Kína le fogja győzni Európát az elektromos autó versenyben?
#5 nem tudom hova ez a nagy bizalom a belső égésű motorok felé alternatív üzemanyaggal. Azt mondod az EV-nek nincs piaca, amikor egyre nagyobbat teret hódítanak, míg ezeknek a belső égésű valamiről semmit nem tudunj, csak hogy pár gyártó fejleszti..értem.
Tudom divat szidni az elektromos autókat, de 20 év múlva már többségben lesz a piacon és Kína nagyon jól áll most ezen a piacon.





" A belsőégésű motor a jövő, szintetikus üzemanyaggal és hibrid rendszerrel."
Találkozzunk itt 10 év múlva. És az egyikünk majd belátja, hogy mekkorát tévedett. Már előre is sajnállak.
"az elektromos autók után sem kereslet nincs, sem pedig infrastruktúra. "
Te hol élsz, és egyáltalán láttál-e már elektromos autót? Azért kérdezem, mert sem az egyik, sem a másik állításod nem igaz. A világ legnagyobb autópiacain növekedett még 2024-ben is az elektromos autók piaca. Az infrastruktúra pedig még egy olyan gyengén teljesítő országban is egyre jobb, mint Magyarország. Persze annak, akinek fogalma sincs az elektromos autózáról, nem csodálható, hogy fogalma sincs, hogy miről beszél.
"szakértői vélemények szerint 100 (+-10) évre lenne szükség, hogy kiépítsük azt az infrastruktúrát, ami képes lenne ellátni árammal a lakosságot, ha mindenki elektromos autóra váltana"
Nagyobbat nem is tévedhetnél. Ha az összes autó elektromos lenne, évi átlag 20 000km-t tennének meg vele, átlag 20kWh/100km fogyasztással, akkor alig pár százalékkal emelkedne az energiaigény. Simán összehozható.
"Az EV piaca másfél évig 10%-on stagnált, most pedig már konkrétan csökkenő tendenciát mutat."
Leragadtál valahol jópár évvel ezelőtt. Ugyanis 2025-re 17% körüli lesz az arány. Jó, hogy még az aktuális adatnak sem tudtál utánanézni (ami 13,2%). Tehát ha azt állítod (és miért vonjam kétségbe az állításod igazát, hiszen mindent olyan szépen alátámasztottál eddig), hogy korábban 10% volt, ahhoz képest nem sok matematikai szabály alapján lesz a 13,2 kisebb, mint a 10.
"hát akkor nincs mit mondanom, csak azt, hogy ébredj fel."
Na nem mintha az energia és az akkumulátorok előállításában nem lenne megfelelő mennyiségű pénz. Ha azt állítod, hogy nincs, akkor csak azt mondom: ébredj fel. Volt az olajnak úgy 100 jó éve. Még vergődhet pár évig.
"Azt nem vonom kétségbe, hogy talán az elektromos autó a jövő, de ez a jövő ez nem a pár év múlva kezdődő jövőt jelenti, ahogy ezt sokan hinni akarják, hanem a sok évtized, vagy talán évszázad múlva kezdődő jövő lesz."
10 évvel ezelőtt örültünk, ha 100km-t lehetett tisztán elektromosan megtenni. Most 500-600-700km-nél tartunk, és 10-15 perces töltéseknél. Évszázadok... Egy évszázada semmit sem tudtunk az elektronikáról. Az áramról is alig. A hasznosításáról főleg. 100 év múlva biztos, hogy nem elektromos autókkal fogunk közlekedni. Valószínűleg olyan hajtás lesz, amiről ma legfeljebb álmodunk, de az is lehet, hogy nem is tudunk.





Már legyőzte.
Ami a jövőt illeti: Kínában, ami önmagában az 1.4 millárd fős lakosságával nagyobb piac, mint egész Európa+USA összesen ott hasítanak az elektromos autó eladások. Európában kicsit megcsappant most az érdeklődés, de a helyzet közel se tragikus.
Ráadásul az új modellek hatótávban is egyre közelebb kerülnek a belsőégésűekhez és a töltési idő is egyre csökken. Illetve a töltőinfrastruktúra is rohamosan épül ki. Úgyhogy szerintem még pár évbe beletelik, de van jövője az elektromos autóknak. És ez az európai autópiacnak nem sok jót jelent.





