miatt megreped vagy megrepedhet a hengerfal, ott még csak nagyon nagy km számokkal sem kell kalkulálni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!