Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » VW Golf 4-nél mi okozhatja...

VW Golf 4-nél mi okozhatja azt a problémát, hogy bármelyik sebességbe tesztem, nem mozdítja meg az autót, azután a probléma elmúlik?

Figyelt kérdés

VW Golf 4, benzin, 2000ccm-es. Ma reggel még nem bemelegedett motornál lefékeztem a lámpánál, a kelleténél magasabb fokozatban ráfékezve kicsit megrángattam a hajtást. Kivártam a lámpát üresben, majd induláskor hiába váltottam bármelyik fokozatba (beleértve a hátramenetet is), az autó meg sem mozdult, motor felpörgött. Próbálkoztam egy ideig, de sem pedál rugdosásra, sem különböző fokozatokban nem történt semmi. A kuplungpedál nem esett be, érzésre ugyanolyan ellenállása volt, mint máskor. Motort leállítottam, majd indítás után egyesbe rakva hallottam, olyan mintha nem vette volna be rendesen a sebességet, volt egy kis súrlodó hang reccsenéssel, de nem vette be a sebességet, hanem úgyanúgy, mint korábban, mindha üresben lenne a váltókar, a motor felpörög, kocsi nem mozdul. Másodszor is leállítottam a motort, majd újra beindítottam és a probléma megszűnt, teljesen normálisan indult, vette a sebességeket minden fokozatban. Semmi mellék zaj, érzésre semmi változás. A kuplung két éve volt cserélve, szervíz által. Annyit tudok, hogy a tárcsa biztosan ki lett cserélve, a kuplungszerkezetről nem tudom. (Hidraulikus a kuplung, az olajszint megfelelő.) Lehet, hogy fékezéskor valamit szétrázhattam a kuplung vagy váltó szerkezetben, ami akkor jött helyre, amikor az indítózásnál az indító motor nyomatéka újra megrángatta a szerkezetet?

Ez váltó vagy kuplung hiba lehet?



jan. 19. 16:39
 1/10 anonim ***** válasza:
Váltó
jan. 19. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Kuplung vagy váltó, de inkább váltó. Szerelő fog tudni biztosat, de ha nem jön elő többször a hiba, akkor nem foglalkoznék vele.
jan. 19. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Csak tipp, mert néha nekem is csinálta az Octaviám, csak az olyan mintha késne a kuplung, vagy elpörögne a kerék, hogy hiába van meg a kuplungban a fékfolyadékszint, attól még lehet, hogy a kinyomó munkahengerben régi, felnedvesedett folyadék van, ilyenkor meg akár le is fagyhat. Ugyan cserélgeti az ember időnként a fékfolyadékot, de a kuplungot nem szokták átpumpálni, légteleníteni, hogy az is friss folyadékot kapjon az is, és ugye közös tartályról megy a fékkel. Mondjuk az enyémnek már a végét is járja a kuplungja.
jan. 19. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a tippet. Semmi sem lehetetlen. Szerviz cserélte anno a kuplungot (tárcsát), akkor kértem is egy teljes fékolajcserét. Egy évvel később kiderült, hogy a jobb hátsó féksatuig már nem jutott el az új fékolaj. Gondolom sem az ABS kocka, sem a kuplung munkahenger sem lett akkor "olajcserélve". A lefagyás opcióra én is gondoltam, de gondolom, akkor indulásnál már a kapuban, a második elinduláskor is elő kellett volna jönnie a problémának. Nekem az volt gyanús, hogy véletlenül megrezegtettem az egész hajtás rendszert és utána jött elő a probléma. Így inkább, valami kopás problémára gondoltam először.
jan. 20. 08:38
 5/10 anonim ***** válasza:

Nem tudom neked milyen megoldású kuplung van benne, mert az enyém csak 1.6-os, de ezeknél másként van megoldva a kinyomócsapágy mint általában az autóknál. Míg azoknál a nyeles tengelyen van a csapágy, addig nálam ki van fúrva a váltó tengelye, és egy pálca fut benne végig ez nyomja meg a kuplungot, a kinyomócsapágy, illetve munkahenger pedig a váltó végén van, egy zöld kerek lemez mögött.

[link]

Láttam videót ahol a pálcát és a kinyomócsapágyat is cserélték, ami amúgy a készletben úgy láttam nincs benne, tehát lehet neked sem cserélték.

[link]

Esetleg nézz rá, hogy ez a zöld, cirka 10 centi átmérőjű kupakon látszik-e, hogy volt cserélve, az nem jön ki sérülés nélkül, mert ha nem akkor kinyomócsapágyat nem cseréltek, és lehet akad

jan. 20. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm.

Abban szeretnék megnyugodni, hogy nem váltóhiba. Ha mégis kuplung, akkor hagyom a szervizt, tavasszal (ha addig bírja) megcsinálom magam. Legalább tudom mi van (volt) benne. Attól parázok, ha a váltót is ki kell szednem.

Anno a kuplungcserekor készítettem képeket a kiszedett alkatrészekről. Azt is megnézem. Emlékeim szerint a tárcsa és a lamellás szerkezet, ami kikerült az autóból. Ez utóbbiból ki volt esve egy szeges, ütött a kuplung. Magasabb fordulaton már nem lehetett váltani. Kuplungcsere után minden rendben volt, egészen eddig. :(

jan. 20. 10:41
 7/10 anonim ***** válasza:

Önindító a lendkereket forgatja, kuplung utána van, nem nagyon tud csinálni semmit vele.


Nézz alá, féltengely sehol nem mozog?


Ha tudsz, próbálj a kuplunghoz benézni (szokott lenni kémlelő nyílás). Forog a váltó bemenő tengelye?

jan. 20. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm. Hiába kapcsoltam bármelyik sebességbe, érzésre teljesen olyan volt, mint ha üresbe tettem volna. Nem éreztem hogy a differenciálműig eljutott volna a hajtás. A váltó vagy a kuplung kezelésében, érzésre (sem hangra) semmi gyanús nem volt semmi mechanikában. Ha megint előjön a hiba még jobban belenézek. Indítózásnál abból indultam ki, hogy a kuplung pedált nyomtam indítózásnál, hogy esetleg ez befolyásolhatott volna valamit, mert utána jött rendbe. Megjegyzem, hogy előtte párszor megrugdostam a kuplungpedált, de akkor nem volt semmi hatása, pedig a motor járt. Köszönöm az ötleteket.
jan. 21. 12:45
 9/10 anonim ***** válasza:
Hogy megjavult, az nekem kimaradt, bocsi. Esetleg valami akad, befagy (bowden ha nem hidraulikus, váltónál kar, maga a kinyomócsapágy ahogyan csúsznia kellene...)
jan. 23. 02:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Buta kérdés lehet, de okozhat ilyen jelenséget ha a váltóban kevés az olaj. A váltó körül (sehol alatta) nem látok olajfolyás nyomot. De nem tudom, hogy mennyi olaj van a váltóban. Váltó nem búg, nincs rendellenes hangja, szinkronizálási problémákat nem észlelek.
jan. 23. 12:35

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!