Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért megbízhatóbbak a régi...

Miért megbízhatóbbak a régi autók?Elfelejtettek autót tervezni a mérnökök?

Figyelt kérdés
jan. 29. 18:10
1 2 3
 11/29 anonim ***** válasza:
0%
Euró normák+egyre több kötelező kütyü+egyre több kényelmi extra. Ezek miatt drágább a tervezés és a gyártás is, ráadásul piac képesnek is kell(ene) maradni és profitot is termelni. Ennek az ámokfutásnak pedig az a vége, hogy rohannak a tervezéssel a fejlesztéssekkel, nincs elég idő tesztelésre, spórolnak az anyag minőséggel, sokszor még a csavarokon is. A végterméket pedig a kedves vásárló fogja majd kitapasztalni egyre borsosabb áron. Hát így kapsz ma, tartós és megbízható autó helyett, ipari hulladékot. Pedig minden szükséges tudás a gyártók rendelkezésére áll, de hiába. Az euró normák is sokkal bonyolultabbá tették az autókat, mivel lassan már tisztább levegőt kell kipufogjanak, mint amit beszívnak.... Érted? Egy belső égésű motornak.. Hát ezt pedig renegeteg szeleppel/elektronikával/szűrőkkell oldják meg. Dízelek esetén pedig adalék is kell. Javult a motorok hatásfoka, fogyasztása cserébe megsokszorozódott a fenntartás és csökkent a megbízhatóság. Néha a hiba feltárás sem egyszerű, nem hogy a javítás. Pont ezért kérem Önöket, hogy holnap egy percig tartó néma alapjárattal emlékezzen meg az autó gyártás aranykoráról, ami már sajnos elmúlt, de a szívünkben örökké élni fog... 😭
jan. 29. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/29 anonim ***** válasza:
73%

Sokkal jobban tudnak tervezni, úgy hogy az első tulajdonost maximálisan kiszolgálja, utána pedig (a garanciaidő lejárta után) rövid úton gazdasági totálkár legyen.

Így generálja a legnagyobb bevételt a cégnek, tehát a mérnökök jól dolgoztak.

jan. 30. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/29 anonim ***** válasza:
0%

Milyen régi autókra gondolsz, mert nagyon nem mindegy?

Én a Zsiguli, Skoda 120, trabant 601 korszakban kezdetem a gyerekkorom, már amire emlékszem. Ez a 90-es évek nagyon eleje. Ekkor gazdagabbaknál befigyelt Opel Kadett, VW Golf I., Ford Siera, Mercedes 123, stb.

A magyar átlagos autók kora ekkor 14-15 év volt!

Apám autószerelőnek lakatoskodott maszekba otthon. Minden héten hoztak egy autót, általában küszöb, doblemez, taposó lemez, sárvédő ívek lettek cserélve. Ezek bármilyen kombója vagy az összes.

Ekkoriban VW Passatunk II. volt.

2 évente vizsgára mindig volt ezeken valami lakatolni való, jobb esetben lemezt kapott, rosszabb esetben meg egyéb megoldást. Apám nem tákolt, de talán emlékeznek sokan a börzéken, mindenki a küszöböket és gyakori kittelési helyeket kopogtatta... Meg volt az oka.

Ami még megmaradt bennem, Passat mellet volt egy Zsigulink is, mindegyiken vizsgára hátsó lámpa búrákat kellett cserélni. Kiszívta a nap...

Szintén általános probléma volt, hogy ezek az autó a napi használat miatt 1-2 havonta szerelőnél voltak, vagy házilag szerelgette mindenki. A skoda 105-120 párosban úgy cserélték a hengerfej tömítést, mint a modern autókban a olajat. Akár mikor mentem a szerelőhöz, mert haverok voltunk a fiával mindig volt egy szétszedett skoda motor a műhelyében.

Régen minden jobb volt...

A következő korszak 1990-1995 között, az autók megbízhatóbbak voltak, de ezeket is pár hanota szerelni kellett. Ezek a kocsik az átlag emberhez 2000-2005 között jutottak el. Golf 3, Passat 3, Mercesdes 124, 190, BMW 3-5, Audi 80-100, ezek éppen úgy rohadtak, mint az elődeik egészen 96-ig amikor elkezdték a karosszéria mártást a gyártok. Innetől már nem jellemző a mindenhol, csak 1-1 típusnál bizonyos pontok.

jan. 30. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/29 anonim ***** válasza:

https://www.youtube.com/watch?v=lLwnoBWIJBo&t=7s


* AUTÓGYÁRTÁS *

1905-2005

Élt 100 évet.

jan. 30. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/29 anonim ***** válasza:

Na már a németek sem akarnak új autót venni....


