Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kína le fogja győzni Európát...

Kína le fogja győzni Európát az elektromos autó versenyben?

Figyelt kérdés
febr. 16. 15:54
A kérdező szavazást indított:
Igen
Nem
15 szavazat
1 2
 1/20 Koplárovics Béci ***** válasza:
100%
Szinte biztos, hogy igen. Láttuk az elmúlt években: mobiltelefonok, számítógépek, tévék. Ma már maximum a nagy európai márkák nevei vannak meg.
febr. 16. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 A kérdező kommentje:
Mi okozhatta ezt az előretörést a kínaiaknál? Vagy csak Európa bele kényelmesedett a pole pozícióba már évtizedekkel ezelőtt?
febr. 16. 16:11
 3/20 anonim ***** válasza:
28%

Ez kb. egy olyan "verseny", mint amikor a szakadt béemvés hülyegyerek felveri a kúpot a Matizos néninek. A Matizos néni azt sem tudta, hogy verseny van. A Matizos néni akkor sem állt volna le szórakozni ilyen kreténségekkel, ha tudta volna.


Az európai gyártók azért vannak elmaradva, mert ők nem is versenyeznek. F1-et szoktál nézni? Az a legjobb példa erre. Amikor egy csapat nagy hátrányba kerül és nem látják sok értelmét erőltetni, akkor nagyon sok esetben elengedik a fejlesztést szezon közben. Tudják, hogy ha befejezik a fejlesztést, akkor még nagyobb hátrányba kerülnek, viszont azt a pénzt és energiát inkább a következő szezonra tervezett autóba fektetik, így egy kis előnnyel kezdhetik meg azt az évet. Beáldozzák az aktuális szezont azért, hogy a következőben erősebbek lehessenek.


Na, ez most az európai autóipar. Az EV egy rövidéletű szarakodás és az európai gyártók ezt 3-4 évvel ezelőtt felismerték, hogy nincs hosszútávú létjogosultsága és ennek megfelelően 3-4 évvel ezelőtt az európai gyártók 95%-ban leállították az EV-k fejlesztését. Nincs értelme pénzt és energiát ölni bele, hanem ahogy egy F1-es csapat beáldozza a szezonját, úgy az európai ipar most beáldozza az autózásnak ezt az éráját. Miközben mások megfeszülnek, addig ők a következő érára koncentrálnak, hogy amikor eljön a következő éra, akkor azt erősen kezdhessék. És amíg a Teslák, BYD-k és hasonlók összeomlanak, addig az európai gyártók újra átveszik az irányítást.


Szóval le fogja-e győzni Kína Európát az "elektromos autó versenyben"? Igen is és nem is. Egyrészt már rég megnyerte Kína a versenyt, másfelől viszont nem igazán lehet versenynek hívni, ha egyedül játszol.

febr. 16. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 A kérdező kommentje:

Ha igaz lenne amit mondasz, akkor mi jönne az EV-k után? Mert a belső égésűt senki nem fogja tovább fejleszteni és már nem is lehet nagyon érdemlegeset fejleszteni rajta.

Ha meg nem jön be az európai gyártóknak a számításuk következő "szezonra", és az elektromos autók fogják a következő évtizedeket uralni, akkor még nagyobb hátrányba kerülnek.

És abban egyet kell értenem az egyessel, hogy minden másban kezdenek felzárkózni, vagy már le is hagyták az európai konkurenciát, ilyenek a telefonok, európai telefon nincs is, csak ha idehozzuk a nyugati Apple-t. Tv, elektronikai cuccokban mind lehagyták európát. És nem vagyok kínai párti mielőtt ezzel vádolnátok. Pont ellenkezőleg, én azt akarom, hogy Európa gazdasága fellendüljön és élen járjunk minél több dologban, de elég erősen veszítjük el a pozíciónkat, még ha Magyarország igazából nem is tényező Európán belül, vagy igazából sehol. A tömegközlekedésben is sokkal fejlettebbek a kínaiak, olyan metróhálózatok vannak már ott, amivel egy nagy európai város sem veszi fel a versenyt. Mondjuk ebben kénytelenek jól teljesíteni, mert sokkal sűrűbben lakott területek vannak ott.

febr. 16. 17:27
 5/20 anonim ***** válasza:
24%

#4 Tévedsz. A belsőégésű motor a jövő, szintetikus üzemanyaggal és hibrid rendszerrel. Azt mondod nem fogják fejleszteni? Az európai gyártók már azt fejlesztik évek óta (ahogy japánok és koreaiak javarésze is). Jelenleg ismert gyártók, akik biztosan elköteleződtek a szintetikus ICE hibrid jövőkép mellett: Audi, Renault, Honda, Toyota, Peugeot, Cadillac, Ford, Mercedes, BMW, Porsche, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini. Persze ezek közül majdnem mind cégcsoportok tagjai, így feltételezhető, hogy a csoportok többi tagjai is ugyanazt a technológiát fogják követni, tehát még valószínűsíthető, hogy a Nissan, Dacia, Volkswagen, Skoda, Citroen, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Chevrolet, meg még egy csomó, amit kihagytam, mert túl hosszú a lista, szintén ebbe az irányba halad.


