Miért megbízhatóbbak a régi autók?Elfelejtettek autót tervezni a mérnökök?










Sokkal jobban tudnak tervezni, úgy hogy az első tulajdonost maximálisan kiszolgálja, utána pedig (a garanciaidő lejárta után) rövid úton gazdasági totálkár legyen.
Így generálja a legnagyobb bevételt a cégnek, tehát a mérnökök jól dolgoztak.





Milyen régi autókra gondolsz, mert nagyon nem mindegy?
Én a Zsiguli, Skoda 120, trabant 601 korszakban kezdetem a gyerekkorom, már amire emlékszem. Ez a 90-es évek nagyon eleje. Ekkor gazdagabbaknál befigyelt Opel Kadett, VW Golf I., Ford Siera, Mercedes 123, stb.
A magyar átlagos autók kora ekkor 14-15 év volt!
Apám autószerelőnek lakatoskodott maszekba otthon. Minden héten hoztak egy autót, általában küszöb, doblemez, taposó lemez, sárvédő ívek lettek cserélve. Ezek bármilyen kombója vagy az összes.
Ekkoriban VW Passatunk II. volt.
2 évente vizsgára mindig volt ezeken valami lakatolni való, jobb esetben lemezt kapott, rosszabb esetben meg egyéb megoldást. Apám nem tákolt, de talán emlékeznek sokan a börzéken, mindenki a küszöböket és gyakori kittelési helyeket kopogtatta... Meg volt az oka.
Ami még megmaradt bennem, Passat mellet volt egy Zsigulink is, mindegyiken vizsgára hátsó lámpa búrákat kellett cserélni. Kiszívta a nap...
Szintén általános probléma volt, hogy ezek az autó a napi használat miatt 1-2 havonta szerelőnél voltak, vagy házilag szerelgette mindenki. A skoda 105-120 párosban úgy cserélték a hengerfej tömítést, mint a modern autókban a olajat. Akár mikor mentem a szerelőhöz, mert haverok voltunk a fiával mindig volt egy szétszedett skoda motor a műhelyében.
Régen minden jobb volt...
A következő korszak 1990-1995 között, az autók megbízhatóbbak voltak, de ezeket is pár hanota szerelni kellett. Ezek a kocsik az átlag emberhez 2000-2005 között jutottak el. Golf 3, Passat 3, Mercesdes 124, 190, BMW 3-5, Audi 80-100, ezek éppen úgy rohadtak, mint az elődeik egészen 96-ig amikor elkezdték a karosszéria mártást a gyártok. Innetől már nem jellemző a mindenhol, csak 1-1 típusnál bizonyos pontok.




















13+
14# linkjében 4:58-5:50
6 év alatt elporlad a kéder gumi egy garázsban tartott hobbi autón! Ha napi használatban lenne, menne évi átlagosan 16000 km-et, a szabad ég alatt tárolva, biztosan sokkal kevesebbet bírt volna! 90es években is ilyen hulladék volt az utángyártott minőség!
Városokban hány autó parkol az utcán? Falukon sem általános a garázs!





Jó irányba halad a mai autógyártás? – II. rész
Milyen extrák segítik vagy keserítik meg az életünket a mai modern autókban?
Milyen irányba tartunk?
A fentiek alapján mindenki döntse el, hogy az adott fejlesztés kedvez-e számára vagy sem. Mindenki fog magának találni jó és rossz irányt egyaránt. Az utóbbit kerüljük és azokat helyezzük előtérbe egy-egy autó vásárlásakor, ami számunkra pozitív. Ma még megvan arra a lehetőség, hogy válogassunk. Vannak jó, megbízható, hosszú élettartamot ígérő szívó benzinesek, ugyanakkor egyre több a benzines turbómotor, amelyek érzékenyebbek. Annak, aki 5 évente vagy 100 ezer km-enként megteheti, hogy új autót vegyen, nem kell tartania tőle. Ugyanez a helyzet a turbódízelekkel és a hibridekkel. Ma már minden autóban rengeteg technika van, bármelyikben elromolhat bármi - márkától, kortól függetlenül. Valószínű, hogy nem lesznek már olyan tartósak a most gyártott autók, mint a 10-20-30 évvel korábbiak. Fogyasztói társadalomban élünk, ezt a gyártók is tudják, nekik az az érdekük, hogy minél gyakrabban cseréljük a járgányunkat. A fejlesztések gyorsaságán viszont lehetne csökkenteni, ugyanis a gyáraknak a konkurenciaharc miatt nem áll rendelkezésre kellő mennyiségű idő a megfelelő tesztek elvégzésére. Ez pedig egyértelműen a minőség és a megbízhatóság rovásra megy.










Az istenített Ladából volt nekünk: 1200 kerek lámpás, 1500 iker lámpás, 1600 iker lámpás.
Az nem tudom mennyire zavarna mostanában valakit is, hogy a kormány nem középpen volt az üléspozicióhoz képest, ritka szűk pedál tér, bakancsban sokszor játszani kellett a lábfejjel. Nagyon zajos volt: motor, szél, futómű. A fűtés az kifejezetten jó volt, de lassan melegedett be! -10 ben kellett vagy 10 km mire meleg volt benne. A szélvédő kegyetlenül párasodott esőben. Sőt mínuszba a szélvédőre ráfagyott a lehellet és belülről is rendszeresen kaparni kellett menet közben.Az 1500 és 1600os evett 10-12 litert.
Szerkezetébe volt kódólva a rozsdásodási hajlam.
5-10 cm hóban már tolni kellett indulásnál, ha nem volt egy cementes zsák benne legalább.
Az ülések rövid távon kényelmesek voltak, de 2 órás út után a derékfájósok úgy másztak ki belőle. 2 óra után a zajtól még sokaknak a feje is belefájdult. Kocka lada semmivel sem volt komfortosabb az 1600osnál!
Valamiért a nosztalgia ezeket elfelejtetteti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!