Fiat Punto 1.2 active (2003benzin) vélemények, tapasztalatok?
Tipushibák
-bemattulo elso lampak
-széthulló ablaktörlőrudazat
-a gyári lakk lepereg
-rozsda a küszöbön es a hatsó kerékjáraton
-a 8szelepes 60lovassal szoktak lenni hengerfejproblemak
-a féltengely szeret kattogni,de nem csak a csukló,hanem belül a kijahtasnal a "csillag" is szeret szétesni
-a váltó bowdenes viszont a motorterben a csatlakozo gömbfejek szeretnek kikopni es leesni a helyükről lehetetlenné téve a váltást
-city szervó hiba
-az első lengőkar szilentje külön nem cserelhető,csak az egesz lengőkarral egyben ami jó drága
-az airbag visszajelző es a kiégett izzóra figyelmeztető ikon altalaban mindig ég a műszerfalon akkor is ha nincs baj
-hátsó lámpánál test hiba amitől indexelesnel a fék vagy a helyzetjelző izzó villog
-a csomagtérzár szeret tömbbé rohadni onnantol kezdve csak belulrol az ules melletti karral nyithato
-a tanksapkaban szeret "megfordulni" a zárszerkezet onnantol kezdve az sem hasznalható
-a kartergázvisszavezetestol elkoszolodó es eltömődő pillangoszelep ami miatt aztan nincs alapjarat
-a gyöngyvászon belsős peldanyokat lehetetlen tisztan tartani,minden meglatszik a kárpiton
-bemattulo elso lampak - újrafoncsoroztatás
-széthulló ablaktörlőrudazat - két csavar és alátét megoldja
-a gyári lakk lepereg - korai példányokon
-rozsda a küszöbön es a hatsó kerékjáraton - kocsvédő gumik felszerelésével, illetve Body900-al kifújva csökkenthető a kockázat -ha még nem rohad ( a hátsó lámpák mögött is; + A hátsó lámpákat Sika 710-el tedd vissza a kasztniba, mert onnan is rohadni hajlamos az alja. Ideálisan Osram Ultra Life jelzőizzókkal szerelve = 100.000km
-a 8szelepes 60lovassal szoktak lenni hengerfejproblemak a nem megfelelő technológiával elvégzett légtelenítés / hibás beöntő sapka miatt
-a féltengely szeret kattogni,de nem csak a csukló,hanem belül a kijahtasnal a "csillag" is szeret szétesni - Veszel egy kartus Liton 2M Molibdén diszulfidos zsírt és a kimosott csuklókat újrakened 90g/csukló mennyiséggel, új porvédőgumikkal
-a váltó bowdenes viszont a motorterben a csatlakozo gömbfejek szeretnek kikopni es leesni a helyükről lehetetlenné téve a váltást - szintén MoS2 zsírral kenni kell őket
-city szervó hiba - régebbi típusoknál relé (forrasztási) hiba, újabbakban FET vezérlés van, azokban a kormány jeladó száll el - jóval több pénzért
-az első lengőkar szilentje külön nem cserelhető,csak az egesz lengőkarral egyben ami jó drága - cserélhető, célszerszámmal ki-be lehet préselni. A talpas csapszeg viszont tényleg nem cserélhető; egyben van a lengőkarral.
-az airbag visszajelző es a kiégett izzóra figyelmeztető ikon altalaban mindig ég a műszerfalon akkor is ha nincs baj - az utasoldali légzsák ki-be kapcsolója lehet kontakthibás. Egyszerűen kiszerelhető és olajos kontakt spray-vel befújva, átjáratva fillérekből javítható. A hátsó helyzetjelző lámpa 10W-os 5W izzóval hibát fog jelezni. Típushibája, hogy -a fentiek miatt- összerohad a villamos csatlakozója. Szétszeded, az oxidot machanikusan letakarítod róla, befújod kantakt spray-vel, összedugod, bő nyállal befújod fehér zsír spray-vel (pl.: Motip White Grease)és összerakod a Long Life jelzőizzókkal és a Sika 710-el. Tíz évre elfelejtheted a hátsó lámpát - ha nem törött.
-hátsó lámpánál test hiba amitől indexelesnel a fék vagy a helyzetjelző izzó villog - fentebb
-a csomagtérzár szeret tömbbé rohadni onnantol kezdve csak belulrol az ules melletti karral nyithato - a kenés hiányát nehezen viseli. Évente kenni kell, akár csak az ajtó zsanérokat és határolókat is.
-a tanksapkaban szeret "megfordulni" a zárszerkezet onnantol kezdve az sem hasznalható - kenés itt is.
-a kartergázvisszavezetestol elkoszolodó es eltömődő pillangoszelep ami miatt aztan nincs alapjarat - Az 1.2 8v-nél nem a fojtószelep állítja az alapjáratot, hanem egy megkerülő szelep. Egy jó állapotú (tiszta és nem kopott) és falslevegőt nem szívó (hengerfej tömítés, olajbetöltő nyílás, befecskendező szelepek, kirepedt vákuumcsövek, stb.) motornál ez a probléma nem áll fenn - ha minőségi motorolajjal (API SN / ACEA C3), minőségi olaj- és levegőszűrővel (MANN), 10.000km csereperiódussal.
-a gyöngyvászon belsős peldanyokat lehetetlen tisztan tartani,minden meglatszik a kárpiton
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!