Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fiat Punto 1.2 active (2003ben...

Fiat Punto 1.2 active (2003benzin) vélemények, tapasztalatok?

Figyelt kérdés

2020. febr. 4. 18:23
 1/3 D. Brasco ***** válasza:
100%

Tipushibák

-bemattulo elso lampak

-széthulló ablaktörlőrudazat

-a gyári lakk lepereg

-rozsda a küszöbön es a hatsó kerékjáraton

-a 8szelepes 60lovassal szoktak lenni hengerfejproblemak

-a féltengely szeret kattogni,de nem csak a csukló,hanem belül a kijahtasnal a "csillag" is szeret szétesni

-a váltó bowdenes viszont a motorterben a csatlakozo gömbfejek szeretnek kikopni es leesni a helyükről lehetetlenné téve a váltást

-city szervó hiba

-az első lengőkar szilentje külön nem cserelhető,csak az egesz lengőkarral egyben ami jó drága

-az airbag visszajelző es a kiégett izzóra figyelmeztető ikon altalaban mindig ég a műszerfalon akkor is ha nincs baj

-hátsó lámpánál test hiba amitől indexelesnel a fék vagy a helyzetjelző izzó villog

-a csomagtérzár szeret tömbbé rohadni onnantol kezdve csak belulrol az ules melletti karral nyithato

-a tanksapkaban szeret "megfordulni" a zárszerkezet onnantol kezdve az sem hasznalható

-a kartergázvisszavezetestol elkoszolodó es eltömődő pillangoszelep ami miatt aztan nincs alapjarat

-a gyöngyvászon belsős peldanyokat lehetetlen tisztan tartani,minden meglatszik a kárpiton

2020. febr. 4. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 TurboBeno válasza:
100%

-bemattulo elso lampak - újrafoncsoroztatás


-széthulló ablaktörlőrudazat - két csavar és alátét megoldja


-a gyári lakk lepereg - korai példányokon


-rozsda a küszöbön es a hatsó kerékjáraton - kocsvédő gumik felszerelésével, illetve Body900-al kifújva csökkenthető a kockázat -ha még nem rohad ( a hátsó lámpák mögött is; + A hátsó lámpákat Sika 710-el tedd vissza a kasztniba, mert onnan is rohadni hajlamos az alja. Ideálisan Osram Ultra Life jelzőizzókkal szerelve = 100.000km


-a 8szelepes 60lovassal szoktak lenni hengerfejproblemak a nem megfelelő technológiával elvégzett légtelenítés / hibás beöntő sapka miatt


-a féltengely szeret kattogni,de nem csak a csukló,hanem belül a kijahtasnal a "csillag" is szeret szétesni - Veszel egy kartus Liton 2M Molibdén diszulfidos zsírt és a kimosott csuklókat újrakened 90g/csukló mennyiséggel, új porvédőgumikkal


-a váltó bowdenes viszont a motorterben a csatlakozo gömbfejek szeretnek kikopni es leesni a helyükről lehetetlenné téve a váltást - szintén MoS2 zsírral kenni kell őket


-city szervó hiba - régebbi típusoknál relé (forrasztási) hiba, újabbakban FET vezérlés van, azokban a kormány jeladó száll el - jóval több pénzért


-az első lengőkar szilentje külön nem cserelhető,csak az egesz lengőkarral egyben ami jó drága - cserélhető, célszerszámmal ki-be lehet préselni. A talpas csapszeg viszont tényleg nem cserélhető; egyben van a lengőkarral.


-az airbag visszajelző es a kiégett izzóra figyelmeztető ikon altalaban mindig ég a műszerfalon akkor is ha nincs baj - az utasoldali légzsák ki-be kapcsolója lehet kontakthibás. Egyszerűen kiszerelhető és olajos kontakt spray-vel befújva, átjáratva fillérekből javítható. A hátsó helyzetjelző lámpa 10W-os 5W izzóval hibát fog jelezni. Típushibája, hogy -a fentiek miatt- összerohad a villamos csatlakozója. Szétszeded, az oxidot machanikusan letakarítod róla, befújod kantakt spray-vel, összedugod, bő nyállal befújod fehér zsír spray-vel (pl.: Motip White Grease)és összerakod a Long Life jelzőizzókkal és a Sika 710-el. Tíz évre elfelejtheted a hátsó lámpát - ha nem törött.


-hátsó lámpánál test hiba amitől indexelesnel a fék vagy a helyzetjelző izzó villog - fentebb


-a csomagtérzár szeret tömbbé rohadni onnantol kezdve csak belulrol az ules melletti karral nyithato - a kenés hiányát nehezen viseli. Évente kenni kell, akár csak az ajtó zsanérokat és határolókat is.


-a tanksapkaban szeret "megfordulni" a zárszerkezet onnantol kezdve az sem hasznalható - kenés itt is.


-a kartergázvisszavezetestol elkoszolodó es eltömődő pillangoszelep ami miatt aztan nincs alapjarat - Az 1.2 8v-nél nem a fojtószelep állítja az alapjáratot, hanem egy megkerülő szelep. Egy jó állapotú (tiszta és nem kopott) és falslevegőt nem szívó (hengerfej tömítés, olajbetöltő nyílás, befecskendező szelepek, kirepedt vákuumcsövek, stb.) motornál ez a probléma nem áll fenn - ha minőségi motorolajjal (API SN / ACEA C3), minőségi olaj- és levegőszűrővel (MANN), 10.000km csereperiódussal.


-a gyöngyvászon belsős peldanyokat lehetetlen tisztan tartani,minden meglatszik a kárpiton

2020. márc. 9. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Jó, köszi. Megint zöld ment :D
2020. márc. 10. 21:40

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!