#11 Nem bizalom. Ez nem bizalmon alapszik, ha az lenne a jövő, akkor elfogadnám, sőt, egyszer már el is fogadtam, még főnökkel is beszéltem, hogy szervezzen be valami EV-s képzésbe, mert az a jövő és rá kell ugrani.
De a dolgok változtak. A TÉNYEK változtak. Aki közelről követi az autóipart, annak ez nem újdonság. Nyilván a közmédiában nem látnak napvilágot ezek a hírek, de bizony léteznek. Sőt, már nem is csak hírekről beszélünk, egyenesen a gyártók szájából is van rá bizonyíték.
Az EV "térhódításával" kapcsolatban csak ismételni tudom magam: másfél évig stagnált, az elmúlt időszakban pedig még csökkent is.
#7 és #12 válaszokra nem kívánok reagálni. Egyszerűen irrelevánsak vagytok ebben a témában. Marketinges szöveggel érvelni a tények ellen nem éppen hatásos és bőven elmond rólatok annyit, hogy nem vagytok komolyan vehetők, nincs értelme időt pazarolni rátok. Szép napot, sziasztok.





#15 Ott sokkal népszerűbb, ahol nincsen rendes autóipar. Például Kína. Mióta fellendült az ipar, azóta próbálkozik az autóiparral, soha nem sikerült. Most itt volt nekik a lehetőség, megragadták. Ez nem jelent semmit Európára nézve. Európában nem fog csak azért elterjedni az elektromos, mert Kína csak ahhoz ért.
Arról pedig hogy mi az igazság... Attól, mert te (ti) nem követitek az eseményeket, vagy nem elég közelről, emiatt nem vagytok ismertek a dolgokban, az nem azt jelenti, hogy nem is léteznek. Én meg a kvantumfizikáról nem szoktam olvasni, ahhoz nem értek, arról nem tudok semmit, de attól még létezik.
Van elmentve egy rakás forrás könyvjelzőnek, de összevissza van és már túl sok ahhoz, hogy egyesével összeszedjem és linkeljem őket. Majd délután összegyűjtöm őket egy paste-be, aztán belinkelem. Nem szokásom olyanokat állítani, amiket nem tudok utána alátámasztani.










Na összeszedtem őket. Nem rövid (ami önmagában is sokat elmond), elég valószínűnek tartom, hogy nem fogjátok őket elolvasni. De hátha. [link]
Ha elolvassátok őket, akkor rájöttök, hogy milyen erősen sántít az "elektromos autó a jövő" nevű mese, illetve hogy sem a gyártók, sem a politika közel sem abba az irányba mozog. Kivéve Kína, mert ők máshoz nem értenek.
Ha pedig nem olvassátok el, akkor azzal csak azt bizonyítjátok, amit korábban írtam: azért nem tudtok róla és azért hiszitek el a marketing dumát, mert tudatlanok vagytok és nem is akartok tájékozódni a valóságról. Őszintén remélem, hogy nem így van, remélem ennél értelmesebbek vagytok. A kérdezőt az eddigi válaszok alapján mindenképpen értelmesebbnek tartom ennél, #7 és #12... hát ki tudja.
Még valamit szeretnék hozzáfűzni. Az F1 és a WEC jelenlegi helyzete is jól mutatja az autóipar irányát. Erre mindig legyintenek az emberek, de ez is a tudatlanság. Aki egy kicsit is ért a motorsportokhoz, az tudja, hogy ez a két kategória az utcai autózás jövőjét képviseli. Ezekbe a gyártók azért szállnak be, hogy az ott szerzett tapasztalatot, illetve presztízst később az utcai autóikban és azok eladásában kamatoztathassák. Ha az ottani technológiáknak nincsen utcai relevanciája, akkor a gyártók kilépnek. 2022-re az F1-ben csupán 3 motorgyártó maradt: a 2026-os szabálymódosításokkal az F1 elköteleződik a szintetikus üzemanyag által hajtott hibridek mellett és a résztvevő gyártók száma 9-re emelkedik, megháromszorozódik. A WEC-ben 2020-ra egyetlen gyártó, a Toyota maradt, szó szerint önmagukkal versenyeztek. A 2021-ben bevezetett, szintén szintetikus üzemanyagos hibrid ICE-k mellett elköteleződő új hypercar szabályrendszernek köszönhetően idén már 8 gyártó van jelen.
Ha ennek a technológiának nem lenne jövője, a gyártók nem ölnének dollár százmilliókat. És nem csak európai gyártók...
Elmondtam, amit el lehetett és bizonyítottam, amit bizonyítani lehetett. Részemről a téma lezárva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!