Fiat Punto 1.2 16V (2-es punto) vélemények, tapasztalatok?
Ki szereti / nem szereti ezt az autót? és miért? :)
Ez a kérdés csak azért merült fel, mert eladásra kerül a Puntom, és most, hogy egyre közelebb kerülünk ahhoz a naphoz, hogy eladjuk már kezdem sajnálni, és hiányozni fog úgy érzem.. picit bizonytalan lettem…
Autóról amit tudni kell, 2x is átesett hengerfej felújításon, most először a negatívumokat mondom el,
- hengerfej csavarok illetve a furatok már picit le vannak nyalva, úgyhogy ezt a motort már szétszedni nem lehetne, új menetfuratokat kellene csinálni, új csavarok stb.
- váltó zajos, nyelestengely probléma valószínű
- szivárog az olaj innen is onnan is, féltengely szimering, főtengely szimering, meg szerintem nyelestengelyről is
- emiatt, szerintem emiatt csúszik a kuplungom padlózáskor, csak ekkor, normális nyugodt használat mellett nem csúszik el. Bár ha netán hirtelen 2ezres fordulatról akarok indulni nem nyikkan meg a gumi mert bőg a motor, ugye csúszik a kuplung.
- hamarosan szerintem új generátor kellene
- 2-3 napot áll az autó picit nehezen indul, múltkor pl. 1 hetet állt de alig akart elindulni, de napi szinten van használva akkor pöcc-röff bármikor
- motorolajat szerintem biztos eszi, 1-2 deci 1000 km-en, szerintem.
Nem tudom pontosan megmondani mert ugye szivárogni is szokott sajna.
Szerelő hiába cserélte ki a főtengely szimeringet mindenhol, 1 hónap után újra folyatni kezdte..
Nagyjából azt hiszem ennyi.
Pozitívumok:
- kényelmes, jó fogyasztású, pici és fürge autó, városban tökéletes menni vele, egy élmény számomra, de főúton sincs vele panasz, szerintem még autópályán is bírná a 80 lóerejével.
Viszonylag szép autó összeségében, legalábbis az enyém, bár küszöböket minél előbb meg kellene csináltatni, még nem vészes csak jobb megelőzni a bajt.
- city szervó, na ez egy csoda, nagyon jó és működik is többi Puntoval szemben. Többi ismerőssel szemben az enyém még mindig működik (lekopogom), bár azt mondják ez a relés fajta megbízhatóbb mint a kormányszögjeladós.
Aztán szerintem ennyi, sok hibái ellenére én megszerettem…. de nagyon sokat költöttem rá 3 év alatt..
és még mindig vannak hibái és a jelenlegi hibák nem kicsik.. nem tudom, szerintetek megéri-e újra rászánni pár százezret? meg bontottan egy másik váltót nézni (váltó 60.000 Ft.) amiben jó a nyelestengely, stbstb.
Minden érdekel, vélemény erről meg amúgy az autóról, tapasztalat, bármit meghallgatok.





Amit pozitívumnak leírtál, azt nagy részben én is osztom, bár remélem nem sértelek meg, ha nem leszek annyira elfogult, mint te:)
Elég sokat vezettem ilyen motoros csodát, mielőtt saját autót nem vettem.
Teljesen rendben van, ha szerinted a 2-es punto szép, mivel te használod, nyilván érzelmek kötnek hozzá. Szerintem az első Fabia fényévekkel szebb autó, az mk4-es Volkswagen poloról nem is beszélve. 2004 körül jött egy modellfrissítés, amikor a Punto nagyobb első lámpákat kapott. Szerintem azzal egy fokkal szebb lett, de még így is inkább a 90s évek külső jegyeit hordozza magában. Sajnos nekem nem üti meg az ezredforduló utáni hasonló kategóriás autók szintjét, ami a külsőt illeti:/
Az ülések valóban kényelmesek kisautós mércével, de Sajnos nagyon gyenge minőségű szivaccsal bélelték őket gyárilag. Még nem ültem olyan Puntoban, amelyikben a vezető ülés ne lett volna kiülve, "szétmálva". Egyébként női tulajos Puntok esetben ritkább ez a jelenség. Innen is látszik, hogy a punto ülése is inkább az aprócska termetű nőkre lett méretezve és nem a jól megtermett, kolbászon és szalonnán nevelkedett 100-120 kilós, állatokra :D
A következő "evo" generációnál sokkal-sokkal jobbak lettek az ülések!
A váltó szerintem már az első puntoban is pazar volt! Ha valamit jól tudnak gyártani az olaszok, akkor az a váltó! Pontos, viszonylag rövid úton jár és ami nekem nagyon tetszik, hogy fokozatban sem lötyög úgy, mint egy Opel Corsa C váltója. Ennél jobb váltója csak a Toyotáknak, meg a hondáknak van (szerintem).
Az 1.2 16v motor erejével Istenigazából semmi baj nincsen. Tudja a pályás 130-as tempót, előzni is lehet vele (mértélkkel!) Nekem a nyomaték hiánya volt zavaró országúton, mivel világ életemben dízel fan voltam, így csak ritkán vezettem benzines autókat. Ennek ellenére lehetne benne valamivel több nyomaték.. Pörgetni kell hogy menjen, akkor fogyaszt is! Úgy 7 liter körül.
City szervót sosem használtam. Arról nem tudok nyilatkozni. Így is marha könnyű volt tekerni a kormányát. Egy jó erőben lévő embernek a világon semmi szüksége nincs rá.
Eladni szerintem felesleges lenne, ha van benne legalább 2 elektromos ablak, klíma és tényleg működik a többi extra is! Ha most eladnád, úgy is mindenki csúnyán nagyot alkudna belőle, ha látnák és tapasztalnák a felsorolt hibákat. Ebben az állapotban talán 300 ezret, HA! ér. Megnézve a jelenlegi használtautó árakat, millió alatt nem találsz épkézláb autót. Ha műszaki van rajta, csináltasd meg a nagyobb hibáit, használd még pár évig és kész. A ráköltött pénzt úgy sem fizeti meg neked a használtautó piac, ahogy az autóhoz fűződő érzelmeid sem!





Köszönöm a véleményt.
Ja igen, üléssel kapcsolatban még annyi, hogy nem tudom milyen a gyári, de nekem pl. asszem Alfa ülések vannak benne, vagy a Fiatnak a Sporting változatából a kagyló ülések, számomra ezek elég kényelmesek.





Ha alfa ülések vannak benne, azok sokkal jobbak. De mondom, a gyári is jó, amíg van benne szivacs:)
A felsorolt hibákon kívül még azt felejtettem el leírni, hogy a rugó út siralmasan kicsi. Biztos te is észrevetted, hogy amit egy másmilyen autó simàn kirugózik, azon a punto futóműve felüt. Konstrukciós sajátosság.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!