"Ha meg nem jön be az európai gyártóknak a számításuk következő "szezonra", és az elektromos autók fogják a következő évtizedeket uralni"


Amire nulla az esély, mert az elektromos autók után sem kereslet nincs, sem pedig infrastruktúra. Ha lenne kereslet, bedőlne az energiaipar, mivel szakértői vélemények szerint 100 (+-10) évre lenne szükség, hogy kiépítsük azt az infrastruktúrát, ami képes lenne ellátni árammal a lakosságot, ha mindenki elektromos autóra váltana. És persze ezalatt a 100 év alatt olyan temérdek mennyiségű pénzt kéne elkölteni, ami az európai országok 80%-ának nem áll rendelkezésére. Persze ezen kár is agyalni, mivel erre nincs kereslet. Az EV piaca másfél évig 10%-on stagnált, most pedig már konkrétan csökkenő tendenciát mutat. Nem kell az embereknek, kész.


És akkor még arról sem beszéltünk, hogy az olaj az azt termelő országokon kívül hatalmas bevételt jelent minden egyes országnak, minden egyes autógyártónak, a politikusok és milliárdosok 90%-ának, stb. A világot az olaj mozgatja. Ha a felsoroltak közül mindenki csak úgy lemond erről a pénzről... hát akkor nincs mit mondanom, csak azt, hogy ébredj fel.


Azt nem vonom kétségbe, hogy talán az elektromos autó a jövő, de ez a jövő ez nem a pár év múlva kezdődő jövőt jelenti, ahogy ezt sokan hinni akarják, hanem a sok évtized, vagy talán évszázad múlva kezdődő jövő lesz. Most jelenleg egyszerűen nem alkalmas és még nagyon sokáig nem is lesz. Meglátjuk mit hoz a jövő, de mi 99% hogy nem fogjuk megélni azt a kort, amikor az elektromos autó egy élhető opció lesz.

febr. 16. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
Szinte biztos.
febr. 16. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
64%

Nem fogja legyőzni, már legyőzte.

Az európaiak ültek a seggükön, nem álltak bele a fejlesztésbe időben. A Volvo már kínai, amióta megvették, egész vállalhatóak a villanyautóik is. Az MG mint márka meghalt az eladhatatlan szarjaikkal, aztán a kínaiak megvették, és most egyre jobban virágzik. A VW konszern feleslegessé vált üzemeire pályáznak a kínaiak...

Kicsit későn ébredt Európa.


A szánalmas vergődést a szintetikus üzemanyagokról nem is kommentálnám. Egyrészt mert tele van hazugságokkal, másrészt tömény hülyeség. Üzemanyagot fejleszteni egy olyan fosadék technológiába, aminek a hatásfoka legfeljebb 40-45% tud lenni a műlödési elvéből kifolyólag.

Mindenesetre jó nézni a benzinagyúak szánalmas vergődését, miközben szép lassan minden autó elektromos lesz.

Térjünk vissza ide öt év múlva: akkor már Magyarországon is több lesz az elektromos autó az eladott új autók között, mint a hibrid. A tisztán benzines ki fog halni a dízellel együtt.


Nem most kell beugatni, öt év múlva lehet jönni egy rövid mondattal: "Bocs, igazad volt"

febr. 16. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
100%
Van három nagyhatalom. USA, Oroszország, Kína. Európát meg sehol sem jegyzik. Sokan azt sem tudják, hogy létezik, vagy azt hiszik hogy egy ország. Európa ha tudna elektromos autót gyártani, akkor sem lenne számottevő tényező. De ráadásul nem is tud.
febr. 16. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:

"Ha igaz lenne amit mondasz, akkor mi jönne az EV-k után?"


Természetesen belsőégésű motorok. Mért, szerinted mi más jöhetne még?

febr. 16. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
57%
Az az igazság, hogy elektromos autónak múltja van, de jövője nincs. Sohasem fog tömegesen elterjedni.
febr. 16. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!