Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » VW Golf 4-nél mi okozhatja...

VW Golf 4-nél mi okozhatja azt a problémát, hogy bármelyik sebességbe tesztem, nem mozdítja meg az autót, azután a probléma elmúlik?

Figyelt kérdés

VW Golf 4, benzin, 2000ccm-es. Ma reggel még nem bemelegedett motornál lefékeztem a lámpánál, a kelleténél magasabb fokozatban ráfékezve kicsit megrángattam a hajtást. Kivártam a lámpát üresben, majd induláskor hiába váltottam bármelyik fokozatba (beleértve a hátramenetet is), az autó meg sem mozdult, motor felpörgött. Próbálkoztam egy ideig, de sem pedál rugdosásra, sem különböző fokozatokban nem történt semmi. A kuplungpedál nem esett be, érzésre ugyanolyan ellenállása volt, mint máskor. Motort leállítottam, majd indítás után egyesbe rakva hallottam, olyan mintha nem vette volna be rendesen a sebességet, volt egy kis súrlodó hang reccsenéssel, de nem vette be a sebességet, hanem úgyanúgy, mint korábban, mindha üresben lenne a váltókar, a motor felpörög, kocsi nem mozdul. Másodszor is leállítottam a motort, majd újra beindítottam és a probléma megszűnt, teljesen normálisan indult, vette a sebességeket minden fokozatban. Semmi mellék zaj, érzésre semmi változás. A kuplung két éve volt cserélve, szervíz által. Annyit tudok, hogy a tárcsa biztosan ki lett cserélve, a kuplungszerkezetről nem tudom. (Hidraulikus a kuplung, az olajszint megfelelő.) Lehet, hogy fékezéskor valamit szétrázhattam a kuplung vagy váltó szerkezetben, ami akkor jött helyre, amikor az indítózásnál az indító motor nyomatéka újra megrángatta a szerkezetet?

Ez váltó vagy kuplung hiba lehet?



ma 16:39
 1/3 anonim ***** válasza:
Váltó
ma 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Kuplung vagy váltó, de inkább váltó. Szerelő fog tudni biztosat, de ha nem jön elő többször a hiba, akkor nem foglalkoznék vele.
ma 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Csak tipp, mert néha nekem is csinálta az Octaviám, csak az olyan mintha késne a kuplung, vagy elpörögne a kerék, hogy hiába van meg a kuplungban a fékfolyadékszint, attól még lehet, hogy a kinyomó munkahengerben régi, felnedvesedett folyadék van, ilyenkor meg akár le is fagyhat. Ugyan cserélgeti az ember időnként a fékfolyadékot, de a kuplungot nem szokták átpumpálni, légteleníteni, hogy az is friss folyadékot kapjon az is, és ugye közös tartályról megy a fékkel. Mondjuk az enyémnek már a végét is járja a kuplungja.
ma 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!