Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ezt mi okozhatja?

Ezt mi okozhatja?

Figyelt kérdés

Egy 2003as 1.3 mas 16v suzukiról lenne szó.

Pár hónapja észrevettem, hogy az autó 100as sebességnél a megszokott 2500 helyett kb 2700 az forog. 160nál is 4000 szokott lenni az rpm, most pedig 4000 felett van kb 200-300zal. Nem hinném hogy megváltozott volna a váltó áttétele. Mi okozhatja ezt a gondot?



jan. 29. 20:00
 1/10 anonim ***** válasza:
0%

Egy Suzukival 160? 😱😂


Nagyon bátor vagy 🤘

jan. 29. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Újszerű állapotú 70000 kilométeres szedàn, nem érzem veszélyesebbnem mint egy másik autót
jan. 29. 20:25
 3/10 anonim ***** válasza:

Nem szabad annyival menni vele.

Nekem is volt suzuki és 120 pont elég , a felett már életveszélyes.

Nem stabil autó.

De lehet hogy az elektronika miatt csal az órád.

Vagy kerék, gumi csere nem volt?

jan. 29. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Gyári kerék helyett az 1.6 os 14’’ felnije van rajta 165/65 gumikkal, de felfelé miért csalna nagyobb kerekekkel, ezt nem értem
jan. 29. 20:38
 5/10 anonim ***** válasza:
Mi az az 1.6 os 14" , mennyi az eredeti ?
jan. 29. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Az eredeti ha jól emlékszem 155/70 13
jan. 29. 20:42
 7/10 anonim ***** válasza:
Nem csak a gumi méret számít, hanem a futómű és az aerodinamika is. Elektronikai hibára gondolok.
jan. 29. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Hmm, keréknyomás nem alacsony? Lehet a motor szimplán jobban meg van terhelve, esetleg tetőcsomagtartót tettél rá? Gumit váltottál?
jan. 30. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
A fizika törvényei alapján nem lehet nagyobb a fordulatszám egy adott sebességnél, és a kerék mérete sem befolyásolja azt a sebességet és fordulatszámot amit a kilométeróra jelez, persze a valódi sebességet bizony megváltoztatja, ezzel a kerékkel és abroncs mérettel 1.3%os a sebességnövekedés a gyári 155/70 13 hoz képest, de nem ezt méri a kilométeróra, hanem a váltó hajtás felőli fordulatszámából számolja vissza hogy az hány km/h nak felel meg. Szóval 60 nál kb 100 1/min-t 120 nál 200 1/ percet csal felfele ez a szar, de még nem jöttem rá hogy miért.
jan. 30. 18:30
 10/10 anonim ***** válasza:
Már hogyne lehetne, dombon felfele is nagy a fordulatszámod és alacsony a sebességed mint sima autón ugyan abban a fokozatban.. A terhelést adhat rá légellenállás, nagyobb surlódás alacsony keréknyomás esetén, de ha a motort folytja valami az is lehet egy tényező. Sőt még egy másik kipufogó is változtathat, nekem a sport kipufogó 100rpm különbséget eredményez, én sem hittem el, de GPS-el lemértem mind a kettőt autópályán.. sok oka lehet.
febr. 2. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!