Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van értelme 20 éves autót...

Van értelme 20 éves autót venni ha hosszútávon szeretném használni?

Figyelt kérdés
Akár 10+ évig is használni rendszeresen vagy ilyen elvárás esetán mindenképpen fiatalabb autóra van szükségem?

tegnapelőtt 22:37
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
100%
Jövő hónapban lesz 20 éves az autóm. Folyamatosan karbantartom. Ha valamit cserélni kell, a mai napig gyárit, vagy prémium minőséget kap, nem a lehető legolcsóbbat mindenből. Végig garázsban tartottam, vigyáztam rá, nem egy rozsdakupac. Így nem gondolom, hogy egy-két év múlva bontóba kellene adnom, csak azért mert már nem fiatal.
tegnap 06:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
100%

#11 vagyok, közben elolvastam a korábbi kommenteket.

"nem zavarnak el autómosóból"

Engem még soha sehol nem zavartak el. Sőt inkább megnézték, megdicsértek, hogy milyen szép állapotban van. Benzinkúton, szervizben, de még olyan kollégám is volt, aki felvetette, hogy ha esetleg eladó lenne, mielőtt meghirdetném, neki szóljak.

Egy 20 éves autó egyáltalán nem Zsiguli szintű matuzsálem. 2005-ös évjárat full beleillik a mai átlag utcaképbe. H Astra, 2-es Focus, vasalós Swift, ufós Civic... tök átlag autók, nem valami matuzsálemi ritkaságok.

"A régi autók még nincsenek annyira túlbonyolítva"

Ez sem feltétlenül igaz. Bár valóban az ilyen Euro6-os környezetvédelmi dolgok, start-stop, sávtartó és hasonlók valóban nincsenek benne. De a 20 éves autóm már CR-dízel, aktív kanyarkövetéses "okos" fényszóróval, igaz még xenon, nem ledes (bár a féklámpa pl. gyárilag már ledes); adaptív elektronikus futóművel, visszagurulásgátlóval; a szervó sebességfüggő; radarokkal, TPMS-sel, minden ablak, tükör elektromos, utóbbi fényre sötétedik; digit klíma, fejegység navigációbal, bluetooth kihangosítóval; ülésfűtés, elektromos előfűtés, stb-stb... Természetesen minden gyári, nem utólagos barkács megoldásokról van szó.

Tehát nem feltétlenül igaz, hogy minden 2005-ös autó még full fapad, tele mechanikus dolgokkal, annyit tud, hogy négy kereke van és gurul. Ahogy írtam, egy 2005-ös autó már nem feltétlenül Zsiguli, meg régi Swift kategória. Amiről írtam, az sem valami ex-prémium, volt felsőkategóriás bálna. Hanem egy abszolút tömegautó az akkori alsó-középkategóriából, igaz a korhoz képest jobban felextrázva.

tegnap 07:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
Van értelme, csak karban kell tartani és költeni rá.
tegnap 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

Nem kortól függ ez. Állapottól, és a jó állapot fenntartásától.

Egy idős autónál természetesen kell már olyan szerviztételekre is költeni, amire egy újabb autónál nem. Cserébe az értékcsökkenésen már nagyrészt átesett, tehát ott nem fogsz veszíteni, és ha a szervizelést nem márkaszervizben, hanem megbízható, jó, de olcsóbb szerelőnél meg tudod oldani, illetve nem egy 20 éves ritka luxusautóról beszélünk hanem egy relatíve egyszerűbb technikáról, akkor nem kell a szervizelésnek sem vagyonokba kerülnie. Sok öreg autóm volt már, tapasztalataim szerint a legfontosabb, hogy még az alapból jó állapotban megvett autónál is, az első szerviz legyen átfogó. Drága lesz, de itt alapozod meg a megbízhatóságot. Nézz utána alaposan az adott típus jellemző problémáinak, és menj elébe. Például ha hírhedten problémás a váltója, akkor azonnal cseréltess benne olajat, nézd meg hogy a leeresztő csavaron mennyi fém ragadt meg, ebből már következtethetsz az állapotára. Ha a hűtőrendszer jellemzően problémás, akkor ne várd meg ameddig gond lesz, cseréld ki azokat az elemeket amikkel baj szokott lenni (pl egy műanyag vízpumpa, termosztátház stb) amik jellemzően megkotlanak. Ezzel azt éred el, hogy biztosan tudod hogy a gyenge pontok ki lettek cserélve-fel lettek újítva, tehát nyugodt szívvel tudod használni az autót.


Én beütöttem a fejemet, az öreg autókat szeretem, volt is már belőle sok. Egy van, amelyik már 10 éve megvan és sosem adom el, ez már 35 éves lesz idén, 300 ezer felett futott, viszont továbbra is bármikor, bármelyik nap el mernék vele indulni 1000 kilométerre is, mert úgy van tartva. Utazós-kirándulós autónak tartom egyébként is, de a napi járkálós autóm is már 27 éves lesz nemsokára, annak sincs baja. Mindkettőre költöttem már pénzt, természetesen, és mindkettő pár évente kap egy teljesen átfogó szervizt. Működik. Csak máshogy kell hozzáállni, mint egy új autóhoz, amit csak használsz. Öreg autóra figyelni kell egy kicsit.

tegnap 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!