Szervós kormányoszlop csere. Most újra kell kalibrálni az elektromos szervó kormányt?
Adott egy Opel Corsa-C aminek az előző kormány oszlopában szétment a kék műanyag fogaskerék amin keresztül forgatja az oszlopot a szervó motor. Emiatt alig lehetett elforgatni a kormányt, gyakorlatilag vezethetetlen lett.
A csere én rám hárult. Mi után kicseréltem egy "újra" az oszlopott, (visszadugtam rá minden csatlakozott, viszont alul még a csukló részt nem húztam rá amin keresztül a kerekeket forgatja el,) ráindítottam, hogy minden csatlakozó jól érintkezik-e, ekkor kezdett a kormány balra forogni. Kb 3-at fordult mire leállítottam.
Mitől volt ez?
Most újra kell kalibrálni az egész oszlopt vagy elég csak újra középre állítani?
3-at forgott? Annyit forog összesen a kormány.
Ezt úgy célszerű csinálni, hogy a régi kiszerelésekor pontosan egyenesen állnak a kerek. A kormányoszlop (nem a kerék) is 0 pozícióban van, összerakod lent, majd utána szoftveresen kinullázni a tanult értékeket.
Lehet csak azért csinálta ezt, mert nincs rajt terhelés.
Kerekek be lettek állítva középpozícióba, illetve kormányoszlop is így lett felrakva.
De ilyenkor megjegyzi, hogy pontosan mennyit fordult és oda kéne vissza tekerni vagy elég csak közép pozicióba rakni? Elvégre így terheletlenül bármennyit tud forogni.
Az a baj, hogy az már eltekeredhetett a bontóban is középállásból.
Rakd össze lent és próbáld ki úgy mit csinál.
OPCOM-mal tudod nullázni, vagy komolyabb diagnosztikával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!