[link]

jan. 30. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/29 anonim ***** válasza:
jan. 30. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/29 anonim ***** válasza:

13+

14# linkjében 4:58-5:50

6 év alatt elporlad a kéder gumi egy garázsban tartott hobbi autón! Ha napi használatban lenne, menne évi átlagosan 16000 km-et, a szabad ég alatt tárolva, biztosan sokkal kevesebbet bírt volna! 90es években is ilyen hulladék volt az utángyártott minőség!

Városokban hány autó parkol az utcán? Falukon sem általános a garázs!

jan. 30. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/29 anonim ***** válasza:

[link]


Jó irányba halad a mai autógyártás? – II. rész

Milyen extrák segítik vagy keserítik meg az életünket a mai modern autókban?


Milyen irányba tartunk?

A fentiek alapján mindenki döntse el, hogy az adott fejlesztés kedvez-e számára vagy sem. Mindenki fog magának találni jó és rossz irányt egyaránt. Az utóbbit kerüljük és azokat helyezzük előtérbe egy-egy autó vásárlásakor, ami számunkra pozitív. Ma még megvan arra a lehetőség, hogy válogassunk. Vannak jó, megbízható, hosszú élettartamot ígérő szívó benzinesek, ugyanakkor egyre több a benzines turbómotor, amelyek érzékenyebbek. Annak, aki 5 évente vagy 100 ezer km-enként megteheti, hogy új autót vegyen, nem kell tartania tőle. Ugyanez a helyzet a turbódízelekkel és a hibridekkel. Ma már minden autóban rengeteg technika van, bármelyikben elromolhat bármi - márkától, kortól függetlenül. Valószínű, hogy nem lesznek már olyan tartósak a most gyártott autók, mint a 10-20-30 évvel korábbiak. Fogyasztói társadalomban élünk, ezt a gyártók is tudják, nekik az az érdekük, hogy minél gyakrabban cseréljük a járgányunkat. A fejlesztések gyorsaságán viszont lehetne csökkenteni, ugyanis a gyáraknak a konkurenciaharc miatt nem áll rendelkezésre kellő mennyiségű idő a megfelelő tesztek elvégzésére. Ez pedig egyértelműen a minőség és a megbízhatóság rovásra megy.

jan. 30. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/29 anonim ***** válasza:
22%
Pont fordítva: az új autók jobbak mint valaha. Csendesek, gyorsak, erősek, rengeteg extra van bennük, és 300-400 ezer km bármelyik új autó elmegy, komolyabb gond nélkül. Csak ugye a nosztalgia mindenkit megborít, és ezért a sok siránkozás.
jan. 30. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 anonim ***** válasza:

Az istenített Ladából volt nekünk: 1200 kerek lámpás, 1500 iker lámpás, 1600 iker lámpás.

Az nem tudom mennyire zavarna mostanában valakit is, hogy a kormány nem középpen volt az üléspozicióhoz képest, ritka szűk pedál tér, bakancsban sokszor játszani kellett a lábfejjel. Nagyon zajos volt: motor, szél, futómű. A fűtés az kifejezetten jó volt, de lassan melegedett be! -10 ben kellett vagy 10 km mire meleg volt benne. A szélvédő kegyetlenül párasodott esőben. Sőt mínuszba a szélvédőre ráfagyott a lehellet és belülről is rendszeresen kaparni kellett menet közben.Az 1500 és 1600os evett 10-12 litert.

Szerkezetébe volt kódólva a rozsdásodási hajlam.

5-10 cm hóban már tolni kellett indulásnál, ha nem volt egy cementes zsák benne legalább.

Az ülések rövid távon kényelmesek voltak, de 2 órás út után a derékfájósok úgy másztak ki belőle. 2 óra után a zajtól még sokaknak a feje is belefájdult. Kocka lada semmivel sem volt komfortosabb az 1600osnál!

Valamiért a nosztalgia ezeket elfelejtetteti.

jan. 30. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!